אל על הפסידה 136 מיליון דולר ברבעון האחרון וטוענת: "התחרות לא הוגנת"

חברת התעופה הישראלית פרסמה את הדו"ח שמסכם את הרבעון השלישי של 2021 וחשפה הפסדי ענק - שלושה ימים בלבד אחרי אישור הסיוע מהמדינה | באל-על תוקפים את התנהלות השרים שחוכרים מטוסים ולא משתמשים בשירותיהם: "לא נעים"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 24/11/21 12:03 כ בכסלו התשפב

אל על הפסידה 136 מיליון דולר ברבעון האחרון וטוענת: "התחרות לא הוגנת"
אל על, מסכמים רבעון, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

שלושה ימים אחרי שהממשלה אישרה סיוע לכל חברות התעופה הישראליות בסך של 44 מיליון דולר, פרסמה הבוקר (ד') אל על את הדו"חות הכספיים שלה לרבעון השלישי של 2021, כשהנתון המרכזי הוא ההפסד הנקי שלה שעומד על 136 מיליון דולר. מדובר בעלייה של 68% בהשוואה להפסד 81 מיליון דולר ברבעון הקודם. ברבעון המקביל אשתקד, רשמה חברת התעופה הגדולה בישראל הפסד גבוה יותר בסך של 146.6 מיליון דולר.

במקביל להפסדים, באל על מצביעים על מגמת התאוששות בפעילות. ההכנסות שעומדות על 253 מיליון דולר ברבעון זה, מגלמות גידול עקבי זה הרבעון הרביעי ברציפות. חל גידול של 35% בהיקף פעילות הטיסות וקפיצה של 44% בהכנסה מנוסע ברבעון השלישי בהשוואה לרבעון הקודם. 



אביגל שורק, מנכ"ל אל על אמר עם פרסום הדו"ח כי, "תוצאות הרבעון השלישי, בתוך סערת זן הדלתא,  משקפות את היכולת שלנו לפעול באופן גמיש ויעיל ולהגיב במהירות למצב השוק. למרות שאנו פועלים בסביבה עסקית בעלת ראות מוגבלת אנו מחוייבים להסתכל רחוק יותר ולפתח מנועי צמיחה משמעותיים, זאת במקביל לחיזוק מתמיד של מבנה ההון שלנו". 

באל על מותחים ביקורת על שרים שטסים עם חברות זרות

במהלך חודש אוקטובר אישרה הממשלה את מדיניות כניסת התיירים לישראל ואשר צפויה להשפיע על המשך מגמת הביקושים. באל-על מעריכים כי המכירות ברבעון הרביעי של 2021 יהיו גבוהות ביחס למכירות של הרבעון השלישי, וישקפו את מגמת ההתאוששות והחזרה המדורגת לפעילות של החברה.

"יש הרבה אלמנטים לא הוגנים", אומרים בכירים בחברה, "חוק פליי אמריקה שקיים בארצות הברית, מחייב את מי שטס בכספי משלם המיסים הפדרלי לטוס בחברות אמריקאיות. בארץ אין כזה חוק, ואנחנו רואים דברים לא נעימים לנו כשבכירים בוחרים לא לטוס עם אל על משיקולים שאנחנו לא יודעים לענות עליהם".

באל על מבהירים כי, "אנחנו בעד תחרות הוגנת אבל כאן יש מצב של תחרות לא הוגנת. כש'אייר אינדיה' טסה מעל סעודיה ומגיע לכאן בחמש שעות ואנחנו בשמונה שעות - זאת תחרות לא הוגנת. האפשרות לטוס מעל סעודיה לתאילנד או לנתיבים אטרקטיביים חסומה בפנינו למרות הצהרות קושנר וחתימת הסכמי אברהם - זה לא הוגן".