ביובית לשאיבה בחניונים ומקומות נמוכים – במה מדובר?

מקומות נמוכים נחשבים לבעייתיים מאוד מבחינת נגישות לרכבי ביובית רגילים. מסיבה זו, כאשר מתרחשת הצפה או תקלת ביוב אחרת במקום נמוך דוגמת חניון, יש צורך בפנייה אל נותן שירות שמפעיל גם ביובית נמוכה. מה זה בדיוק, כיצד היא פועלת וכמה היא עולה? הנה כל המידע

חדשות כיפה תוכן שיווקי בשיתוף biobit4all 11/02/24 14:21 ב באדר א'

ביובית לשאיבה בחניונים ומקומות נמוכים – במה מדובר?
ביוב, אילוסטרציה, צילום: KaliAntye,Shutterstock

חניונים ומקומות נמוכים – מדוע צריך ביובית מיוחדת?

ביוביות רגילות עובדות בתנאים סטנדרטיים שכוללים את חניית הרכב במרחק סביר ממקור הבעיה, חיבור צינור למשאבה ותחילת פעולה. במקרים הרבה פחות נוחים, כמו במקרה של צורך לשאוב במקומות נמוכים, הביובית הרגילה היא כלי רכב גבוה מדי מכדי לעבור את מגבלת הגובה של המקום הנמוך. בנוסף, בחניונים ומקומות נמוכים מורגשת פעמים רבות צפיפות של כלי רכב שחונים, כך שכניסה של ביובית רגילה לאזור שכזה תיצור בעיה מבחינת תמרון ונזק פוטנציאלי לרכוש.

ביובית נמוכה פותרת את הבעיה

אז כמו שהבנתם, התשובה לשאלה איך שואבים מים והצפות בחניון או מקום נמוך היא דרך ביובית מיוחדת, כזאת נמוכה וקומפקטית יותר. היא מכילה את כל הנדרש לביצוע עבודות ביוב שונות, אך היא מורכבת מרכב קטן ממדים בהשוואה לביוביות רגילות וכך גם מיכל האחסון שלה שקטן יותר. היא יכולה להגיע בקלות עד לנקודה שדורשת טיפול, אין צורך בצינורות ארוכים מידי והעבודה מתבצעת במהירות רבה ובצורה יעילה.

דוגמאות מהשטח

הנה מספר דוגמאות שממחישות לאילו מקומות נדרשת ביובית נמוכה:

חניונים – בין אם מדובר על חניון של מרכז קניות, חניון של מקום עבודה או של בניין מגורים, חניונים רבים בנויים כיום מתחת לקרקע וגם כוללים מגבלת גובה. ביובית לחניונים מאפשרת להיכנס גם אליהם ולטפל בבעיה כאשר ישנה הצפה או בעיית ביוב אחרת במקום.

בתי מגורים – כאשר נדרש לבצע עבודה במרתף של בית פרטי או מקלט של בניין מגורים, פעמים רבות לא ניתן להגיע עד למקום בשל תנאי שטח בעייתיים וגם מגבלת גובה. גם במקרה הזה יש צורך בכלי עבודה יעיל שבכל זאת יוכל להגיע למקום ולשאוב.

מפעלים ועסקים – מקומות כאלה בנויים לעיתים בצורה כזאת כך שאזורים שונים נמצאים תחת מגבלת גובה כזאת או אחרת ולא ניתן לגשת אליהם עם ביובית רגילה.

בשורה התחתונה, קבלן ביוב יוכל לבצע עבודת שאיבה בכל מקום בזכות האפשרות הזאת.

מה מסוגלות לבצע ביוביות בגובה נמוך?

ביובית לחניונים ומקומות תת קרקעיים היא מאוד יעילה ומסוגלת לפעול ולשאוב היכן שביוביות גדולות יותר פשוט אינן מסוגלות לסייע. ניתן לציין מספר תרחישים נפוצים שניתן להיעזר בה:

שאיבת הצפה בחניון – הדבר יכול להידרש בשל פיצוץ צנרת, הצטברות מים בימי גשמים עזים או עקב סתימה בצינורות הביוב.

טיפול בסתימות ביוב – כאמור, שאיבת מים בחניון עשויה להידרש בשל סתימה בצנרת. ביובית לחניונים ומקומות נמוכים, בדיוק כמו כזאת בגודל רגיל, יכולה לטפל בסתימות ביוב קלות ומורכבות בזכות כוח שאיבה אדיר ודיזות מיוחדות שאותן ניתן להרכיב בראש הצינור.

קבלן ביוב רציני גם יוכל לטפל בתקלות ביוב שונות שמתגלות בשטח וזאת באמצעות צילום קווי ביוב שלאחריו ניתן לבצע תיקונים ממוקדים.

כמה עולה ביובית קטנה לשאיבה בחניונים ומקומות נמוכים?

מחיר ביובית לחניונים יהיה בדרך כלל יקר יותר ממחיר של ביובית רגילה וזאת מכיוון שלא כל קבלן ביוב מחזיק בה, כך שמדובר בשירות מיוחד, וגם מכיוון שתנאי השטח מצריכים עבודה יותר מורכבת בשטח. יחד עם זאת, מדובר בתוספת מחיר שאינה גבוהה מידי ושיכולה למנוע נזקים אחרים שעלולים להיגרם על ידי ביובית רגילה וגדולה יותר, כך שהשירות הזה בהחלט כדאי ומשתלם.

למידע נוסף על העבודה ניתן לגשת לאתר חברת "ביובית בזול" בכתובת: biobit4all.co.il


בשיתוף biobit4all