נסיעה לארצות הברית עם ילדים ותינוקות - איך לחסוך מאות דולרים?

נסיעה לארה"ב מעולם לא הייתה תענוג זול ודרשה הנפקת ויזה וטפסים שונים. כיצד ניתן להוזיל את העלויות בעשרות אחוזים? | הכל בכתבה

חדשות כיפה תוכן שיווקי בשיתוף esta-center 28/12/23 19:52 טז בטבת התשפד

נסיעה לארצות הברית עם ילדים ותינוקות - איך לחסוך מאות דולרים?
טסים לארה"ב, צילום: Maxx-Studio,Shutterstock

נכון שכתבה שמדברת על חופשה בחו"ל כעת בזמן מלחמה נשמעת דמיונית ותלושה לרבים, אבל אסור לשכוח שגם בזמנים אלו יש לא מעט אנשים שגם אם לא נוסעים לארה"ב לצורך חופשה משפחתית. נוסעים לזמן מה כדי לבקר את המשפחה אשר חיה שם ולפעמים לנוח ולהתנתק למשך כמה שבועות מהמציאות הלא פשוטה בישראל. נסיעה לארה"ב מעולם לא הייתה תענוג זול, כרטיסי טיסה, מלונות (למי שלא נוסע לביקור משפחתי), ויזה או אישור ESTA, ביטוח ועוד. כל אלו הפכו את הנסיעה לארה"ב ליעד אולי היקר ביותר עבור משפחות של ישראלים שרצו ליהנות מחופשה או ביקור משפחתי בארץ האפשרויות ודרשו חסכון והכנה של שנים עוד לפני שהספיקו לבזבז את הדולר הראשון עם רגע הנחיתה.

תכנון של זמן רב מראש כן היה מאפשר לצרכן הנבון לחסוך לא מעט כסף בהזמנת כרטיסי טיסה ובתי מלון תקופה של שנה מראש. בדבר אחד היה אי אפשר לחסוך: ויזה לארצות הברית. עד לאוקטובר 2023 ישראלים נאלצו להוציא ויזה לארצות הברית ולשלם אגרה של 185$ לאדם (כ 700 ש"ח) הוצאה לא מבוטלת כשמדובר במשפחה של 4 או 5 נפשות, מדובר באלפי שקלים שלא היה ניתן להימנע מהתשלום שלהם.

לישראל נכנסה לתכנית פטור מויזה

באוקטובר 2023 ישראל הצטרפה באופן רשמי לתוכנית פטור מויזה לארה"ב, תוכנית של הממשל האמריקאי בה משתתפות 41 מדינות והמאפשרת לאזרחיהן של המדינות להגיש בקשה באופן מקוון, לשלם אגרה ולקבל אישור כניסה לארה"ב תוך פחות מ 72 שעות.

במסגרת תוכנית הפטור מויזה, המועמד נדרש למלא שאלון מקוון ובו פרטים אישיים כגון: פרטי הדרכון, כתובת מגורים, פרטי יצירת קשר, מקום עבודה של המועמד וכן תוכנית משוערת לביקור בארה"ב. לאחר מילוי פרטים אלו, המועמד נדרש לשלם את האגרה של ממשלת ארה"ב ולקבל תוך זמן קצר את אישור ESTA המיוחל. בעת ביצוע הצ'ק אין בשדה התעופה הנוסע יצטרך להציג את האישור שלו בפני נציג חברת התעופה ולמעשה אישור זה מבטל את הצורך בויזה רגילה לארה"ב.

חשוב לומר שמי שמחזיק בויזה בתוקף עדיין יוכל להשתמש בה והוא לא צריך להגיש בקשה לתוכנית פטור מויזה. לויזה אך ישנן מספר יתרונות על פני אישור ESTA, כגון: ויזה מאפשרת למחזיק בה שהיה של עד חצי שנה במקום שלושה חודשים למחזיקים בתוכנית הפטור וגם ויזה ניתנת לרוב ל 10 שנים, כאשר הפטור תקף רק לשנתיים. שוני נוסף הוא שתהליך הויזה לרוב נמשך חודשים רבים בזמן המתנה לראיון אישי בשגרירות מול האפשרות לקבלת פטור מויזה, תהליך שנמשך שעות או ימים בודדים. חשוב מאוד לזכור שגם ילדים ותינוקות חייבים להחזיק בויזה או בתוכנית פטור מויזה – אישור ESTA.

פטור מויזה - בשורה של ממש

ובחזרה לנושא הכאוב ביותר הקשור לנסיעה המשפחתית: עלויות כבדות. כשמדובר במשפחות שעד לא מזמן נאלצו לשלם אלפי שקלים עבור ויזה לארה"ב, תוכנית הפטור מויזה היא בשורה של ממש עבורן משום שהעלות להנפקת אישורי ESTA עבור בני המשפחה תהיה מאות שקלים בלבד.

בכל מקרה כמובן כדאי לדאוג להנפיק את האישור זמן מה מראש כי תמיד יש סיכוי שהבקשה לא תאושר ותצטרכו עדיין להגיש בקשה לויזה רגילה. גם מבחינת שאר ההוצאות כמו כרטיסי טיסה ובתי מלון, הזמנה מראש יכולה להוזיל את העלויות בעשרות אחוזים. נסיעה טובה ובטוחה!


בשיתוף esta-center