היום יותר מתמיד: מה צריך לדעת לפני שלוקחים הלוואה מהבנק?

חדשות כיפה תוכן שיווקי 15/09/20 20:10 כו באלול התשפ

היום יותר מתמיד: מה צריך לדעת לפני שלוקחים הלוואה מהבנק?
חוסכים כסף, צילום: shutterstock

במהלך החודשים האחרונים בהם הכתה מגפת הקורונה במשק כולו, מוצאים עצמם ישראלים רבים מתמודדים עם משבר כלכלי ותעסוקתי חסר תקדים, אשר מביא מאות אלפי בני אדם ואינספור משקי בית למצוקה כספית של ממש. מנקודת המבט של רבים מהם, אחד הפתרונות הפיננסיים הבסיסיים והמתבקשים ביותר במצב זה הוא נטילת הלוואה. במיוחד היום, יותר מאשר בזמנים רגילים – מה חשוב לדעת ולקחת בחשבון כאשר מתעניינים בהלוואה מהבנק?

תחרות בין הבנקים המביאה לתנאים אטרקטיביים לנוטלי הלוואות – מה מציעים לכם?

אחד הדברים הראשונים שכדאי לדעת ולהכיר בנוגע לשוק ההלוואות בישראל, הוא כי התחרות בין הבנקים הגדולים השונים מביאה אותם להציע תנאים אטרקטיביים שונים, במטרה למשוך אליהם את הלווים. מנקודת מבטם של הלווים מדובר בהזדמנות להשיג הלוואה בתנאים אטרקטיביים ביותר, כך שחשוב לעמוד על כל התנאים שמציעים לכם בבנק, ולמצוא את זה שיציע לכם את התנאים הטובים ביותר.

למשל, חלק מהבנקים מציעים כיום תנאים נוחים יותר מאי פעם בעבר לנטילת הלוואה, דוגמת גמישות רבה ביחס לתקופת ההלוואה, שכן רבים מהלווים נמצאים כיום במצב של חוסר וודאות ואינם בטוחים מה תהיה יכולתם להחזיר הלוואה בחודשים ובשנים הבאות. כשהמגפה תחלוף והמשק יתייצב, רבים ישמחו להאיץ או לשנות בצורה אחרת את החזר ההלוואה שלהם, כך שגמישות בתנאי ההחזר כחלק מההלוואה עשויה להיות חשובה ביותר כיום.

בנוסף, תוכלו למצוא לפחות בחלק מהבנקים אפשרות לבצע את מלוא הליך בקשת וקבלת ההלוואה אונליין, בלי צורך בכלל לצאת מהבית ולהגיע לסניף הבנק. אפשרות זו גם כן מתבקשת ביותר בימי הקורונה, בהם מנסים ליישם ריחוק חברתי ולהימנע משהייה מיותרת בסביבות הומות אדם.

הלוואה מהירה בתנאים נוחים במיוחד לצרכי השעה

המצב הנוכחי תופס רבים לא מוכנים, כאשר מקומות עבודה שונים קורסים ונסגרים לאלתר ורבים אחרים לוטים בערפל. לכן זקוקים לא מעט אנשים להלוואות מיידיות ומהירות, כאלו אשר יינתנו בתוך פרק זמן של כמה ימים, ובתנאים נוחים יחסית.

על מנת לתת מענה לצורך זה ניתן למצוא בבנקים מסוימים הלוואות מהירות – הלוואות אשר כרוכות בהליך קצר ומהיר (אשר גם אותו ניתן לעשות כיום מהבית באופן מלא) כך שהן מאושרות מיידית, והכסף מגיע לחשבון הבנק של הלווה בתוך ימים ספורים בלבד.

כאשר מתעניינים בלקיחת הלוואה מהירה חשוב להיות זהירים במיוחד, ולבחון בשבע עיניים את התנאים שמציעים לכם. אמנם מהירות אישור ההלוואה הופך אותה לזמינה ורלבנטית יותר עבור רבים, אך חשוב שזה לא יבוא על חשבון תנאי ההחזר וכו'. לפחות באחד מהבנקים הגדולים תוכלו למצוא הלוואות לכל מטרה, הניתנות בתנאים נוחים ביותר – ללא עמלות, עם תקופת החזר ארוכה ונוחה על פי צרכי הלקוח ועם דחיית תחילת ההחזר למספר חודשים, על מנת שמי שנמצא כיום במצוקה כספית אמיתית יוכל לקבל עוד קצת מרחב נשימה ולהתחיל להחזיר את ההלוואה רק לאחר שהמצב יתייצב מעט ויתחיל לחזור לקדמותו.