רשתות לחלונות ודרכים להרחקת יונים

חדשות כיפה תוכן שיווקי בשיתוף screenmesh 26/03/24 11:37 טז באדר ב'

רשתות לחלונות ודרכים להרחקת יונים
דרכים להרחקת יונים , צילום: Olga_Ionina,Shutterstock

יש בעולם למעלה משלוש מאות מיני יונים. כולן מונוגמיות ונאמנות לבן או בת הזוג שלהן למשך כל תקופת חייהן, ורק אלמנים ואלמנות יחליפו זוגיות. הם גם חולקים משמרות במלאכת הדגירה על הביצים, הזכרים במשמרת הבוקר והנקבות במשמרת אחה"צ ולילה. הם אפילו חולקים את מלאכת ההאכלה של הגוזלים. היונים חיות בטבע, או בטבע העירוני, לא יותר מחמש שנים, ובחמש השנים הללו, אנחנו צריכים רשתות לחלונות או כל אמצעי אחר שירחיק את החמודות האלו מהכביסה, המכונית, החלונות והבית שלנו.

לאדם וליונים מערכת יחסים ארוכת שנים, כולל אצלנו בתנ"ך. יונים מבויתות שימשו אותנו לצורך העברת מסרים בגלילים שקשרנו לרגליהן, שכן הן יודעות לשוב לביתן ולא משנה היכן ישוחררו, וזאת בדרך הקצרה והמהירה ביותר במהירות של 50 קמ"ש.

אז מה לגבי ההרחקה שלהן?

ובכן, הרחקת יונים היא פעולה שנועדה להגן עלינו מכמה בעיות שהיונים מביאות עימן. החמורה, או לכל הפחות הנפוצה מביניהן, היא כמויות אדירות של לשלשלת. ליונים יש נטייה להתקבץ יחד. אם יש מקום שהן מזהות כנוח ובטוח, או מקום ממנו אפשר להתבונן ולבצע גיחות לעבר מקור מזון, הן תתיישבנה שם בקבוצות, לעיתים בקבוצות גדולות מאוד.

זה מחזה יפה, שמככב באינספור תמונות, ויש לא מעט כיכרות בעולם בהן מאכילי יונים עומדים עם יונים על הראש, על הכתפיים, ובכלל, ומאפשרים לתיירים להצטלם עם היונים שנהנות מפירורי הלחם בעוד שהמאכיל הוותיק נהנה מהכנסה לא רעה בכלל. אבל מי שישהה בכיכרות הללו כדי להתבונן קצת יותר לעומק, יגלה כי כמויות הלשלשת, צואת היונים המצטברת לאורכה ולרוחבה של הכיכר, מרשימים למדי, מה גם שרבים מהעוברים ושבים מקבלים מנה שכזו ישירות על הראש, או אם התמזל מזלם, רק על הכובע.

זה נכון גם כשמדובר במסתור הכביסה שלנו בבניין או בבית, שכן היונים גם הן מחבבות מקומות מסתור. זה נכון גם לגבי הטינופת המצטברת על כלי הרכב שלנו, על קירות הבניין שלנו, ולעיתים אפילו בחדר המרפסת שחלונותיו פתוחים לאורך ימים רבים, ומזמינים את הציפורים להיכנס בסקרנותן בעודן תרות אחר מקום טוב להקמת הקן שלהן.

כיצד מטפלים בתופעה בצורה היעילה ביותר?

רשתות לחלונות הן פיתרון מעולה להרחקת יונים מהבית שלכם, ומניעת האפשרות כי הן יכנסו פנימה ויקבעו לעצמן בית בתוך הבית. חשוב לדעת כי קן של יונים, חמוד ככל שיהיה, הוא מקור בלתי נדלה לכינת היונה, וכמויות הכינים שיפלשו לכם לבית במידה ואכן היונים תצלחנה להקים בתוכו קן הן כמויות שקשה לתאר עד שלא רואים זאת בעיניים.

דרך נוספת להרחיק יונים ממקום בו הן נהנות לרבוץ ולנוח הוא בעזרת דוקרנים נגד יונים. דוקרנים אלו לא נועדו באמת לדקור אף יונה, אלא פשוט לשנות את תוואי השטח במקום בו הן נהגו לרבוץ, ולהפוך אותו לבלתי מזמין בעליל.


בשיתוף screenmesh