ניצולת השואה שנטלה לולב לראשונה בחייה

במסגרת 'מבצע לולב' של 'קרוב ללב פגשו תלמידי ישיבות שהציעו לקהל הרחב ליטול לולב ברחובות העיר, פגשו המתנדבים ניצולת שואה שסיפרה להם כי זו הפעם הראשונה בחייה שהיא מקיימת את המצווה

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/10/17 18:43 כו בתשרי התשעח

ניצולת השואה שנטלה לולב לראשונה בחייה
נטילת לולב ברחובה של עיר, צילום: דוברות

ביום שני בחול המועד סוכות התקיים 'מבצע לולב' השנתי של ארגון קרוב ללב. במסגרת המבצע הגיעו למרכז תל אביב כ-50 תלמידי ישיבות תיכוניות מכל רחבי הארץ, כדי לזכות את הציבור הרחב, גברים ונשים, במצוות דאורייתא של נטילת לולב. מטרה נוספת ועיקרית של מבצע לולב, והיא למעשה הסיבה שבעיקר למענה קרוב ללב פועל, היא הגברת יצירת מפגשים בין חלקי עם ישראל השונים, והגברת האחדות.

פעילי קרוב ללב שהשתתפו במבצע התכנסו בישיבת לב תל אביב, ובתחילת המפגש שמעו שיחה ושיעור הכנה למבצע מפיו של ראש הישיבה הרב ניר מס, וכמו כן קבלו הנחיות מעשיות מפי מנהל המבצע דן כץ. לאחר מכן הצטיידו הפעילים בארבעת המינים, מפות שחולקו לפי אזורים וקבוצות, כיפות, סוכריות לילדים, ויצאו לדרכם.

במהלך הפעילות נרשמו לא מעט רגעים מרגשים, אך מעל כולם התעלה הרגע שבו אישה זקנה, ספרה לצמד פעילים שהיא ניצולת שואה, ושזו הפעם הראשונה בחייה שהיא זוכה ליטול לולב. האישה, כמנהג האשכנזיות, ברכה על ארבעת המינים בדמעות והתרגשות רבה, ואליה הצטרפו רבים מעוברי האורח שנקלעו למקום.