דרכון אוסטרי – מי זכאי ואיך ניתן להשיג אחד כזה?

דרכון אוסטרי הוא דבר שרבים חושקים בו. דרכון זה מרחיב את האפשרויות של בעליו לעבוד ולחיות לא רק באוסטריה אלא גם בשאר מדינות האיחוד האירופאי ובכך לשדרג את איכות החיים בצורה משמעותית. בנוסף הוא מעניק הטבות נוספות במקומות אחרים בעולם. מי זכאי לדרכון אוסטרי ומהי הדרך הטובה ביותר להשיגו? הנה כל המידע

חדשות כיפה תוכן שיווקי 18/01/24 16:02 ח בשבט התשפד

דרכון אוסטרי – מי זכאי ואיך ניתן להשיג אחד כזה?
בדרך לדרכון אוסטרי, צילום: JBFX,Shutterstock

הוצאת דרכון אוסטרי – יש תנאים, אבל הם הרבה יותר נוחים מבעבר

דרכון אוסטרי מוענק לכל מי שמקבל אזרחות באוסטריה, כאשר ישנם מספר תנאים לכך:

האם אתם צאצאים של אזרח אוסטרי? – אם כן, כדאי לדעת שהאזרחות עוברת בקשר דם, כלומר, גם אתם זכאים לאזרחות.

קשר דם לתושבי אוסטריה שעזבו עקב רדיפת הנאצים – בין השנים 1933 ל-1945 יהודים רבים ברחו מאוסטריה בשל החשש מהשמדה על ידי הצורר הנאצי. אם אתם צאצאים לנרדפים אלו, גם אם הם לא היו אזרחים באוסטריה ורק התגוררו בה, אתם יכולים להוציא אזרחות אוסטרית.

לא רק אזרחים או נרדפים באוסטריה – צאצאים לתושבים ואזרחים במדינות אוסטרו-הונגריה בתקופת הרדיפה הנאצית, אף הם כלולים בחוק האזרחות האוסטרי.

עומדים באחד מהתנאים הללו? בוודאי תשמחו לדעת כי הוצאת אזרחות אוסטרית וקבלת דרכון אוסטרי בעקבות כך הפכה בשנתיים האחרונות לפשוטה יותר, בשל הסרת מגבלות שונות שהיו קיימות טרם לכך, כגון שלילת האפשרות לאזרחות כאשר מדובר באדם ששירת בצבא קבע או צאצאים לנשים אוסטריות.

הדרך לקבלת דרכון אוסטרי – איך מתחילים את התהליך?

אם אתם שואלים את עצמכם איך מתחילים את התהליך לקבלת דרכון אוסטרי, הרי שמדובר בתבנית קבועה ומסודרת, כמו כל דבר אצל האוסטרים:

מציאת עמידה בקריטריון קובע – בשלב זה למעשה קובעים מהיכן "לתקוף" את חוק האזרחות האוסטרית בהתאם למקרה שלכם. בשביל זה יש להשיג מסמכים שמוכיחים את הקשר שלכם לאזרח או נרדף הנאצים הרלבנטי ולהבטיח עמידה בתנאי החוק.

איסוף מסמכים נוספים – יש להשיג כל מסמך שנדרש עבור הגשת הבקשה, לרבות תעודות לידה, תעודות נישואים, גירושין, שירות בצבא, רישום פלילי ועוד.

הגשת הבקשה – את הבקשה להתאזרחות באוסטריה מגישים בשגרירות האוסטרית כאן בישראל. על הבקשה להיות מוגשת בצורה ברורה, כאשר כל מסמך שמצורף לבקשה חייב להיות מתורגם לאוסטרית, עם חותמת נאמן למקור של נוטריון.

לאחר הגשת הבקשה יש להמתין עד שהרשויות יבחנו אותה, יאמתו את הנתונים ויאשרו את האזרחות. לאחר קבלת האישור אתם אזרחים אוסטרים! אין צורך לטוס לאוסטריה וגם אין צורך לדעת את השפה האוסטרית, וכל שעליכם לעשות בתור אזרחים הוא לקבוע תור בשגרירות האוסטרית בתל אביב ולקבל דרכון אוסטרי.

חשוב לציין כי יש לעבור את התהליך עבור כל מבקש בנפרד, כולל ילדים שנולדו לפני קבלת האזרחות. ילדים שייוולדו לאחר מכן, מקבלים אזרחות אוסטרית באופן אוטומטי.

כך תשפרו את הסיכויים שלכם לקבל דרכון אוסטרי

לדעת על פי איזה סעיף בחוק האזרחות האוסטרי מגיעה לכם אזרחות, להשיג את המסמכים הרלוונטיים, לתרגם אותם ולהגיש את הבקשה בצורה מדויקת – כל אלו מחייבים הקדשת זמן רב, ידע בחוקים האוסטרים והכרה של מוסדות הציבור האוסטרים שמהם ניתן להשיג את המסמכים הרלוונטיים.

בנוסף, משום שהחוק האוסטרי תמיד יכול להשתנות ולאור העובדה שהגשה לא נכונה יכולה לחבל בסיכוי לקבל אזרחות אוסטרית, זמן הוא פקטור קריטי בהצלחה בקבלת דרכון אוסטרי במהירות האפשרית.

על מנת להקל על עצמכם את הדרך ולשפר את סיכוייכם, ניתן לפנות לעורך דין להוצאת דרכון אוסטרי או לחברה שפועלת בתחום. במסגרת התהליך תצטרכו לחתום על ייפוי כוח זמני (להשגת כל המסמכים והגשת הבקשה בשמכם) ולהמתין עד לזימון לשגרירות האוסטרית בתל אביב להוצאת דרכון אוסטרי.