קידום אתרים מקצועי – לא רק קידום אורגני וממומן

חדשות כיפה תוכן שיווקי בשיתוף מגה ליניקס 26/03/24 16:23 טז באדר ב'

קידום אתרים מקצועי – לא רק קידום אורגני וממומן
שיטות לקידום אתרים , צילום: Deemerwha studio,Shutterstock

בעבר, אנשים וחברות שעסקו בתחום של קידום אתרים מקצועי הציעו ללקוחות שלהם בעיקר שירותי קידום אורגני וממומן באופן כללי. כלומר, הם הציעו להם שירותי קידום על פי ביטויים מסוימים במטרה לקדם אותם בתחומים שלהם בביטויים שנחשבו פופולאריים בקרב הגולשים.

במהלך השנים, חברות קידום אתרים מקצועי וכן מקדמי אתרים פרטיים התמחו, הן בהיבטים שונים של תחום הקידום והן בהיבטים נוספים שיכולים לספק שירותים רלוונטיים ללקוחות שלהם. בחלק מהמקרים, אותם היבטים קשורים בצורה ישירה או עקיפה לתחום הקידום ובחלק מהמקרים, הם אינם קשורים אך הלקוח יעדיף לקבל את השירות מחברת קידום אתרים או מקדמי אתרים מקצועיים, ולא לפנות לגורם אחר. כך הכל מתבצע תחת קורת גג אחת.

חשוב להדגיש, אותן חברות ומקדמים עצמאיים מספקים קודם כל שירותי קידום אתרים בסיסי, קרי אורגני וממומן, על פי ביטויים רלוונטיים ללקוח. אך אותם שירותים נוספים, הם חיוניים לא פחות עבורו וכן חיוניים לתהליך הקידום. לכן גם מוטב ללקוח לעבוד מול חברה אחת שתספק את כל השירותים. התהליך יתבצע על ידי הצוות המטפל בו, בסנכרון מלא מולו וכן בתוך הצוות עצמו.

4 דוגמאות של שירותי קידום אתרים

ישנם מספר דוגמאות בולטות לשירותים נוספים שחברות קידום אתרים מקצועי ומקדמי אתרים פרטיים, החלו לספק ללקוחות שלהם במהלך השנים.

דוגמא ראשונה, בניית אתרים. בעבר הייתה הפרדה כמעט מוחלטת בין התחום של הבנייה לקידום, בין היתר בגלל שתהליך הבנייה דרש ידע רב ושימוש במערכות מורכבות. היום, בזכות מערכות קוד פתוח כגון וורדפרס, קל יותר לבנות אתרים ללקוחות, לצד פעולות קידום שנעשות עבורו לאחר מכן. חשוב לומר, מאחר ותהליך הבנייה חיוני לתהליך הקידום, אזי שיהיה נכון שגורם אחד יעשה את שניהם.

דוגמא שנייה, קידום אתרים לוקאלי. זו דוגמא לנישה שהתפתחה מתוך קידום אתרים כללי. הכוונה היא לקידום אתרים על פי אזורים ויישובים. תהליך החיפוש בגוגל מתבסס לא מעט על מיקום ומנוע החיפוש מעניק לכך חשיבות רבה בתהליך הקידום. לכן התפתחה נישה ספציפית שעוסקת בכך.

דוגמא שלישית, קידום ושיווק ברשתות חברתיות. לצד קידום אתרים בגוגל או במנועי חיפוש אחרים, הרי שחברות קידום ומקדמים מספקים גם שירותי קידום ברשתות כגון פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, טיקטוק ועוד. בתי עסק ובעלי מקצוע יכולים ליהנות מחשיפה משמעותית ברשתות חברתיות, אם הם מקודמים בצורה נכונה. מקדמי אתרים התמחו, בין אם זה בקידום אורגני ובין אם זה בקידום ממומן באותן רשתות, במטרה להציע ללקוחות שלהם אופציה נוספת ליצירת מקורות חשיפה.

דוגמא רביעית, קידום אתרים בחו"ל. מאחר והשוק הישראלי קטן באופן יחסי והרבה מאוד בעלי עסקים מבקשים לשווק את המוצרים והשירותים שלהם גם בחו"ל, אזי שהמקדמים למדו איך לעבוד גם עם מנועי חיפוש ואמצעים אחרים במדינות שונות בעולם ומציעים שירותי קידום בחו"ל על פי צרכי הלקוחות שלהם.


בשיתוף מגה ליניקס