איך גופי תאורה יכולים לשפר את מצב הרוח שלכם

למקורות תאורה יש השפעה רבה על בני אדם. לא רק שהם מאירים את החלל, הם גם מאפשרים להם לראות בצורה הרבה יותר טובה. כיצד בוחרים גופי תאורה מעוצבים לשיפור מצב הרוח?

חדשות כיפה תוכן שיווקי בשיתוף פי אר אונליין 30/01/24 09:27 כ בשבט התשפד

איך גופי תאורה יכולים לשפר את מצב הרוח שלכם
גופי תאורה, משפיעים על שמחת החיים, צילום: קרני תכלת

אמירה ישנה מלמדת, אם תדאגו להכניס אור לחייכם, מצב הרוח שלכם ישתפר. לא במקרה, אנשים נהנים ומרגישים מאושרים יותר בקיץ, כשהשמש זורחת והיום ארוך, מאשר בחורף, אז הם מתכנסים בתוך עצמם, מהורהרים, ומתקשים ליהנות ולשמוח. אחת כמה וכמה זה נכון, אם מצב הרוח הכללי הוא לא אידיאלי. אז מחפשים כל דבר קטן שיכול לשפר את מצב הרוח. תאורה מעוצבת מתאימה לחדר ולמבנה בכלל, יכולה לעשות את העבודה.

למקורות תאורה יש השפעה רבה על בני אדם. לא רק שהם מאירים את החלל, הם גם מאפשרים להם לראות בצורה הרבה יותר טוב, האור יוצר תחושה הרבה יותר נעימה, הרבה יותר בטוחה, הרבה פעמים אנשים מרגישים יותר בנוח כשהתאורה מאירה חזק, לא רק בגלל שהם רואים יותר טוב, אלא בגלל שאפשר לראות אותם. זה עניין פנימי וחיצוני.

גופי תאורה

גופי תאורה צילום: קרני תכלת

השפעה חיובית של תאורה בחורף ובכלל

בחורף, כאמור, ישנה משמעות רבה לגופי תאורה מעוצבים ואיכותיים בבית. בתקופה זו, אחר הצהריים כבר נהיה חשוך ואם הטמפרטורות מאוד נמוכות ומדובר בימים סוערים, אזי שגם בבוקר השמיים יהיו אפורים, מה שיחשיך מאוד על הסביבה.

זה יכול ליצור תחושה מאוד לא נעימה, לא מבחינה רגשית ולא מבחינה פיזית. בהיעדר מקורות תאורה טבעיים, צריך לייצר מקורות אחרים. לשם כך, חשוב להתקין גופי תאורה משמעותיים ובמקומות הנכונים בשביל להאיר את הבית היטב. כך מאירים אותו, יוצרים תחושה הרבה יותר נעימה ואפשר להימנע מהדכדוך שמזג האוויר החורפי יוצר.

גופי תאורה

גופי תאורה צילום: קרני תכלת

איך מתכננים התקנת גופי תאורה המשפרים את מצב הרוח

על מנת לתכנן תאורה מעוצבת בחלל המבנה שתשפר את מצב הרוח, צריך להתייחס לשלוש נקודות:

1. התקנת גופי תאורה שיאירו שטח נרחב ככל הניתן. אין טעם להתקין גוף תאורה במקום מסוים שיאיר רק אותו. רצוי להתקין אמצעים שיכולים להאיר שטחים נרחבים בחלל.

2. תאורה מעוצבת מכוונת מטרה. בכל חלק בחלל המבנה, רצוי להתקין גוף תאורה שיתאים באופן ספציפי עבורו, יוכל להתאים לצורכי השימוש במקום, וכן גופי תאורה עם אפשרות עמעום לעוצמת התאורה בצורה נכונה. כך השימוש הוא פרטי ומדויק.

3.שילוב מנורות וגופי תאורה שיכולים להאיר אלמנטים מסוימים בחלל, אלמנטים ויזואליים שמוסיפים לעיצוב של המקום ולמצב הרוח של המשתמשים בו.

גופי תאורה, משפיעים על מצב הרוח

גופי תאורה, משפיעים על מצב הרוח צילום: קרני תכלת

נקודות חיוניות לתהליך הבחירה והשימוש של גופי תאורה

ישנן נקודות נוספות הקשורות לגופי תאורה ולאור שהם מפיצים, שיכולות להשפיע בצורה כזו או אחרת על מצב הרוח בימים חורפיים, ימים קודרים ובכלל. למשל:

הטמפרטורה של האור – גוונים קרירים יכולים להמריץ יותר, בעוד שגוונים חמים יוצרים שלווה ורוגע, אנרגיה יותר נעימה ואפילו תחושת הרפיה. לכן נכון להתקין גופי תאורה עם גוונים כאלה, בחדרים בהם נהוג לבלות זמן ממושך, לנוח ולהירגע, דוגמא, חדרי שינה, סלון או המבואה בכניסה לבית.

חווית השימוש במערכת – היום ניתן להשתמש במערכות תאורה מתקדמות, המאפשרות לווסת טוב יותר את גוון האור. זה מאפשר לייצר התאמה הרבה יותר נכונה מבחינה אישית, לצרכים של המשתמש ובהתאם לאופי של החלל בו היא מותקנת.

סוג תאורה – אפשר למצוא סוגים שונים של גופי תאורה, רמות שונות של תאורה. עמעום התאורה מאפשר להתאים את רמת התאורה לחלק מסוים של היום ולצרכים שלו. לדוגמא, כשרוצים להתנתק ממחשבות, מתחים, להשתחרר, ואפילו ללכת לישון, יהיה הרבה יותר נכון להשתמש בתאורה מעוצבת עמומה מאשר בתאורה חזקה.

כיצד בוחרים גופי תאורה מעוצבים לשיפור מצב הרוח

בחירת גופי תאורה משפיעה לא מעט על מצב הרוח. אפשר למצוא גופי תאורה בשלל עיצובים וסגנונות. חשוב לבחור תאורה מעוצבת שמשתלבת במרחב באופן הרמוני, כך שהיא מותאמת לחלל בו היא מאירה.

מוטב לבחור גופי תאורה המעוצבים בקווים רכים, בגוונים בהירים, גופי תאורה בגדלים פרופורציונאליים למרחב. כך נמנעים מיצירת עומס על העין. זה הרבה יותר נעים למראה, מרגיע, שלו ומשרת את המטרה - שיפור מצב הרוח.


בשיתוף פי אר אונליין