חברת הענק פפסי רוכשת את סודהסטרים ב-3.2 מיליארד דולר

עסקת ענק בתעשייה הישראלית: חברת סודהסטרים נמכרה בסכום חסר תקדים למפעלים ישראליים

חדשות כיפה מירב כהן 20/08/18 10:34 ט באלול התשעח

חברת הענק פפסי רוכשת את סודהסטרים ב-3.2 מיליארד דולר
דניאל בירנבאום מנכ"ל סודהסטרים, צילום: הדס פרוש\פלאש 90

קבוצת פפסיקו העולמית (PepsiCo) רוכשת את חברת המשקאות הביתיים סודהסטרים תמורת 3.2 מיליארד דולר - שווי השוק של סודהסטרים בנאסד"ק עומד על 2.9 מיליארד דולר.

לפי ההסכם שנחתם בין ,תאגיד המשקאות האמריקאי לחברת המשקאות הישראלית, תרכוש פפסיקו את כל הון המניות של סודהסטרים במחיר של 144 דולר למניה. מחיר זה מייצג פרמיה של 32% על המחיר הממוצע המשוקלל של המניה ב-30 הימים האחרונים. פפסיקו תממן את העסקה באמצעות המזומנים שבקופתה. 

סודהסטרים סיכמה רבעון מוצלח ביותר עם שיא בכנסות, ברווח התפעולי וברווח הנקי. החברה רשמה עליה של 31.3% בהכנסות - שהסתכמו ב-171.5 מיליון דולר

דניאל בירנבאום מנכ"ל חברת סודהסטרים אמר בעקבות העסקה: "היום הזה מהווה ציון דרך היסטורי במסע של סודהסטרים ותעודת כבוד לתעשייה הישראלית ולמשק כולו. אני שמח שהפעילות שלנו תישאר בישראל ואף תורחב עם הקמתו של מפעל חדש בנגב." בירנבאום הוסיף בהודעתו כי פעילות החברה תישאר בישראל והיא אף תפתח מפעל חדש בנגב.

ב-2013 החל חרם צרכנים קנדי  נגד סודהסטרים, בשל העובדה שאחד ממפעלי החברה נמצא מעבר לקו הירוק-במישור אדומים. בסוף שנת 2014 הודיעה החברה כי תעביר את פעילות הייצור שלה משני מפעליה באלון תבור ובמישור אדומים למפעלה החדש ליד להבים.