ההזדמנות האחרונה שלכם לקחת חלק במפעל הקורונה הציוני ולקבל על כך כסף

רוצים להיות חלק מגאווה ישראלית? בבית החולים הדסה מחפשים מתנדבים שיקחו חלק בניסוי של המכון הביולוגי בנס ציונה לפיתוח החיסון הישראלי | אם תמצאו מתאימים תוכלו לקבל 500 שקלים על כל הגעה לביקורת

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/08/21 23:10 ג באלול התשפא

ההזדמנות האחרונה שלכם לקחת חלק במפעל הקורונה הציוני ולקבל על כך כסף
יצור החיסון. אילוסטרציה, צילום: משרד הביטחון והמכון למחקר ביולוגי

לפני כשנה וחצי, יצא לדרך פיתוח החיסון הישראלי נגד נגיף הקורונה, Brilife שמו. בבית החולים הדסה מחפשים בימים אלה מתנדבים שיקחו חלק בניסוי של המכון הביולוגי בנס ציונה לפיתוח החיסון הישראלי. בהדסה ממשיכים לשתף פעולה עם המכון הביולוגי העובד במרץ להמשך פיתוח החיסון שיאפשר למדינת ישראל לא להיות תלויה במשלוחי חברות התרופות ולהיאבק מול העולם על חיסונים.

נכון להיום חסרים למחקר הישראלי כ-100 מתנדבים שיזכו לקחת חלק במפעל הקורונה הציוני. מתנדבים צריכים להיות מי שעדיין לא התחסנו או חלו ומוכנים לבוא להתחסן כדי לקדם את החיסון הישראלי.

מי שעונה לדרישות אלה ויהיה מוכן להשתתף במחקר, יעבור תחקור טלפוני ראשוני ולאחר מכן בדיקת סקירה שתבדוק האם הם מתאימים להשתתף בניסוי. אדם שימצא מתאים יעבור שני חיסונים בהפרש של 28 ימים ולאחר מכן יצטרך להגיע במשך השנה עוד 12 פעמים לביקורת של כחצי שעה, כאשר על כל הגעה לביקורת יקבל המתנדב בניסוי 500 שקלים.

 

ענר אוטולנגי, אחד משני הישראלים הראשונים שקיבלו את החיסון הישראלי לקורונה. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פרופסור יוסי קרקו מנהל המרכז למחקרים קליניים בהדסה, אמר היום: "אנחנו מחפשים אנשים שיש להם עניין לעזור לפתח את המחקר ואת החיסון הישראלי. מתוך מגמה שיהיה למדינת ישראל חיסון תוצרת כחול לבן ולא להיות תלוי באף אחד אחר".

בראיון לחדשות כיפה שנערך לפני כחצי שנה, אמר פרופסור קרקו דברים שנמצאים נכונים גם היום. "אנחנו מפתחים את החיסון שלנו, של המכון הביולוגי, שהוא גאווה ישראלית מכיוון שהוא תוצרת כחול לבן. אנחנו סומכים עליו ורצוי שתהיה אופציה ישראלית משום שאין ודאות כמה זמן תימשך ההגנה של החיסונים שקיימים עכשיו בשוק. יש סיכוי סביר שנזדקק לעוד מנות, ולכן, כדי שלא נהיה תלויים במטוסים שנוחתים ומביאים לפה חיסונים חשוב שתהיה לנו את האופציה שלנו".

(שיחת הטלפון עם האזרח הראשון שיקבל את חיסון הקורונה הישראלי)