מה זה אומר - ניהול תיק השקעות?

יש לכם כסף פנוי להשקעה ואתם שוקלים לפתוח תיק השקעות. איך מנהלים תיק כזה בצורה הטובה ביותר, מה הסכום המינימאלי שאיתו אפשר להתחיל ומה היתרונות של כל מסלול השקעות? הנה כל ההיבטים שכדאי לכם לקחת בחשבון

חדשות כיפה תוכן שיווקי 10/11/21 10:55 ו בכסלו התשפב

מה זה אומר - ניהול תיק השקעות?
איך משקיעים?, צילום: pixabay

המטרה של תיק השקעות היא להפיק תשואה ורווח מכסף פנוי. אחרי שמשתמשים בכל שקל פנוי כדי לממן את ההוצאות השוטפות, לכסות התחייבויות וליצור רזרבות ליום סגריר, כדאי לחשוב על השקעה בשוק ההון. 

באופן כללי, השקעה יכולה להתבצע בסוגים שונים של ניירות ערך כגון מניות, אגרות חוב, מדדים ועוד. השקעה במניות לדוגמא היא בעלת פוטנציאל תשואה גבוה, אבל היא גם מסוכנת יחסית. בפועל, המשמעות היא שאתם הופכים להיות שותפים בחברה –היות ולכל חברה, בין אם היא פרטית שאינה נסחרת בבורסה ובין אם היא ציבורית, יש מספר מסוים של מניות, כל מניה מבטאת זכות הצבעה ושיעור בהון של החברה. 

לא רוצים להשקיע רק באפיק אחד? בשביל זה יש תיק

תיק השקעות הוא כלי שיכול להניב רווחים לאורך זמן תודות לפיזור. אם מפזרים את ההשקעות, מצליחים להוריד את הסיכון בלי שהתשואה הפוטנציאלית תיפגע. מבחינה אופרטיבית, אפשר לבחור בין שתי אופציות מרכזיות לניהול תיק השקעות: לבד או בעזרת גורם מקצועי.

היתרון של ניהול תיק השקעות לבד בא לידי ביטוי בחיסכון בהוצאות על דמי הניהול. מנגד, החיסרון הוא שניהול התיק דורש השקעה של הרבה זמן ומחייב למידה של הנושא לעומק. לפיכך, אם ברשותכם הזמן הפנוי והידע לעקוב אחרי השינויים בשוק ולהגיב אליהם במהירות על בסיס מידע אמין, יכול להיות שתבחרו לנהל תיק השקעות בעצמכם.

מה היתרונות של ניהול תיק השקעות מקצועי?

מנהל תיק השקעות טוב נמדד בכמה היבטים. ראשית, עליו לבנות ולנהל עבורכם תיק השקעות שיספק לכם תשואה מקסימלית בהינתן רמת הסיכון שביקשתם ועם טווח ההשקעה שהגדרתם. שנית, הוא אמור להקנות לכם שקט נפשי. 

מבחינת הנתונים האישיים, הדגש הוא על התאמה של אסטרטגיית ההשקעה למאפיינים הפיננסיים שלכם. את המאפיינים הפיננסיים אתם קובעים ישירות מול מי שמנהל לכם את תיק ההשקעות ועל בסיס פרמטרים כגון גיל, מספר השנים עד הפרישה מהעבודה, השקעות אחרות שפעילות אצלכם, סיבולת הסיכון הסובייקטיבית שלכם  וכן הלאה.

החדשות הטובות הן שגם בתיק השקעות מנוהל, הנכסים רשומים על שמכם כל הזמן. אתם אלו שפותחים חשבון השקעות בבנק לבחירתכם והניהול נעשה רק בעזרת ייפוי כוח למנהל התיקים לפעול בחשבון. 

כדאי לתת את האחריות בידי המומחים לדבר

ניהול תיק השקעות באמצעות צד שלישי מעביר את האחריות לידיים של בעלי מקצוע. כאן אמנם תצטרכו לשלם "דמי ניהול" שהגובה שלהם נקבע לפי היקף וגובה התיק, אך היתרון הוא שאפשר לחזור ולהתפנות למשימות היום יומיות של חייכם המקצועיים, המשפחתיים והאישיים.