משפחות שכולות מבקשות: לחזור ליישב את עזה

עיצומו של יום הזיכרון, עשרות משפחות שכולות שאיבדו את יקיריהם בקרב מבקשים להמשיך את המורשת של יקיריהם על ידי התיישבות יהודית בחבל עזה. חגי לובר, אביו של יהונתן לובר: "עזה זה חלק מארץ ישראל. נשב שם כמו שנשב בכל החלקים של ארץ ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה בשיתוף צעדת עזה 13/05/24 19:59 ה באייר התשפד

משפחות שכולות מבקשות: לחזור ליישב את עזה
חוזרים לעזה, צילום: יחצ

הורים ששכלו את ילדיהם בקרבות ברצועת עזה הביעו תמיכה בהקמת התיישבות בחבל עזה כדי להמשיך את מה שילדיהם התחילו, כיבוש עזה, ולא הספיקו לסיים.

ההורים הסבירו כי רק התיישבות בחבל עזה תביא ביטחון לתושבי העוטף בפרט ותושבי ארץ ישראל בכלל. ההורים הוסיפו קריאה להגיע לצעדת עזה ביום העצמאות שתצא ביום שלישי משדרות לכיוון חבל עזה בסימן: "צועדים עצמאות בדרך לחבל עזה!". את הצעדה מובילה תנועת נחלה בשיתוף עשרות ארגוני ימין.

בין ההורים השכולים שהצטרפו לקריאה: הלל חן, אישתו של רס"ל זיו חן הי"ד, משפחת אליהו הוריו של ידידיה אליהו שנהרג בקרבות בעזה, משפחת מאור סמדר ואילן הורים של סרן איתי מאור הי"ד, ברוך ומיכל בן דוד הוריו של נריה בן דוד, חיים ברנשטיין אביו של סא"ל יהונתן ("ברנש") צור ז"ל, משפחת ניצן סמ"ר גלעד ניצן ז"ל, משפחת חושן. הדר חושן חללת פעולות האיבה, משפחת הרשקוביץ רס"ם (במיל') , יוסף חיים (יוסי) הרשקוביץ, אריק ובריג׳יט שישפורטיש. רס"ם (במיל') ראובן שישפורטיש. משפחת ביטון. רס"ר (במיל) יקיר ביטון משפחת בוטון, צוף אשחר אלמנתו של רס"ר נערן אשחר. סמ"ר איתי בוטון ועוד

חגי לובר, ששכל את בנו יהונתן בקרב, קרא: ביום העצמאות, לכו לצעדה הנפלאה הזאת, תחת שתי כותרות: אנחנו לא מפסיקים את הלחימה וממשיכים אותה עד שעזה תהיה טהורה מהרשע".

"כותרת שניה, שכל ארץ ישראל שלנו, עזה זה חלק מארץ ישראל ויבוא יום ואנחנו נשב שם כמו שנשב בכל החלקים של ארץ ישראל. בואו תצעדו, שיהיה יום עצמאות שמח".

יהושע ומרינה סוקול, הוריו של ישראל שנפל בקרב, אמרו: "בננו נפל על כיבוש עזה, הוא לא הספיק, אנחנו צריכים להמשיך את דרכו. הדרך היא כיבוש, התיישבות - וזה ניצחון. בגלל זה אנחנו קוראים לכולכם להצטרף לצעדה ביום העצמאות כדי לקרוא לניצחון מוחץ והתיישבות".

אמו של מעוז פניגשטיין אמרה: "בני אהובי בכורי יקירי נפל בעזה. לא מזמן היה כנס שקרא ליישוב חבל עזה, אין פתרון צודק, הוגן, ראוי ונכון ממנו. אין פתרון אחר שיביא לנו ביטחון כמו הפתרון של יישוב חבל עזה ושליטה ישראלית ברצועה. זה ממש עליית קומה לעם ישראל. ביום העצמאות יוצאת צעדה משדרות, מה יותר יום העצמאות מזה, איך לא תבואו".

מוריאל פרנקו, אמו של כפיר שנפל ברצועה, העבירה מסר:"הבן שלי נלחם עד מותו בגבורה וגאווה לכבוש את עזה מחדש. את החיים שלו הוא נתן לנו, לעם ישראל, לארץ ישראל. את היקר מכל הקרבתי. אמשיך את הלחימה שלו, אשיג את המטרה שלו, אבל לא לבד. אני מזמינה אתכם להשתתף בצעדת עזה ביום העצמאות".

הרב שמואל מורנו, אחיו של עמנואל הי"ד ודוד של איתי מורנו הי"ד שנפל בעזה הצטרף לתמיכה בצעדה ואמר: "עם ישראל נקרא לבוא יחד כולנו לשוב למקום שממנו גורשנו, לשוב בצעדה שתביא את הנוכחות והרצון שלנו לשוב ולהיאחז בכל שטחי ארץ ישראל ועזה בראש".


בשיתוף צעדת עזה