חמאה לי - כל הקינוחים שחייבים בהם חמאה

קינוחי חמאה הם לא קינוחים רגילים, אלו קינוחים משובחים על טהרת החמאה! אחד מחומרי הגלם החשובים והטעימים ביותר במטבח. חובבי הקינוחים הצרפתיים בוודאי יודעים שברובם ניתן למצוא כמות חמאה לא מבוטלת שהופכת אותם להיות בטען המופלא והנימוח שלהם. לכבוד החמאה הנימוחה ערכנו מצעד של קינוחים שלא היינו זוכים ליהנות מהם כל כך בלעדיה

חדשות כיפה תוכן שיווקי בשיתוף chef-lavan 06/02/24 09:50 כז בשבט התשפד

חמאה לי - כל הקינוחים שחייבים בהם חמאה
קוראסון חמאה, אילוסטרציה, צילום: George Dolgikh,Shutterstock

עוגת חמאה

איך אפשר לדבר על קינוחי חמאה מבלי לדבר על עוגת החמאה המסורתית. זו שבמאה ה-17 היו מכינים מכמויות השוות לפאונד אחד לפי 1/4 חמאה, 1/4 קמח, 1/4ביצים ו-1/4 סוכר. ומכאן קיבלה את שמה האנגלי – "פאונד קייק". אין צורך לציין שמרקמה היה כבד ודחוס שכן אין שום אלמנט אוורירי בעוגה דאז. אך לשמחתנו כיום זה לא המצב וניתן ליהנות מעוגת חמאה נימוחה, אוורירית וטעימה במיוחד. כזו בעלת טעמי חמאה מעודנים שהם לא פחות ממושלמים לצד כוס קפה מהבילה.

קרואסון חמאה

עוד קינוח שמחייב בתוכו חמאה הוא קרואסון החמאה הצרפתי המדהים. כדי להגיע למרקם הבצק המתבקש, יש צורך בלא פחות מאשר 500 גרם של חמאה! כך בין שכבת בצק אחת לשנייה מורחים שכבת חמאה נדיבה ומקפלים. זוהי הסיבה שכאשר חוצים קרואסון חמאה רואים את השכבות הדקיקות של הבצק האחת על גבי השנייה. את הטעם הייחודי שלו הוא כמובן מקבל מהבצק רווי החמאה שבזכותו אנחנו כל כך אוהבים קרואסונים על כך גווניהם ומילוייהם וכמובן את קרואסון החמאה הצרפתי.

בצק חמאה פריך לפאי דובדבנים

כדי להכין את הפאי אנחנו חייבים בצק פריך וטעים. את הבצק הזה נהוג להכין עם חמאה ולקבל מרקם עדין ונימוח במיוחד. באופן כללי העבודה עם חמאה חייבת להתבצע במהירות, שכם החמאה אוהבת כשקר לה ולא כשחם. לכן, ברגע שסיימתם להכין את בצק החמאה שלכם והכנסתם אותו לתוך תבנית הפאי, הקפיאו אותו כחצי שעה ורק לאחר מכן העבירו אותו לאפייה. את מלית הדובדבנים יש לבשל על אש נמוכה, גם במלית תהיה כמובן חמאה שמוסיפה לטעם הענוג של הדובדבנים, אפשר לחזק עם ליקר דובדבנים שיעשיר את הטעם של המלית. לאחר שאתם מוסיפים את המלית לבצק, הכניסו לאפייה בחום גבוה למשך ארבעים דקות.

קרם פטיסייר

אחד הקרמים האהובים ביותר הוא קרם הפטיסייר. הוא משמש כמילוי במגוון קינוחים ומאפים כגון: טארט פטיסייר ואוכמניות, בעוגת הנפוליאון המפורסמת, הוא ממלא פחזניות ואקלרים משחר הזמנים, הוא נהדר בתוך רול עם צימוקים ועוד שלל קינוחים מופלאים. כדי להכין קרם פטיסייר צריכים לא פחות מ- 150 גרם של חמאה, כאמור, ללא החמאה, הקרם האהוב לא היה בטעמו הנפלא.

ציפוי חמאה - Icing

מי שמכיר את המילה Icing יודע שזהו ציפוי העוגות המסורתי האמריקאי. בעוד שאצלנו משתמשים בקצפת חלבית או צמחית לעיטור וזילוף העוגות, באמריקה משתמשים באייסינג. זהו ציפוי שעשוי כולו מחמאה ואבקת סוכר. לרוב מוסיפים לו צבע מאכל כדי להעניק לו גוונים רבים, דבר שמאפשר ליצור עוגות יפהפיות בשלל צבעים. את האייסינג שעשוי כולו מחמאה אפשר להכין ברמות סמיכות שונות לפי סוג הזילוף שרוצים ליצור. אך מדובר בציפוי כבד, מתוק וחמאתי ביותר.

עוגיות חמאה

את עוגיות החמאה מכינים כמובן מבצק חמאה נימוח שבאמצעותו אפשר להכין מגוון עוגיות רחב החל מעוגיות קראסט חמאה, דרך עוגיות חמאה לילדים וכלה בעוגיות המקרון הצבעוניות והשובבות שכולנו אוהבים. את החמאה תמצאו כמובן בעוד שלל קינוחים, וזכרו שלולא הייתה החמאה במתכונים הללו, היינו מקבלים תוצאה אחרת לגמרי. – מזל שיש לנו חמאה!


בשיתוף chef-lavan