סוף לחל"ת | ההחלטות החדשות של שר האוצר המיועד

אביגדור ליברמן מתכונן ליום שבו יכנס למשרד האוצר, ועם החלטות דרמטיות בהן הפסקת תשלומי החל"ת לבני 45 ומטה. לאחר פגישה עם גורמים במשרד האוצר נמצא כי יש 130 אלף משרות לא מאוישות, מה שהוביל להחלטה

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/06/21 23:22 כט בסיון התשפא

סוף לחל"ת | ההחלטות החדשות של שר האוצר המיועד
ליברמן. , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בעוד 4 ימים תושבע ממשלת השינוי שתחליף את 12 שנות נתניהו, אליה יכנס גם ח"כ אביגדור ליברמן בתור שר האוצר החדש. ליברמן לא מבזבז את הזמן ומתחיל להתכונן לתפקידו החדש, והחל בפגישות עם בכירים במשרד הממשלתי. בשיחות בין הגורמים הכריז ליברמן כי גם אחרי הקורונה עדיין יש 130 אלף משרות במשק שאינן מאוישות. כדי לתמרץ את החזרה לשוק העבודה, נחשף מהו הצעד הראשון של ליברמן ברגע שיכנס לתפקיד.

ב-1 ביולי מודל החל"ת בישראל עומד להסתיים, ועובר לגרסה קצת מחמירה יותר, אלא שליברמן מגדיל את ההחלטה באופן דרמטי ומחליט להפסיק את תשלומי החל"ת לכל בני ה-45 ומטה. ההחלטה הקשוחה של ליברמן עשויה להביא תגובות מעורבות בציבור, בין אלו שיתמכו בהפסקת האבטלה הסמויה על חשבונם, לבין אלו שטרם התאוששו מהנזק של שנת הקורונה וזקוקים לכסף. אך אלו לא ההחלטות היחידות אותן מנסה לקדם ליברמן לקראת השבעת הממשלה.

ליברמן כחלק מהרעיון של שלשמו קמה ממשלת השינוי, ידאג להעביר תקציב דו שנתי שימשיך עד גמר שנת 2022. בנוסף ליברמן ידרוש כי על אף הגירעון, לא יהיו העלאות מיסים וקיצוצים משמעותיים, אלא שגם התקציב יופנה לעוד השקעה בתשתיות ובתקציב הביטחון. בעוד שהמודל של ישראל כ"ץ מקשה על קבלת החל"ת מיולי, אך עדיין יהיה אפשר לזכות בו, ליברמן נוקט בגישה חותכת יותר שתכריח את הציבור לצאת לעבוד.