ארגון יד תמר הציג לשר הרווחה מערכת טכנולוגית תומכת לניהול משברים

לקראת הכנס השנתי של יד תמר, עמותה המסייעת למשפחות חולות סרטן ברגעים הקשים ביותר, ההנהלה נפגשה עם שר הרווחה והציגה את המערכת הטכנולוגית התומכת לניהול משברים

חדשות כיפה תוכן שיווקי 02/04/24 10:40 כג באדר ב'

ארגון יד תמר הציג לשר הרווחה מערכת טכנולוגית תומכת לניהול משברים
שר הרווחה והביטחון החברתי, אוריאל כהן, מנכ"ל יד תמר, יונתן ויינברג, מפתח ENOLA, רן מלמד, מנהל תחום חדשנות וזכויות חברתיות וכלכליות ביד תמר, צילום: יד תמר

ארגון "יד תמר" הציג לשר הרווחה יעקב מרגי מערכת טכנולוגית תומכת לניהול משברים, הכוללת מודל ליווי משפחות ואפליקציה חדשנית וייחודית, שתושק על ידי הארגון בקרוב, במטרה להפוך לכלי מסייע מרכזי לעובדים הסוציאליים, להורדת העומס המוטל עליהם.

במהלך הפגישה שהתקיימה בלשכת השר מרגי, השר היה קשוב לשמוע על מגוון היתרונות שמספקת האפליקציה לקהילות ולאנשי מקצועות הרווחה ובתומה, אף הודיע כי ינחה את מנכ"ל משרדו ינון אהרוני, לבחון עם גורמי המקצוע במשרד את שיתוף הפעולה בשימוש במערכת הטכנולוגית המוצעת.

לקראת הכנס השנתי שיקיים ארגון יד תמר ב-10 באפריל בבית ציוני אמריקה בתל אביב, נפגשו נציגי הארגון עם שר הרווחה והביטחון החברתי, יעקב מרגי והציגו בפניו את המודל המיוחד של הארגון, לניהול משברים ומצבי חירום.

להצטרפות לכנס של יד תמר

מנכ"ל ארגון יד תמר, אוריאל כהן, הסביר על "תמר לקהילה", מודל חדשני המבוסס על מלווי משפחות ומנהלי משברים, הפועלים בשיתוף עם מחלקות הרווחה, ברשויות המקומיות. לדבריו של כהן, המודל נוסה בהצלחה בפיילוט ראשוני, שהתקיים לפני פרוץ הקורונה במחוז דרום של משרד הרווחה ועתה, לאחר שעבר עדכון רחב לאור הטבח בדרום ב-7 באוקטובר, הציע ארגון יד תמר למשרד הרווחה לחזור לשיתוף הפעולה ואף להרחיבו.

בפגישה הציג יונתן ויינברג, שפיתח עבור "יד תמר", את אפליקציית ENOLA לניהול חכם של משברים חברתיים וכלכליים, את יכולות התוכנה ועמד על הפוטנציאל הגדול הגלום בה, בסיוע להפחתת עומסי העבודה המוטלים על העובדים הסוציאליים, כאשר האפליקציה מסייעת להם לחסוך זמני פעולה וליישם מודל של קהילה תומכת, בדרך פשוטה, יעילה וקלה. ויינברג ציין כי בפרוייקט לדוגמה, שנעשה לאחרונה בשיתוף עם המחלקה לשירותים חברתיים בעיריית עכו, התברר כי 40 המשפחות שקיבלו ליווי במסגרת הפרוייקט המשותף, הביעו שביעות רצון גבוהה מהטיפול שניתן להם וכמו כן, קיבל המודל ציון גבוה מהעובד הסוציאלי וצוותו, שריכזו אותו.

בחלקו הראשון של כנס השנתי, שמארגן יד תמר ואשר יתקיים בבית ציוני אמריקה בתל אביב ב-10 באפריל יקחו חלק בין השאר, ראש העיר שדרות, אלון דוידי, ירונה שלום, סמנכ"לית הביטוח הלאומי ומי שעמדה בראש המוסד בחודשי המלחמה עד לאחרונה, מנהל המחלקה לשירותים חברתיים בעיריית שדרות, עידו ז'ולטי, נציגי משרד הרווחה ומומחים בכירים רבים, שידונו בקשרי העבודה שבין הממשלה לחברה האזרחית בחיבור שבין שגרה לחירום אך בעיקר בצפוי בחזרה לשגרה.

להצטרפות לכנס של יד תמר

כמו כן, יתקיים בכנס מושב מיוחד, שיעסוק בקשרים שבין הפילנתרופיה העסקית והמשפחתית, לבין החברה האזרחית, מתן מענים ליוזמות חדשות מול הגדלת תמיכה בארגונים קיימים והצפי להובלת מימון החברה האזרחית על ידי הממשלה.

בחלקו השני של הכנס, תושק באופן רשמי, אפליקציית ENOLA אשר מהווה לדברי מנכ"ל יד תמר אוריאל כהן "פריצת דרך ממשית ביכולת לנהל משברים ואירועי חירום בצורה יעילה ופשוטה, אשר מתבססת על 15 שנות ניסיון שהצטבר בארגון ׳יד תמר׳ המסייע בשגרה למשפחות של חולי סרטן ומשברים רפואיים חמורים אחרים ואשר עשה התאמה מיוחדת של המודלים הטיפוליים שלו לטובת תושבי הדרום והצפון בערים ובמקומות אליהם פונו".