ארגון הצלת המזון שמחלק אוכל לרבע מיליון נזקקים מדי שבוע

לקט ישראל, ארגון הצלת המזון הלאומי, פועל מזה 20 שנים בהצלת מזון וחלוקתו לרבע מיליון נזקקים מדי שבוע.

חדשות כיפה תוכן שיווקי 24/12/23 16:43 יב בטבת התשפד

ארגון הצלת המזון שמחלק אוכל לרבע מיליון נזקקים מדי שבוע
צילום: פלאש 90. ענת הרמוני

בימים שבשגרה, כחמישית מאוכלוסיית המדינה סובלת מהיעדר ביטחון תזונתי. ארגון לקט ישראל, אוסף ומשנע עודפי מזון מבושל מבתי מלון ובסיסי צה"ל ועודפי תוצרת חקלאית טרייה הנתרמת ע"י חקלאים ובאמצעות 140 עובדיו ו – 54,000 מתנדבים מחלק את המזון לנזקקים באמצעות עמותות וארגונים מכל רחבי הארץ.

לנוכח אסון השבעה באוקטובר - בלקט ישראל נכנסו למצב חירום

בשבת ה – 7.10 מיד עם היוודא ממדי האסון, התכנסה הנהלת הארגון ומתוך הבנה שהפעילות שבשגרה של הצלת מזון לא תוכל להתקיים, הוחלט לשנות את המודל העסקי ולהתאים את הפעילות למצב החירום, כל זאת במטרה להמשיך לספק תמיכה משמעותית לשותפים של לקט ישראל- החקלאים, לאוכלוסייה הנתמכת בימי שיגרה, וגם למשפחות ולתושבים שמתגוררים באזורי הלחימה והמפונים מבתיהם, תוך שמירה על המחויבות הבסיסית של הארגון להבטחת ביטחון תזונתי לכל הזקוקים לו.

רכישת תוצרים - ישירות מהחקלאי

כדי להצליח להעניק את הסיוע הדרוש, החל לקט ישראל ברכישת תוצרת חקלאית ישירות מהחקלאים, וברכש של ארוחות מבושלות המיוצרות במיוחד עבורו, ובכך להמשיך ולתמוך בכל אלה הזקוקים לסיוע. מאז פרוץ המלחמה, הארגון משתמש בכל המשאבים העומדים לרשותו בכדי לסייע לכל דורש, כאשר אחד הבולטים שבהם הוא הפעלת מערך המתנדבים של מתנדבי הארגון לטובת החברה הישראלית והחקלאים ביישובי הגבול.

סיוע מיידי למתנדבים וחלוקת תווי שי למשפחות חקלאים

כמות הפניות של חקלאים המבקשים סיוע עלתה באופן משמעותי. החקלאים, השותפים של הארגון ותורמי המזון הגדולים בישראל, נותרו כמעט ללא עובדים וכאן הארגון נכנס לתמונה באמצעות מערך המתנדבים המיומן שלו. הסיוע לחקלאים הינו נרחב וכולל סיוע מיידי של מתנדבים בשדות, חלוקת תווי שי למשפחות של חקלאים, וכן קרן מענקים לסיוע עתידי תמיכה שתעזור להם להתמודד עם האתגרים ככל שיעלו מהשטח גם בטווח הארוך.

מאז פרוץ המלחמה הארגון הוציא לשטחי החקלאים כ-25,000 מתנדבים מכל קשת האוכלוסייה, בניהם משפחות, קבוצות, חברות עסקיות, סטודנטים, בודדים, ועוד שיעזרו לחקלאים בעבודתם ויסייעו להם לשרוד ולהמשיך לעבוד את אדמה ולטפל בגידולים הקיימים ואלו שצריכים להיזרע. הארגון מפעיל מערך של הסעות שמאפשרות למתנדבים להגיע ולהתנדב בכל רחבי הארץ.

600,000 ארוחות חמות לריכוזי המפונים

הסיוע של לקט ישראל לתושבים באזורי הלחימה והמפונים נעשה בשיתוף פעולה עם החברות הכלכליות והרשויות בעוטף, בדרום ובצפון, מה שאיפשר לתת מענה רחב לצרכים הרבים שעלו ועוד עולים מהשטח. בחודשי הלחימה לקט ישראל חילק כ- 600,000 ארוחות חמות לריכוזי המפונים וכן לתושבים שלא יכלו להתפנות מבתיהם מסיבות שונות, בנוסף, חילק הארגון מארזים של מזון יבש בסיסי וחיוני מוצרי טואלטיקה, חיתולים ועוד וכן משפחות שנפגעו במלחמה קיבלו סיוע כספי פרטני באמצעות כרטיס מגנטי נטען .

נלי תגר פוגשת את חקלאי העוטף

נלי תגר, הפרזנטורית של לקט ישראל ירדה לדרום להיפגש עם חקלאי העוטף, לסייע להם בקטיף ולשמוע מהם על האתגרים והצורך שלהם בסיוע אזרחי. צפו בסרטון המרגש