בלי "אבא עשיר, אבא עני": 5 ספרים שאתם חייבים לקרוא כדי לעשות כסף

רוצים להיכנס לעולם העסקי בהצלחה? מנסות לשפר את יכולות הניהול וההנהגה שלכן? חלשים קצת בשיווק? קיבצנו חמישה ספרים שאסור לכם לפספס בדרך להצלחה עסקית

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 13/10/21 17:39 ז בחשון התשפב

בלי "אבא עשיר, אבא עני": 5 ספרים שאתם חייבים לקרוא כדי לעשות כסף
צילום: יעקב נעמי, פלאש 90

אתם מחפשים את דרככם בעולם העסקים? מחפשים טיפים אבל פחות בקטע של הרצאות טד או פודקאסטים? קיבצנו במיוחד בשבילכם חמישה ספרים רבי מכר, שיעזרו לכם בעולם השיווק, במנהיגות, ניהול והצלחה בעסקים. מוזמנים להמליץ לנו בתגובות על ספרים נוספים שעזרו לכם להצליח. 

1. "מולטי טאלנט" - דיוויד אפשטיין (הוצאת ידיעות ספרים)

למרות הטענות הנפוצות לפיהן מי שרוצה לפתח כישרון ולהוביל בתחומו צריך להתחיל כבר בגיל צעיר, דיוויד אפשטיין מגלה כי כשבוחנים מקרוב את האנשים המצליחים בעולם, החל מספורטאים מקצוענים ועד זוכי פרס נובל, מתגלה כי רובם לאו דווקא התחילו בהתמקצעות בשלב מוקדם בחייהם. יתרה מכך, בתחומים רבים, דווקא מי שלא התמקצע בתחום ספציפי - מכוּוְנן להצטיין. לטענת אפשטיין, אנשי אשכולות מוצאים את דרכם מאוחר יותר ומלהטטים בין כמה תחומי עניין במקום להתמקד באחד. הם גם יותר יצירתיים, יותר מלאי שמחת חיים ויותר טובים בחיבורים שעמיתיהם המומחים לא מסוגלים לראות. אחת המסקנות העיקריות שלו היא שאם אתם רוצים להצליח בעולם העסקי - תעסקו בנושאים רבים ובתחומים מגוונים.

מולטי טאלנט

מולטי טאלנט, צילום: ידיעות ספרים

2. "מוליכים להצלחה" - דדי פרלמוטר (ידיעות ספרים)

במשך ארבעה עשורים היה דדי פרלמוטר אחד מחלוצי ההיי-טק בישראל, והוא עומד מאחורי המצאות ששינו את עולם הטכנולוגיה ונכנסו כמעט לכל בית בעולם. הספר "מוליכים להצלחה" אינו רק אוטוביוגרפיה קלאסית אלא מעין מדריך מקיף ומעמיק לניהול ולהתמודדויות עם סוגיות מורכבות בעולם העסקי, הטכנולוגי והחברתי, וגם כלי לתיקון החברה הישראלית.  בין סיפורי החיים למפגשים עם דמויות ששינו את ההיסטוריה של עולם הטכנולוגיה, נוגע הספר בסוגיות ניהוליות, חברתיות וטכנולוגיות רבות. בשפה נהירה וברורה לכל קורא הוא מפצח את האתגרים שיעמדו לפתחנו בעשורים הבאים ומציג שלל תובנות ודרכים אפקטיביות להתמודדות ולפתרון בעיות, כשלים ומכשולים – עסקיים ואישיים. ספר על מודל לחיקוי, שעוסק בהתלבטויות ובקבלת החלטות ולא רק בפן הביוגרפי. 

מוליכים להצלחה

מוליכים להצלחה, צילום: ידיעות ספרים

3. "משא ומתן, סודות ההצלחה" - עו"ד דניאל וייזר (הוצאת מטר)

אם גם אתם מנהלים משא ומתן מסחרי, ולא משנה באיזה דרג או תחום - זה הספר שכדאי לכם לקרוא. עו"ד דניאל וייזר, מבכירי יועצי המשא ומתן וניהול העסקאות בארץ, חושף בספר את סודות ההצלחה של התחום. באמצעות סיפורים מרתקים מהשטח, תובנות מפי עשרות מנהלים ומומחים בתחום המשא ומתן במשק הישראלי ובהם יעקב פרי, יוסי ורדי, יוסף אקרמן, משה חורב, חמי פרס, דוד קמיניץ, איריס שטרק ובני גאון ז"ל, תוכלו להעשיר את מיומנויות המשא ומתן וסגירת העסקאות שלכם, לשפר את האינטואיציה הטבעית ולהפיק את המקסימום מכל עסקה. תמצאו כאן תיאור של עשרות עסקאות אמיתיות שסגרו המחבר והמנהלים הבכירים, טיפים שימושיים לניהול משא ומתן בחיי היומיום, מדריך מקצועי לניהול משא ומתן וכלים להשפעה ולשכנוע מעולם ה-NLP, תחום המנתח מנגנוני חשיבה ותקשורת הטבועים באדם.

משא ומתן - סודות ההצלחה,

משא ומתן - סודות ההצלחה, צילום: הוצאת מטר

4. "אסטרטגיית האוקיינוס הכחול" - וו' צ'אן קים ורנה מובורן (הוצאת מטר)

על פי מחקר של 150 מהלכים אסטרטגיים, המתפרש על פני יותר מ-100 שנה ו-30 ענפי תעשייה, טוענים קים ומובורן כי החברות המובילות בעתיד הקרוב, יצליחו לא באמצעות הבסת המתחרים אלא על ידי יצירת נישות שוק ללא מתחרים הבשלות לצמיחה. אלה נקראים - "אוקיינוסים כחולים". לטענת הכותבים, צעדים אסטרטגיים אלה, הנקראים "חדשנות ערך", יוצרים זינוקים רבי-עוצמה בערך של מוצרים ושירותים לחברה וללקוחות כאחד, משאירים את המתחרים הרחק מאחור ומעוררים ביקוש חדש לחלוטין.

אסטרטגיית האוקיינוס הכחול,

אסטרטגיית האוקיינוס הכחול, צילום: הוצאת מטר

5. "זהו שיווק, הדרך הנכונה לבצע מהלכי שיווק מנצחים" - סת' גודין (הוצאת מטר)

זה למעלה מעשרים שנה סת' גודין - אחד מאנשי השיווק המובילים בעולם וסופר השיווק הנמכר בעולם, מהווה השראה למיליוני יזמים, מנהלים ואנשי שיווק בכל הדרגים. בלב משנתו עומד הרעיון לפיו אנשי שיווק מעולים לא סתם עושים רעש, אלא מובילים לעולם טוב יותר, כי שיווק עוצמתי מבוסס על נדיבות, אמפתיה ועבודה רגשית. גודין בספרו קורא לקהל ללמוד כיצד לשנות את אופן הצגת המוצר שלך לעולם על מנת ליצור אמון וקשר משמעותי עם קהל היעד שלך. אומנות המיצוב - להחליט לא רק למי המוצר או השירות שלך מיועד, אלא למי הוא לא מיועד. מדוע הדרך הטובה ביותר להשיג את יעדי השיווק שלך היא לעזור לאחרים להיות מי שהם רוצים להיות? מדוע זהו הזמן להפסיק לשקר ולחוש רגשי אשם בקשר לעבודתך. עד כמה השיווק נמצא בבסיסם של הסיפורים שאנו מספרים לעצמנו על מצבנו החברתי.

זהו שיווק,

זהו שיווק, צילום: הוצאת מטר