5 דרכים מקוריות ביותר לעשות כסף

רוצים להרוויח עוד כמה שקלים כדי להחזיק את הראש מעל המים? חייבים הכנסה מהצד כדי לקנות את הדבר שחלמתם? קבלו 5 דברים שאפשר לעשות כתחביב או בשעות שאחרי העבודה ויכולים לפנק לכם את חשבון הבנק

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 15/08/21 16:52 ז באלול התשפא

5 דרכים מקוריות ביותר לעשות כסף
מכירת חצר, לא הדרך היחידה לעשות כסף, אילוסטרציה, צילום: shutterstock

החל"ת נגמר, וצריך למצוא עבודה חדשה, אבל בין אם יש לכם מקצוע מוגדר או שאתם זורמים לגמרי, היכולת להמציא את עצמכם ולעשות כסף היא מגוונת, ובתכל'ס דורשת שני דברים: יוזמה ויצירתיות, ואם יש לכם אותם - אז מצבכם טוב. בכל מקרה, החלטנו לתת יד וכינסנו לפניכם 5 עבודות שתוכלו לעשות מהצד או אפילו כתחביב ושיכניסו לכם לא מעט מזומנים לכיס. 

1. פנסיון ביתי לחיות מחמד

אם אתם אנשים של בעלי חיים ואוהבים לעשות טיולים רגליים ברחבי השכונה, אז ייתכן וזה בדיוק בשבילכם. לא צריך לדעת את שפת הכלבים או את רזי הטיפול בחתולים, מספיקה דירה גדולה וחצר או מרפסת רחבה, ובעיקר - אהבה לדבר, אחרת תתחרפנו מהנביחות, השערות שנושרות והשלוליות שתצטרכו לנגב. המחיר לאירוח כלב בודד נע בין 50 שקלים במקום זול ובין 150 למקום מושקע שכולל גם אילוף. מחיר לחודש יכול להגיע לכמה אלפי שקלים. 

פנסיון לכלבים

פנסיון לכלבים, צילום: shutterstock

2. מכירת חצר

שוק היד השנייה התפתח מאוד בשנים האחרונות בישראל, בין אם מטעמים כלכליים אישיים ובין אם אקולוגיים במטרה לצמצם את היקף הצריכה, בכל מקרה מדובר באופציה להרוויח סכומים יפים ובלי הרבה מאמץ. אז אם יש לך ארון עמוס בבגדים, אתם ידועים בין החבר'ה כאגרנים של חפצים החל מנעליים מקוריות ועד תמונות ייחודיות. אם יש לכם חברים דומים - נהדר. הפיצו את הידיעה בקבוצות הפייסבוק והוואטסאפ של השכונה, תקררו כמה בירות ותכתבו שלטים עם מחירים, והרי לכם כסף קל תוך שעות ספורות.

מכירת חצר

מכירת חצרצילום: shutterstock

3. מילוי סקרים

כולנו שורפים שעות על גבי שעות מול המסכים, אז למה שלא נרוויח מזה לפחות? ישנם אתרים רבים שמחפשים אנשים שיענו על סקרים. איזה סקרים? יש בכל נושא שקיים, החל מחברת סופרמרקטים שמבררת דרך לשפר את המותג ועד פוליטיקאי שמתכנן לרוץ לראשות הממשלה. חלק מהאתרים משלמים פר סקר בנקודות שנצברות ושוות לכסף, וחלק יכניסו אתכם להגרלה שבסופה יש פרס כספי גבוה.

 אילוסטרציה

לענות על סקרים ולעשות כסף מהפלאפון, אילוסטרציה, צילום: shutterstock

4. השתתפות בניסוי של החיסון הישראלי

לפני כשנה וחצי, יצא לדרך פיתוח החיסון הישראלי נגד נגיף הקורונה, Brilife שמו. בבית החולים הדסה מחפשים בימים אלה מתנדבים שיקחו חלק בניסוי של המכון הביולוגי בנס ציונה לפיתוחו, כשכרגע חסרים 100 מתנדבים.

התנאים: לא התחסנו ולא חלו בקורונה בעבר, ודופק סדיר. מי שיעבור תחקור טלפוני ראשוני ובדיקת סקירה, תהפכו למתנדבים מן המניין ותקבלו שני חיסונים בהפרש של 28 ימים כשלאחר מכן תגיעו במשך השנה עוד 12 פעמים לביקורת של כחצי שעה, כאשר על כל הגעה לביקורת תקבלו 500 שקלים. 

5. גידול דבורים וייצור דבש ביתי

140 שנה חלפו מאז הפך גידול הדבורים לענף חקלאי בישראל, ואחרי עשרות שנים בהן הוא נשלט על ידי מספר חברות דומיננטיות, נראה שדווקא היום ישנה פריחה (הבנתם מה עשינו פה?) בכל הקשור למכוורות ביתיות ופרטיות, כשעוד ועוד אנשים מגלים את התחום והופכים אותו לתחביב ואפילו לעבודה שנייה. כמובן שאם הפחד הכי גדול שלכם הוא דבורים או שאתם אלרגים לעקיצות - אז כדי שתוותרו, אבל אם לא, יש משהו בחיבור לכוורות ולתהליך יצירת הדבש שמרגיש אותנטי כל כך. לשם כך צריך לצלול אל התחום, ללמוד אותו, להשקיע בציוד ואז גם ללמוד איך לשווק את הדבש שאתם מייצרים. מחיר צנצנת דבש קטנה ממכוורת בוטיק יכול להגיע ליותר מ-100 שקלים, אז זה שווה לגמרי. 

גידול דבורים, לא שגרתי

גידול דבורים, לא שגרתי, צילום: shutterstock