רעיונות לארוחה לערב שבת

אם אתם לא רוצים להגיש שוב ושוב את אותו האוכל בדיוק בסעודת ערב שבת, תוכלו לגוון מידי שבוע את התפריט או רק להוסיף משהו חדש ומרענן | כל הרעיונות

חדשות כיפה תוכן שיווקי בשיתוף chef-lavan 25/04/24 13:13 יז בניסן התשפד

רעיונות לארוחה לערב שבת
סעודת ערב שבת, צילום: Cabeca de Marmore,Shutterstock

במהלך השבוע אנו עמוסים מאוד. עבודה, ילדים, בית, חוגים, התחייבות, פגישות ומה לא. וככה ממש מבלי שנרגיש מגיע שוב סוף השבוע. עוד ארוחת שישי שבת שיש להיערך אליה. אם אתם לא רוצים להגיש שוב ושוב את אותו האוכל בדיוק, תוכלו לגוון מידי שבוע את התפריט או רק להוסיף משהו חדש ומרענן לשולחן. כדי לעשות זאת, אספנו עבורכם שלל מתכונים נהדרים שתוכלו לשלב בשולחן השבת שלכם מידי שבוע.

דגים חריפים

אם מעולם לא הגשתם דגים חריפים בערב שבת, זה הזמן לעשות זאת. אין כל ספק שאתם תתמכרו מיד לטעמים הנהדרים של הדגים הללו. תוכלו להשתמש במושט, לוקוס, דניס, לברק, מוסר ים, נסיכת הנילוס ועוד. כולם משתלבים נהדר עם הרוטב החריף, טעמי הפפריקה העזים והכוסברה. ודאו שיש לכם מספיק חלות כדי שכולם יוכלו ליהנות מהדג ולטבול מהרוטב עד שלא יישאר דבר בצלחת.

סלמון מלך הדגים

דג נהדר נוסף שאפשר ומומלץ להגיש על השולחן הוא סלמון בתנור. הדג אשר בורך בטעם יוצא מן הכלל, אינו זקוק להרבה חוץ מאהבתו וחומו של התנור. תוכלו להכין אותו ממש בגרסה בסיסית שבה יהיה מתובל עם שמן זית ותימין טרי או כמובן לשדרג אותו עם שילובים של פסטו וקראסט של אגוזים, מרינדות עשירות בטעמים מתקתקים, חריפים או אסייתיים. הדג הזה משתלב עם הכול ולכן אין כל ספק שהוא ישתלב באופן הרמוני עם שולחן השבת שלכם.

קציצות לערב שבת

יש מי שמעדיפים דווקא לאכול קציצות עשירות בטעמים. יש מי שישלב אותן עם רוטב עגבניות עשיר וסמיך, ויש מי שיעדיף להגיש אותן על תחתיות ארטישוק עם לימון כבוש וכוסברה. טעמים מופלאים שמפיקים שני סוגי קציצות שונים לחלוטין, אך מושלמים לערב שבת.

עופות שחומים יפהפיים

מי שאוהב לאכול עופות שחומים ומגרים ממש כמו שרואים בסרטים, יכול להכין עוף ממש כזה שמבושל עם הרבה בצל מטוגן אשר מעניק לו את גוונו הכהה והמרשים. את העופות מכניסים לסיר רחב ומבשלים עם הרבה בצל ותבלינים שמעניקים לו את טעמו הייחודי. בסוף הבישול מתקבל עוף רך ועסיסי בעל גוון שחום יפהפה ומגרה במיוחד.

התוספות שליד המנות

לא מספיק להגיש לשולחן רק מנות עיקריות, אלא יש צורך גם בתוספות שיעשירו את המנות וישביעו את המסובים לשולחן.

אחת התוספות המוצלחות ביותר היא אורז בסמטי שמבושל עם תפוחי אדמה ונהוג להפוך אותו בתום הבישול על מגש ולהגיש אותו כעוגה מפוארת שמעוטרת עם שקדים קלויים.

תוספת מצוינת לא פחות היא סירות של תפוחי אדמה אשר נאפו בתנור שמן זית, תיבול איטלקי, מלח ופלפל שחור.

גם תוספות של ירקות כמו אנטי פסטי הן נהדרות להגיש לשולחן כה עשיר בכל טוב, אפשר להכין גם קציצות ירק מתובלות היטב או מגוון פשטידות המשלבות ירק שהם פרווה, שיוכלו להעשיר את השולחן ולהוסיף לו שפע רב.

הסלטים שעל השולחן

אי אפשר לדבר על ארוחה של ערב שישי מבלי לתת מקום של כבוד לסלטים. זה לא משנה אם אתם מכינים סלט קצוץ או סלט עלים, העיקר שיהיו גם סלטים. סלטים רבים שניתן למצוא על שולחנות רבים הם סלטים מבושלים כמו סלק מתוק, גזר חריף, עלי מנגולד חריפים, מטבוחה ועוד. לצידם ישנם הסלטים החיים כמו סלט חצילים, סלט אבוקדו, סלט ביצים ותפוחי אדמה, סלט טחינה, סלט כרוב במיונז ועוד.

מידי פעם תוכלו להכין גם סלט חדש שטרם ניסיתם כמו כרובית מגוררת עם הרבה ירוקים, מיץ לימון, חמוציות ואגוזי מלך, או סלט פטריות טריות עם הרבה סויה, עירית קצוצה ופקאן מסוכר. הכי חשוב הוא שתזכרו לרענן את השולחן מידי פעם בשלל מאכלים נהדרים וחדשים שטרם ניסיתם בעבר.


בשיתוף chef-lavan