"מה שלא עשה טרור העפיפונים עושה הממשלה"

עם פרסום דו"ח פערי התיווך, שרה עברון, מזכ"לית הקיבוץ הדתי, יוצאת במתקפה חריפה על ממשלת ישראל ושר האוצר ליברמן: "לא בטוח שבשנה הבאה יהיו מי שיחרשו שדות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/22 12:42 יב באדר ב'

"מה שלא עשה טרור העפיפונים עושה הממשלה"
נאבקים באש בעוטף עזה. ארכיון, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

ברקע הרפורמה מעוררת המחלוקת בחקלאות שמבקש לקדם שר האוצר אביגדור ליברמן ופרסום דו"ח פערי התיווך, יוצאת היום (ג') מזכ"לית הקיבוץ הדתי, שרה עברון, במתקפה חריפה ויוצאת דופן על ממשלת ישראל ושר האוצר.

"מה שלא עשה טרור העפיפונים עושה לצערנו ממשלת ישראל. לא בטוח שבשנה הבאה יהיו מי שיחרשו שדות. אנו חשים מכה כואבת של חוסר אמון ואובדן אמונה בהתיישבות החקלאית בארץ ישראל עם פרסומו של הדו"ח המעוות על פער התיווך בחקלאות. פער התיווך הוא נושא כאוב לחקלאי ישראל שנים רבות. חקלאי המגדל במשך חצי שנה ויותר גידול מסוים, שוטף אותו, ממיין אותו, אורז אותו, מאחסן אותו, מוכר אותו לרשת ביום ראשון בשקל אחד לקילוגרם ורואה את המוצר שלו ביום שני בשלושה לק"ג מרגיש את חוסר הצדק", אומרת עברון ומוסיפה כי הדו"ח הינו פוליטי שכן הוועדה שכתבה אותו לא כללה אפילו נציג אחד של המגזר החקלאי.

שר האוצר אביגדור ליברמן

שר האוצר אביגדור ליברמן צילום: ללא

מי אשם במחירי התוצרת החקלאית? החקלאים ורשתות השיווק במאבק גרסאות

הרפורמה בחקלאות, אותה מבקש לקדם שר האוצר, עוררה מחלוקת בנוגע לשאלה מי אשם במחירים הגבוהים של הירקות והפירות בישראל ואף הובילה למשבר קואליציוני חריף, שעדיין לא נפתר.

"הדו"ח התעלם לחלוטין מהשתלטות רשתות שיווק על כל שרשרת הערך – בדיוק הדבר אותו דרשה לבדוק רשות התחרות. הדו"ח מוטה לטובת בעלי ההון, ומשרת אותם מתחילה ועד סוף", אומרת עברון ומוסיפה כי פערי הכח המובנים במשק מנוצלים לטובת רשתות השיווק ובעלי ההון לטובת עשיית רווחים על חשבון הציבור וכי הפניית האצבע המאשימה כלפי החקלאים אינה הוגנת ואינה נכונה. עברון גם מתחה ביקורת על פרסום הדו"ח בזמן קיומו של משא ומתן בין החקלאים לממשלה על פרטי הרפורמה.