ייעול מערך האריזה והייצור

מפעלים ועסקים יצרניים יידרשו באופן מתמיד לנסות ולייעל את מערכי האריזה והייצור שלהם | כך תעשו את זה

חדשות כיפה תוכן שיווקי בשיתוף סטארפק 25/04/24 13:23 יז בניסן התשפד

ייעול מערך האריזה והייצור
מפעל, צילום: Party people studio,Shutterstock

במפעלים ועסקים יצרניים תמיד נדרש לנסות ולייעל עוד ועוד את מערכי האריזה והייצור, על מנת שניתן יהיה להגדיל תפוקה לאורך זמן ובהתאמה גם את הרווחיות הכוללת. כמובן שאחת הדרכים המרכזיות לעשות זאת היא על ידי התמקדות בפעולות האריזה העיקריות, והכנסת מיכון אוטומטי (או אוטומטי למחצה) אשר יבצע פונקציות מרכזיות אלו בצורה יעילה וטובה יותר. אך זה לא כל הסיפור, ואת הייעול שמעניק מיכון מתקדם ניתן להשיג גם ב"פריפריה" של מערך האריזה - בפעולות הנתפסות כמשניות יותר.

באילו הליכים "משניים" יותר (או לפחות כאלו הנתפסים כמשניים לפעולות הייצור והאריזה העיקריות) ניתן ומומלץ לשקול להכניס מיכון מתקדם, למען ייעול מערך האריזה והייצור כולו? מומלץ לכל מנהל ובעל עסק המפעילים מערכי ייצור ואריזה להכיר ולהתחשב גם בפונקציות ה"משניות" הללו, ובסוגי מכונות אריזה ייעודיות המאפשרות לייעל משמעותית גם אותן.

סימון מוצרים וארגזים

פונקציה בסיסית אשר אולי נתפסת כמשנית, אך בפועל הכרחית וחשובה מאין כמוה, היא סימון. הן סימון על גבי המוצרים עצמם והן סימון על האריזות של כל פריט, על ארגזים המאגדים יחד כמות של פריטים וכיוצ"ב. ללא סימון של נתונים מסוימים על גבי אריזת המוצר, למשל, לא ניתן לשווק אותו ללקוחות (דוגמת סימון תאריך ייצור ותפוגה). ללא סימון ברור של ארגזים ואריזות שונות לא ניתן לנהל מחסן בצורה מסודרת ומוקפדת, מה שעשוי לגרום לבלגן ולבעיות ממגוון סוגים שונים.

מכונת סימון דיו היא מכונה אשר מסמנת בצורה ברורה, מדויקת, אחידה ובעיקר מהירה, על גבי כמות גדולה של פריטים מדי שעה. ניתן למצוא מכונת סימון דיו ברמות אוטומציה שונות, המתאימות להיקפי פעילות שונים. בכל מקרה, מדובר בפונקציה בסיסית והכרחית בכל מערך ייצור באשר הוא, המעוניין לשווק ולמכור מוצרים. עדיף שהיא תיעשה כמו שצריך – בצורה מדויקת ואחידה, אך גם מהירה ביותר.

סגירה מלאה ויעילה של שקיות

ברבים מבתי העסק היצרניים משתמשים כיום בשקיות מסוגים שונים, ועבור שימושים שונים. בחלק מהמקרים המוצר עצמו נאטם בשקית לפני שמוכנס לאריזה קשיחה או משווק לחנויות ולקוחות. במקרים אחרים חלקים הנלווים למוצר עצמו נארזים בשקית, ובכל מפעל כמעט משתמשים בשקיות עבור חלקים שונים במסגרת תהליכי עבודה וייצור נבדלים רבים.

על מנת לסגור אינספור שקיות בצורה מוחלטת והרמטית, אך גם מהירה ויעילה, נעשה כיום שימוש במקומות רבים בסוג זה או אחר של מלחם שקיות . כשמו כן הוא, מלחם שקיות ממש מלחים את השקית (מחמם באופן נקודתי ומדויק) וכך סוגר ואוטם אותה. חלק מהיתרונות של שימוש במלחם שקיות הם

אחידות ומוקפדות הסגירה המתקבלת (כל שקית ושקית זוכה לסגירה ואיטום מלאים ומוקפדים), מהירות הפעולה וכך הגדלת קצב העבודה של מערך האריזה כולו.

זו הדרך בה מכונות אריזה מייעלות את פעילות הייצור כולה, ויכולות להיות אחראיות על הגדלת הרווחיות הכוללת של בית העסק.


בשיתוף סטארפק