מתכננים לרכוש מיטה מתכווננת? 7 תשובות לשאלות שכדאי שתכירו

שנת לילה רציפה ובריאה, הפכה להיות משאת נפשם של רבים. יצרני המזרנים, שמבינים את הצורך, עושים היום שימוש בטכנולוגיות חדשניות ובחומרי גלם איכותיים על מנת לייצר מזרנים חדשניים, ולענות על הצורך בשינה איכותית

חדשות כיפה תוכן שיווקי בשיתוף חברת ליילאקס 15/01/24 12:19 ה בשבט התשפד

מתכננים לרכוש מיטה מתכווננת? 7 תשובות לשאלות שכדאי שתכירו
מזרון, צילום: Pixel-Shot,Shutterstock

אחד הפתרונות היותר מבוקשים בעולם השינה הן המיטות המתכווננות המספקות נוחות אופטימלית, ומספר מצבי מנוחה, החל ממצב של קריאת ספר ועד מצב של zero gravity, מצב שבו מופעל מינימום לחץ על עמוד השדרה (למידע נוסף ).

7 תשובות לשאלות שכדאי שתכירו

ביקשנו לשוחח עם נאור בר, הבעלים והיזם של חברת ‏LAYLUX, חברה פורצת דרך בעולם השינה, שסייע לנו להבין לעומק את תחום המיטות המתכווננות, מה חשוב? ומה כדאי לוודא.

שאלה 1: איזה סוג מזרן אנחנו צריכים?.
קיימים בשוק ארבעה סוגי מזרנים פופולריים: מזרני לטקס - שעשויים מגומי טבעי או סינתטי, מעניקים תמיכה טובה לגוף, ומחזיקים בצורתם גם לאחר לילה של שינה. הם אינם שוקעים, וחוזרים לצורתם.
מזרני קצף זיכרון - עשויים משכבות שונות של קצף, כך שהגוף מקבל גם תמיכה וגם נוחות מערסלת.
מזרני קפיצים פנימיים - מזרנים המורכבים מסלילי מתכת עטופים בבד או פלסטיק. הסלילים קשורים זה לזה כדי ליצור משטח תומך. למזרני קפיצים יש כמה רמות של קשיחות , כך שכלאחד יכול לבחור את מידת הקשיחות המתאימה לו.
מזרנים היברידיים - מזרנים המורכבים משילוב של שני חומרים - קפיצים וספוג. הקפיצים מספקים תמיכה, בעוד שספוג מספק נוחות.
מזרנים מותאמים אישית – הבשורה החדשה בעולם השינה, מזרנים המיוצרים משילוב של פולימרים שונים, מזרן המיוצר על פי אנליזה של צוות רפואי הבוחן את מבנה גופו של האדם המיועד לישון על המזרן. מזרנים אלה כוללים שכבה המיוצרת בטכנולוגיה מתקדמת ומורכבת משילוב של חומרים שונים בצפיפות משתנה בהתאם לצורך ולמבנה הגוף.


שאלה 2: כמה מנחים יש למיטה מתכווננת? 

מיטות מתכווננות מקלות למצוא את תנוחת השינה הטובה ביותר, וניתן לכוונן אותן בהתאם לצורך. ניתן להגביה את אזור הראש והכתפיים עד למצב ישיבה, לצורך צפייה בטלוויזיה, או קריאת ספר. ניתן פשוט להתרווח ולהירגע, ולכוונן את המיטה לתנוחה המתאימה, שתפעיל לחץ מינימלי על עמוד השדרה, או להגביה את אזור הרגליים באופן שישפר את זרימת הדם ויפחית נפיחות. מנחי המיטה המתכווננת הם מגוונים, ולרוב ניתנים לשינוי בלחיצת כפתור.

שאלה 3: עד כמה מיטה מתכווננת יכולה לסייע במניעת נחירות?

מיטה מתכווננת יכולה בהחלט למנוע נחירות. האפשרות להגביה את אזור הראש מונעת את הצטברות הרוק בחלק האחורי של הגרון ומונעת את צניחת הרקמות הרכות באופן שלא יחסמו את דרכי האוויר. מצב תנוחה כזה יאפשר דרכי נשימה פתוחות ויפחית את עוצמת הנחירות.

שאלה 4: האם כל אחד מבני הזוג יכול לשלוט על המזרן שלו?

במיטה זוגית מתכווננת, לכל אחד מבני הזוג יש את המזרן המתאים לו מבחינת נוחות ומידת קשיחות של המזרן. במידה ומדובר על מזרן בהתאמה אישית, האנליזה הרפואית הנדרשת לייצור המזרן, נעשית עבור כל אחד מבני הזוג. לכל מזרן יש מנגנון הפעלה משלו, כך שבעזרת לחיצה על כפתור (או שלט) כל אחד מבני הזוג יכול לכוונן את מצב המזרן המתאים לו.

שאלה 5: האם מנגנון ההפעלה החשמלי מרעיש בעת הפעלתו?

המנגנון החשמלי המאפשר שליטה נפרדת על כל מזרן, אינו משפיע על המזרן הצמוד, ואינו תלוי בתנוחתו של בן הזוג ששוכב על המזרן שלצידו. מנגנון ההפעלה מאפשר תנוחות מועדפות ממצב של שכיבה, למצב של ישיבה ומצב המאפשר שחרור מוחלט של לחצים על הגוף. במיטות מתכוננות איכותיות, יש הקפדה יתירה כך שהמנגנון החשמלי הוא יהיה נוח להפעלה ושקט במיוחד.


שאלה 6: מהן הפונקציות המיוחדות שיש במיטות מתכווננות?

מיטות מתכווננות מאובזרות בציוד טכנולוגי המאפשר כמה פונקציות, ביניהן פונקציות עיסוי, תאורה מתחת למיטה, יציאות USB לטעינת טלפונים ניידים, שלט רחוק אלחוטי, הגדרת זיכרון של תנוחות המיטה המועדפות, התאמה מתכווננת של גובה רגלי המיטה, ארגזי מצעים צפים ועוד.

שאלה 7: עד כמה המזרן במיטה מתכווננת הוא אורטופדי או מותאם אלינו אישית?

ברוב המיטות המתכוננות האיכותיות, המזרנים הם מזרנים אורטופדיים, אך יחד עם זאת הם מזרני מדף גנריים, ללא התאמה אישית מדויקת למבנה ונתוני גופו של האדם המיועד לשכב עליהם.

אצלנו ב- LAYLUX, אין משמעות לתצוגה של מזרנים קיימים שניתן לשכב עליהם ולנסות אותם, להפך, באמצעות טכנולוגיה מתקדמת וצוות רפואי מיומן, המזרנים שלנו מיוצרים רק לאחר שקיבלנו את נתוני גופו של מי שעתיד לשכב על המזרן. הנתונים הללו, שכוללים גובה, משקל, אזורי גוף כואבים, מבנה גוף ועוד, מועברים לצוות הרפואי שלנו, שמנתח את הנתונים, ורק לאחר אנליזה מקיפה, מועברות ההנחיות לצוות הפיתוח והייצור לטובת ייצור המזרן. אין אצלנו מזרן שדומה למשנהו. לכל אדם מיוצר מזרן על פי צרכיו ונתוניו האישיים.


בשיתוף חברת ליילאקס