מילואמניקים משוחררים? זמן טוב להתחיל סדר כלכלי

חדשות כיפה תוכן שיווקי בשיתוף מקימי 25/01/24 16:36 טו בשבט התשפד

מילואמניקים משוחררים? זמן טוב להתחיל סדר כלכלי
לוחמי מילואים בתרגיל ברמת הגולן, ארכיון, צילום: Michael Giladi/Flash90

מילואימניקים משוחררים / תמר מיכלסון

"חזרתי פתאום
הנה אני בבית.
תני לי רק דקה לנשום
באתי לך כל כך, כל כך פתאום...
תני לי דקה להתרגל אליך שוב" (מתוך השיר של דפנה עבר הדני)

חזרה הביתה לאחר תקופת מילואים יכולה להיות מטלטלת ודורשת הסתגלות לא פחות מיציאה לתקופת מילואים ארוכה. המעבר מאנרגיות גבריות ומלחמתיות, משיבוש סדרי שינה ומתנאי שטח לחוויית בית, אנרגיות של אשה וילדים וטיפול בכל היומיום המחכה כאן הוא עניין מאתגר. לכן לפעמים הנושא הכלכלי, שגם ככה לאנשים רבים הוא מאתגר ונדחק לשוליים, יכול להידחות שוב ושוב. הבעיה היא שהאתגרים הכלכליים לא נעלמים אם מתעלמים מהם. להיפך, הם רק צומחים וגדלים למימדים עוד יותר בעיתיים.

מילואמניקים משוחררים? זמן טוב להתחיל סדר כלכלי

אז מה עושים?

תמיד זה זמן טוב להתחיל סדר כלכלי. לעשות שיקוף, לבד או בעזרת איש.ת מקצוע, להבין את תמונת המצב ולהתחיל תהליך של פתרון. גם אם יהיו בדרך מהמורות, או תקופת מילואים נוספת. עצם העיסוק בנושא, עצם הידיעה מה המצב ומה הפתרונות הנדרשים כדי לשפר אותו, מכניסים אותנו למודעות ולאנרגיה של עשייה מבורכת.

השכירים שבינינו לפעמים יצאו מרווחים מהמילואים: אנשים שעובדים במשכורות נמוכות קיבלו מינימום 9,000 ₪ לחודש מילואים. כל מי שהיה במילואים תקופה ארוכה קיבל ויקבל מענקי מופ"ת. נצלו את ההכנסה הגבוהה יותר כדי לייצר חסכון או לסגור חובות שיפנו לכם את סכום ההחזר החודשי מהתקציב.

מילואמניקים משוחררים? זמן טוב להתחיל סדר כלכלי

עצמאים – זו תמיד החוליה המורכבת יותר. אם העסק שלכם הוא עסק של איש אחד ולא עבד בתקופה האחרונה, יכול להיות שאתם צריכים לייצר מעגל לקוחות מחדש. אם העסק דשדש גם לפני המלחמה, אולי זו קריאה להניח לו (לפחות כפרנסה מרכזית) ולמצוא עבודה כשכיר. כך או כך, ראו את הקושי כהזדמנות לצמיחה ולחשבון נפש עסקי: מה עובד טוב בעסק, מה פחות עובד. איך אפשר להתפתח או איזו עזרה צריך כדי לייעל את העסק.

בתפילה לשובם בשלום של כל החילים והחטופים ולניצחון גדול של עם ישראל במהרה בימנו!


בשיתוף מקימי