אם אין עמי לי מי לי - פורים, מלחמה, וערבות הדדית שביניהם

לקראת פורים, בעמותת מקימי מתכוננים לפרויקט "מתנות לאביונים" המרגש, העמותה כבר למעלה מ-12 שנים משקמת משפחות ממשברים כלכליים ללא תנאי סף, שוחחנו עם עמותת מקימי על התמודדות המשפחות עם המצב הקשה, המחודש והמתמשך, והדרכים בהן העמותה עומדת לצידם

חדשות כיפה תוכן שיווקי בשיתוף מקימי 14/03/24 13:44 ד באדר ב'

אם אין עמי לי מי לי - פורים, מלחמה, וערבות הדדית שביניהם
כלכלת נכונה בפורים ובמלחמה, צילום: ShutterOK,Shutterstock

המצב הקשה כתוצאה מהמלחמה

"המצב הכלכלי בארץ הופך יותר מאתגר בעקבות מלחמת חרבות ברזל,רבות מן המשפחות שאנו תומכים בהם נתקלות בקשיים מוגברים, והצורך בעזרה רק גדל". עמותת מקימי מדגישה את הצורך לתמוך לא רק במתן מזון וצרכים בסיסיים אלא גם בייעוץ כלכלי שורשי ומורכב של אנשי מקצוע שיאפשר להם לצאת ממעגל העוני.

הצטרפו למקימי

ההתמודדות של המשפחות

משפחות רבות מכל רחבי הארץ מתמודדות עם המצב באמצעות הכח של קהילה ותמיכה הדדית. "אנו רואים את הקשרים החברתיים והקהילתיים מתחזקים, אנשים מגלים איך הם יכולים לעזור אחד לשני, גם במעשים קטנים".

ההתמודדות של העמותה

העמותה עצמה מתמודדת עם אתגרים רבים, בהם גיוס משאבים והגדלת מעגל התורמים ורשת הסיוע. "אנו עובדים קשה כדי להביא יותר שותפים ותומכים לאתגר שלנו, הכל כדי שנוכל לממש את המחויבות שלנו למשפחות שנכנסו למשבר, ואנחנו עושים זאת מהלב ללא כל תנאי סף".

השגרה

למרות הקשיים, העמותה שומרת על שגרת עבודה מסודרת, כדי להבטיח את המשך הסיוע. "אנחנו מאמינים בחשיבות של היום יום, השגרה מעניקה תחושה של יציבות ותקווה למשפחות".

הצטרפו למקימי

מתנות לאביונים

קמפיין "מתנות לאביונים" זוכה השנה למשמעות נוספת. "אנו רואים בזה עוד הזדמנות לרתום את הציבור לעשות שינוי אמיתי, זו לא רק תרומה חד פעמית של מתנות לאביונים בו-ביום, זה גם תהליך של שיקום ובנייה מחדש של החיים".

המסר של עמותת מקימי לקראת פורים הוא ברור: כל תרומה תורמת להביא תקווה ואור למשפחות במשבר, ומאפשרת להן להכנס לדרך כלכלית חדשה. ביחד, גם אנחנו באמצע שגרת היום, בעבודה, בגידול המשפחה ואתגרי המלחמה יכולים להפוך את הבלתי אפשרי לאפשרי לעוד משפחות לקראת פורים הקרוב.


בשיתוף מקימי