מבקר המדינה מבהיר: "ישראל לא ערוכה למתקפות סייבר"

בעקבות סדרת תקיפות הסייבר נגד מוסדות ישראלים, מבקר המדינה מתניהו אנגלמן חושף את מצבה העגום של ישראל ומתייחס לנאומו של ראש הממשלה בנט בכנס האקלים בגלזגו: "דוגמה לאפקטיביות של דוחות מבקר המדינה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 02/11/21 12:57 כז בחשון התשפב

מבקר המדינה מבהיר: "ישראל לא ערוכה למתקפות סייבר"
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן התארח היום (ג') בכנס אילת לעיתונות והתייחס בעיקר למתקפות הסייבר על ישראל שמתרבות בתקופה האחרונה וכן לנושא האקלים שכעת ראש הממשלה והשרים מובילים משלחת ישראלית בנושא בגלזגו, סקוטלנד.

"משבר האקלים נוגע לנו ולילדינו, ובעל משמעויות רב לאומיות", אמר אנגלמן לעיתונאי עופר חדד, "דוח האקלים שפרסמנו בשבוע שעבר הוא דוח מקיף ובעל תרומה להעלאת הנושא לשיח הציבורי וליצירת מחויבות לפעולה בקרב מקבלי ההחלטות. זו דוגמה לאפקטיביות של דוחות מבקר המדינה".

"הרבה פעמים מנהיגים מצהירים הצהרות, חותמים על אמנות. ובסוף צריך לראות האם הדברים מיושמים. לכן יזמתי בוועידת גלזגו מושב של מבקרי מדינות. התפקיד המרכזי של ביקורת המדינה הוא לוודא שהכל ייושם אחרי ההצהרות בוועידת גלזגו", אמר מבקר המדינה.

בשנה האחרונה חברות ישראליות סבלו ממתקפות סייבר, החל מחברת הביטוח שירביט ועד בית החולים הלל יפה. המבקר אנגלמן טוען כי ישראל לא נערכה מספיק להתגונן ממתקפות אלה: "כשהגעתי למשרד לפני למעלה משנתיים פתחתי אגף לביקורת סייבר. המתקפות נגד אתר 'אטרף' ונגד בית החולים הלל יפה ממחישות שישראל לא ערוכה למתקפות סייבר".
 
לשאלה למי אמור להתקשר אזרח שפרטיו האישיים נחשפים במתקפה, ענה אנגלמן כי "על פי סקר של הלמ"ס מ-2019, אנחנו רואים שיש 245 אלף עבירות בתחום הסייבר. שיימינג, הטרדות מיניות, פריצות ועוד. 87% מהאנשים כלל לא מתלוננים. אנחנו נמצאים בביקורת מול גורמי אכיפת החוק, לבדוק האם הם ערוכים לטפל בנושא".