החזר מס הכנסה לשכירים - מה זה ואיך לחשב אותו נכון?

עובדים רבים מקבלים החזר ממס הכנסה מדי שנה בגלל ששילמו יותר מדי מס. אמנם החזר מס הכנסה לשכירים אינו נדיר, אך ישנם מספר קריטריונים שיש להבין על מנת לקבל את מה שמגיע לכם. קבלו את הכסף שמגיע לכם, אל תוותרו על נקודות הזכות שמגיעות לכם

חדשות כיפה תוכן שיווקי 06/05/24 14:52 כח בניסן התשפד

החזר מס הכנסה לשכירים - מה זה ואיך לחשב אותו נכון?
החזרי מס לשכירים , צילום: Ivan Kruk,Shutterstock

אם אתם חוויתם שינויים בסטטוס האישי, הולדת ילד או שינויים חשובים אחרים שמשפיעים על נקודות הזכות שלכם במס הכנסה, אל תוותרו על בדיקת זכאות להחזר מס!

כאשר עובדים משלמים מיסים, איך הם יכולים לקבל את כספם בחזרה?

בממוצע, עוברים מספר חודשים בלבד מרגע שעובד מבקש החזר מס ועד לקבלתו. התשלום שלהם הוא פרופורציונלי לסכום הריבית והמדד. הבנה טובה של השלבים והתהליך הכרוכים בבקשת החזר מס הכנסה לשכירים היא מועילה למדי. במרבית המקרים, תקופת ההתיישנות להחזר מס לעובד היא שש שנים. עובד יכול לקבל את כספו בחזרה בצורה של החזר מס מהסיבות הבאות:

סביר להניח ששילמתם יותר מיסים מהנדרש ואתם זכאיים להחזר מס אם לא הייתה לכם עבודה קבועה בשנה האחרונה. זה כולל סטטוס מובטל, מחלה לתקופה ממושכת, טיפול בילד ללא עבודה רציפה, חופשת לידה או אפילו נסיעה ארוכה. אתם זכאיים להחזר מכיוון שהמס על השכר שלכם מחושב מדי שנה.

החזר מס עשוי להגיע לכם אם יש לכם ביטוח חיים פרטי, השקעות בקופת גמל, או אם אתם סוחרים פעילים בבורסה או אם רכשתם מניות פרטיות או פוליסות ביטוח. אתם כנראה זכאיים להחזר מס לשכירים אם שילמת מס שבח על מכירת הדירה שלכם או אם היה לכם ביטוח חיים כשלקחתם משכנתא.

כאשר חברה ישראלית שולחת עובד לחו"ל לעבודה, המיסים שלו מחושבים בצורה שונה בהתאם לשאלה אם הוא חי או עבד מחוץ לארץ במהלך שנת המס. כאשר אתם פונים לחברת אינדיגו לסיוע בהגשת החזר מס הכנסה לשכירים שלכם, אתם יכולים להיות בטוחים שתקבלו את ההחזר המלא שמגיע לכם.

ינוכה לכם מס ממשכורת עבור כל אחת מהעבודות שלכם, לפי מדרגת המס שלכם. אתם יכולים לשלם כפל מס אם הייתה לכם הכנסה לא מחושבת ממספר מקורות עבודה אז אתם יכולים להגיש בקשה להחזר מס. חברת אינדיגו המטפלת בנושאי החזרי מס הוא המקום לפנות אליו כדי לקבל עזרה בהחזר המס שלכם במצב זה.

האם החזר מס הכנסה לשכירים יושפע אם הסטטוס שלכם ישתנה?

הפכתם להורים או קיבלתם תואר השנה? מזל טוב בשני המקרים! סביר להניח שתוכלו לקבל החזר עבור המיסים שלכם. אם יש לכם ילדים קטנים אך לא הצלחתם להגיש עדכון שנתי באמצעות טופס 101, ייתכן שאתם זכאיים להחזר מאחר ששילמתם יותר מס מהנדרש. נפרדו דרככם? מה לגבי מזונות ילדים? אתם גם זכאיים להחזר מס. ניתן לבקש את ההחזרים על המס בכמה דרכים שונות: על ידי הגשת בקשה מסודרת להחזר, על ידי מילוי טופס 101 מדי שנה, או על ידי תיקון אישורי מס הכנסה המתאימים. בכל אחד מהאפשרויות העומדות לרשותכם, אל תוותרו על ליווי מקצועי של חברת אינדיגו, אשר מתמחים בחישוב החזרי מס שמגיעים לכם.