5 דברים שחשוב שתעשו לפני שאתם הופכים לסטודנטים

אז רגע לפני שאתם הופכים לסטודנטים וחווים תקופה אשר נחשבת למרגשת ומעניינת. חשוב שתוודאו שאתם מגיעים לאותה התקופה ברמת מוכנות גבוהה. אז בכדי להקל עליכם להבטיח זאת, להלן רשימה של 5 דברים מרכזיים שחשוב שתבצעו לפני שאתם פוקדים את ספסל הלימודים והופכים להיות סטודנטים מן המניין

חדשות כיפה תוכן שיווקי 29/02/24 12:07 כ באדר א'

5 דברים שחשוב שתעשו לפני שאתם הופכים לסטודנטים
נצלו את הזמן בתקופה הסטודנטיאלית , צילום: Rawpixel.com,Shutterstock

סדרו לעצמכם את החיים

ב-3 או 4 שנים הקרובות אתם הולכים להיות סטודנטים ולהשקיע את רוב הזמן שלכם בנושא הלימודים ומה שמסביב לו. המטרה שלכם אמורה להיות לסדר לעצמכם את החיים כך שיתאימו לתקופה אותה אתם עתידים לעבור.

כך לדוגמא, אם אתם מתכננים לעזוב את בית ההורים זה בדיוק הזמן לבדוק אופציה למעונות או להתחיל לחפש דירת שותפים, יחידת דיור או כל פתרון מגורים רלוונטי אחר. אם אין לכם ברירה ואתם חייבים לעבוד בתקופת הלימודים, זה בדיוק הזמן למצוא עבודה מתאימה לסטודנטים – במשמרות גמישות וכו.. אם חשוב לכם לשמור על רמת חיים מסוימת, לדוגמא להקפיד על כושר וכיוצא בזה.. זה בדיוק הזמן להזיז דברים על מנת לאפשר לכם אותן המטרות לצאת אל הפועל.

תשקיעו בבחינות השונות ובמחויבויות הקשורות ללימודים

במקרים רבים, תדרשו לעבור מבחן אמירם או מבחן אמיר לפני הלימודים. מטרתן של הבחינות הללו היא לבחון את הידע שלכם באנגלית ולקבוע איזה קורסים תדרשו לקחת. אם אתם חשוב לכם להצליח בצורה המקסימאלית באותם הבחינות, זה הזמן להשקיע בהן. חשוב שתקפידו להתכונן אליהן ובמידת הצורך, גם תבדקו אופציה לקורס ייעודי או לקבלת סיוע חיצוני על מנת שתוכלו להגיע לבחינה ברמת מוכנות מקסימאלית.

תבדקו שטיפלתם בכל הנושאים הרלוונטיים

יש לא מעט בירוקרטיות שצריך לעבור לפני שמתחילים לימודים בין אם זה מילוי טופס הרשמה, הגעה למפגשים במוסד הלימודים, תשלומים ועוד.. בכדי שתוכלו להתחיל את הלימודים בצורה חלקה, חשוב שתוודאו שטיפלתם בכל הדברים הרלוונטיים ושעשיתם את זה כמו שצריך.

לדוגמא, אם אתם מעוניינים לקבל מלגות, אתם עתידים לגלות שאתם חייבים להגיש את הבקשות עד למועד מסוים. אם לא תגישו תפספסו את המלגה וחבל – מדובר בסכום כסף שיכול לסייע לכם במידה רבה. מהסיבה הזאת, ההמלצה היא להכין רשימה של כל הדברים שאתם צריכים לטפל בהם לקראת הלימודים (כמו צ'ק ליסט שכזה) ולוודא שביצעתם הכול.

תנצלו את החופש

תראו... התקופה הסטודנטיאלית טומנת בחובה הרבה כיף וחוויות – ויש לא מעט אנשים שמספרים שמדובר בתקופה המהנה ביותר שהייתה להם בחיים. ככה שאם אתם חוששים אין לכם באמת סיבה.
יחד עם זאת, הלימודים ובעיקר השנה הראשונה, טומנים בחובם גם מחויבויות רבות ואת הצורך ללמוד ולהשקיע. מהסיבה הזאת, ההמלצה היא כן לנצל את החופש שלפני הלימודים – אם יש לכם כזה. זה בדיוק הזמן לעשות טיול, להשקיע זמן בדברים שאתם אוהבים לעשות וכמה שיותר ליהנות. זה אומנם נכון שבכל סוף סמסטר יש חופשת סמסטר אבל עד שזה יגיע, זה הזמן שלכם "לעוף על החיים".

נסו ליצור לעצמכם חברים חדשים

ההמלצה היא לנסות ולמצוא חברים חדשים ורצוי סטודנטים באותו מסלול שלכם, עוד לפני שאתם מתחילים את הלימודים. חברים שכאלה יאפשרו לכם למצוא סידורי נסיעה ללימודים, הקמה של קבוצת לימוד וידיעה שיהיה לכם את מי לשתף בכל מה שעובר עליכם בתחילת השנה – והוא גם יעבור בדיוק את אותו הדבר כמוכם. אז חפשו כל הזדמנות שיש לכם להתחבר עם אנשים וזכרו את החשיבות הגבוהה לכך שיהיו חברים לצידכם לאורך כל תקופת הלימודים.