נטו התייקרות: מוצרי החלב שבפיקוח יתייקרו ב-3.4%

בניגוד לדעתו של שר האוצר, עתירת תנובה התקבלה ומחירי מוצרים כמו חלב, גבינה לבנה ושמנת יעלו. גובה ההתייקרות: לרוב פחות מ-20 אג' למוצר. אך כל עוד כחלון לא חותם על הצו - ההתייקרות לא תיכנס לתוקף

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/03/19 11:22 כז באדר א'

נטו התייקרות: מוצרי החלב שבפיקוח יתייקרו ב-3.4%
מוצרי החלב בפיקוח יעלו, צילום: פלאש 90, נתי שוחט

עתירת חברת תנובה התקבלה ואנחנו, הצרכנים נשלם יותר על מוצרי החלב המפוקחים. מחירי החלב המפוקחים יעלו, כך קבע היום (ב') בג"ץ, שהורה למדינה לאמץ את החלטת ועדת המחירים המשותפת למשרדי האוצר והחקלאות. המחירים יעלו ב-3.4% בממוצע וצפוי שיעלו עוד יותר בהמשך, שכן מחירי החלב הגולמי עלו ושיעור ההתייקרות כולל מרכיב המפצה את המחלבות מגיע ל-6.6%. ההתייקרות תיכנס לתוקף כשכחלון יחתום על צו הפיקוח על המחירים, אך ניתן להעריך שלא יחתום על הצו עד הבחירות.

מדובר בעלייה של פחות מ-20 אג' למוצר, לא כולל גבינת עמק וגלבוע שיתייקרו בעד 1.40 שקלים, אך מדובר במחיר לק"ג, כך שהמחיר ל-100 גרם עבור גבינות אלה יעלה ב-14 אג'. כך למשל חלב בקרטון יתייקר ב-19 אג' ואשל יתייקר ב-6 אג'. מרווחי השיווק של המחלבות מגיעים עד ל-98 אג' בשמנת ול-5.43 שקלים לק"ג גבינת עמק.

שר האוצר משה כחלון | פרוייקט הדגל נכשל?

שר האוצר משה כחלון | ההסכם כשלצילום: הדס פרוש/פלאש 90

בשבוע שעבר, כשל ניסיון הפשרה של שר האוצר עם תנובה. השר כחלון ניסה להגיע להסכם לפיו מוצרי החלב שמחיריהם נמצאים בפיקוח המדינה יתייקרו ב-1.5% בחודש מאי - אחרי פסח והבחירות - במקום ב-3.4% - כפי שתנובה ביקשה בעתירתה לבג"ץ.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן