בעקבות המלחמה: מתחילים בלימוד יומי של הזוהר הקדוש

על רקע התארכות המלחמה, האבדות הגדולות והמצב של עם ישראל יש צורך בהגברת לימוד התורה להוספת זכויות לעם ישראל, וכעת יוצאת לאור יוזמה חדשה שתעזור לסיים את הזוהר הקדוש בשבע שנים

חדשות כיפה תוכן שיווקי בשיתוף הזוהר היומי 31/05/24 12:13 כג באייר התשפד

בעקבות המלחמה: מתחילים בלימוד יומי של הזוהר הקדוש
אילוסטרציה, צילום: ללא

בליל שבועות הקרוב יתחיל מסלול לימוד הזוהר היומי, ובימים אלו יש הזמנות להצטרף למהלך המוברך שיוסיף זכויות לעם. רבנים רבים ממליצים ללמוד את ספר הזוהר ובכך לחזק את עם ישראל כולו. "בזכות לימוד הזוהר היומי יצאו מן הגלות ברחמים וללא ייסורים".

הרב הראשי לישראל הראשון לציון הגאון הגדול הרב מרדכי אליהו זצ"ל אמר: "בזכות לימוד הזוהר הקדוש נצא מן הגלות" בנו, רב העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית הרב שמואל אליהו שליט"א אמר על הזוהר: "יש כוח עצום בלימוד הזוהר נגד צוררך, בע"ה יתברך נמחה את זכר עמלק". גם הראשון לציון הגאון הגדול הרב שלמה משה עמאר שליט"א סיפר: "אני בעצמי משתדל לקרוא וללמוד כל יום דף או עמוד בזוהר, זה חשוב מאד, זה הצלה, בפרט בימים הקשים שעם ישראל שרוי בו".

אלפי אנשים הצטרפו 'הזוהר היומי' בזכות ביאור 'הכתר והכבוד' בחלוקה המיוחדת ללימוד יומי קבוע. הביאור 'הכתר והכבוד' מאפשר ללומדים לזכות בהבנת הזוהר ולא להסתפק בקריאתו בלבד.

להצטרפות ולהרשמה ללימוד היומי הקליקו

על ביאור 'הכתר והכבוד' עמלו רבני ממלכת התורה 'עוז והדר' אשר ניגשו בחרדת קודש אל המלאכה, ועתה, בברכתו המיוחדת של האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא, יוכל כל יהודי להצטרף, כאשר בפריסה של שבע שנים, יוכל לסיים את הזוהר בהבנה מלאה.

עד כה מי שביקשו ללמוד את הזוהר בעצמם, נתקלו בקושי, החל בהבנת השפה הארמית, וכמובן עצם הבנת הדברים הנשגבים והעמוקים של הזוהר הקדוש כעת,

לאחר שיצא הביאור של 'הכתר והכבוד' וחולק לסדר לימוד יומי, יתאפשר לכל אחד להשלים את הזוהר הקדוש בלימוד מעמיק ועם הבנה בהירה מחד, ומאידך, לסיימו בפרק זמן מחזורי של כל שבע שנים.

מטרת היוזמה של לימוד 'הזוהר היומי', היא לתת מעטפת מלאה, הן למי שבוחר ללמוד לבדו את סדר הזוהר בחלוקה לפי ימות השבוע, לצד בניית מערך מקיף של שיעורים שיימסרו פעם בשבוע בבתי הכנסת, לצד סיכום הלימוד שיופץ בריכוזי הלומדים ובבתי הכנסת ברחבי הארץ.

בנוסף, כדי להגדיל תורה ולהאדירה ולהרחבת מעגל הלומדים בגלל המלחמה יימסרו שיעורים בזוהר היומי בתקשורת כדי לתמוך בלומדים. היות וקיימים מספר סגנונות של לימוד: ספרדי, ליטאי וחסידי, על כן יימסרו שיעורים על ידי מגוון תלמידי חכמים הבקיאים בתורת רשב"י, ואלה יתאימו לכל אחד לפי סגנונו.

חוברות 'הזוהר היומי' יחולקו מדי חודש למנויים, כאשר הימצאותה של החוברת המסודרת ללימוד היומי תאפשר לימוד מעמיק של דברי הזוהר, שיאפשרו להבין את הדברים לעומק. בעוד שישנם מספר שלבים בלימוד הזוהר, כאשר הקריאה לבדה אף היא זכתה לשבחים מפי קדמונים, באמרם כי הדבר מטהר את הנפש, אין סיפוק גדול יותר מאשר העלאת דרגת הקריאה והלימוד הבסיסית, למעלה העליונה של הלימוד בהבנה מלאה וברורה.

המקובל הגה"צ רבי דוד בצרי שליט"א אמר כי מצווה גדולה מאד ללמוד זוהר כל יום, ולהבין את הזוהר עם הפירוש זה דבר גדול מאד, אשריכם, זה זכות גדולה מאד"

ואכן, אלפים ששמעו על הבשורה מיהרו להירשם ולקבל את לוח החלוקה ל'זוהר היומי' ואת חוברות 'הזוהר היומי' במטרה להצטרף ליוזמה המבורכת שתאפשר להם להגות בהבנה מלאה בדברי הרשב"י כבר בתחילת הלימוד ההמוני, רבים ציינו כי הם מבקשים להצטרף דווקא עתה, כדי שיקל עליהם שלא לפספס את ההזדמנות שתאפשר להם לסיים את הזוהר כולו בשבע שנים במחזור הראשון - ומיד להתחיל מחזור חדש, מבלי שיצטרכו 'לרדוף' אחרי הציבור ולהשלים בהמשך את שהחסירו.

להצטרפות ולהרשמה ללימוד היומי הקליקו


בשיתוף הזוהר היומי