הקרב על לקוחות הסטרימינג, אמזון פריים ברכישת ענק

הקרב בין ענקיות הסטרימינג מעולם לא היה חם יותר, היום פרסמה החברת הענק האמריקאית כי היא רכשה את אולפני MGM בסכום עתק של 8.45 מיליארד דולר

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/05/21 18:12 טו בסיון התשפא

הקרב על לקוחות הסטרימינג, אמזון פריים ברכישת ענק
צילום: shutterstock

חברת הענק האמריקאית,  אמזון פריים, הודיעה היום (ד') על רכישת ענק שתסייע לה להגדיל את כוחה בשוק הסטרינמינג. אמזון פריים הודיעה היום כי רכשה את אולפני MGM היוקרתיים עם כל מאגר הסרטים והסדרות המפורסמים. הרכישה עלתה לאמזון סכום עתק של 8.45 מיליארד דולר מעניקה לאמזון בלעדיות על סדרות הסרטים המפורסמות ג'יימס בונד וכן את כל סרטי רוקי.

מייק הופקינס. סגן נשיא בכיר באמזון פריים אמר בעקבות הרכישה כי: "הערך הכספי האמיתי שעומד מאחורי העסקה הזו הוא אוצר ה- IP שאנו מתכננים לפתח יחד עם הצוות המוכשר של MGM. זה מרגש מאוד ומספק כל כך הרבה הזדמנויות לספר סיפורים איכותיים". ורמז על סדרת פיתוחים עתידיים שמתכננים ליצור באולפני MGM עבור אמזון.

לאולפני מטרו-גולדווין-מאייר שנרכשו היום היסטוריה ארוכה, האולפנים שהוקמו בשנת 1924 הביאו לעולם סרטי מופת כמו סדרת ג'יימס בונד, סרטי רוקי והפנתר הוורוד. האולפן גם יצר כמה מסדרות הטלוויזיה המדוברות בעולם בינהם 'סיפורה של שפחה' ו'פארגו'. משמעות הדבר שתכנים של MGM הנמצאים כיום בנטפליקס עתידים לצאת מרשת הסטרימינג ולעבור לאמזון.

החברה כבר הצהירה בעבר כי היא הולכת בכל הכוח על שוק הסטרימינג והרכישה היום היא צעד משמעותי בנושא. כזכור, אמזון פריים מתחרה בנטפליקס, HBO ואפל על הובלת שוק הסטרימינג העולמי, שזכה לצמיחה מואצת בשנת הקורונה בה רבים שהו בבית למול המסכים, מחמם מנועים כדי לזכות בכל הקופה. כיום נטפליקס מובילה את השוק עם מספר המנויים הגבוה ביותר אך המתחרות המובילות אמזון פריים ואפל נושפות בערפה כשלאמזון פריים כבר למעלה מ-200 מיליון מנויים.