איך יודעים שמדובר על מיגרנה ולא על כאב ראש מסוג אחר? הנה הכתבה שתעשה לכם סדר

חדשות כיפה תוכן שיווקי בשיתוף האתר הישראלי לטיפול במיגרנה 08/11/23 20:09 כד בחשון התשפד

איך יודעים שמדובר על מיגרנה ולא על כאב ראש מסוג אחר? הנה הכתבה שתעשה לכם סדר
מח, צילום: pexels (Anna Shvets)

בעולם הרפואה המודרני של ימינו, כאבי ראש שונים נחשבים לאחת הסיבות השכיחות ביותר לפנייה אל רופא המשפחה. בעוד כי קיימים כאבי ראש משניים, שאלו בעצם כאבי ראש שניתן להצביע בצורה מדויקת על הגורם שלהם, קיימים גם כאבי ראש שהסיבה להופעתם לא ברורה, כמו למשל תופעת המיגרנה. למעשה, מיגרנה זו תופעה נפוצה למדי שכן, קרוב ל-10% מהאוכלוסייה העולמית סובלים ממנה. אז מהן דרכי ההתמודדות עם מיגרנה, כיצד ניתן לזהות שאכן מדובר על מיגרנה ולא על כאב ראש מסוג אחר ומה עוד עליכם לדעת? בכתבה זו, צוות המומחים שלנו החליט לעשות לכם סדר בכל הבלאגן ולרכז עבורכם כל מה שעליכם לדעת על מיגרנה וכל היוצא בכך.

התקפי מיגרנה

בעת בה אנו מדברים על מיגרנה, חשוב להדגיש כי תופעה זו באה לידי ביטוי בהתקפים, שבדרך כלל ימשכו בין 4 שעות ל-72 שעות, אם כי במקרים אחרים ייתכנו מצבים בהם אדם סובל מהתקפי מיגרנה ארוכים יותר. על מנת להבין האם אכן מדובר על התקף מיגרנה ולא על כאב ראש מסוג אחר, רצוי קודם לכן להכיר את התסמינים האופיינים לתופעה זו:

צמרמורות

הקאות ובחילות

סחרחורת

רגישות מוגברת לרעש (פונופוביה) או רגישות מוגברת לאור (פוטופוביה). שתי רגישויות אלו בדרך כלל מופיעות ביחד, כאשר מעל ל-80% מאלו שסובלים ממיגרנה סובלים מתסמין זה. במקרים מסוימים אנשים אשר סובלים ממיגרנה יחוו גם רגישות מוגברת לריחות (אוסמופוביה), זאת בעוד כי ריחות מסוימים עשויים לעורר טריגר כמו למשל ריחות של מוצרי ניקיון, בשמים חזקים, ניקוטין ועוד.

תסמיני אאורה

בנוסף לאותם תסמינים שכיחים שציינו במהלך הפסקה הקודמת, חשוב להכיר תסמין נוסף, אותו שליש מאלו הסובלים ממיגרנה יחוו. מדובר בעצם על תסמיני אאורה, הכוללים:

• הפרעות ראייה - הפרעות בשדה הראייה שבדרך כלל יבואו לידי ביטוי בתור מעין הבזקי אור ונקודות שחורות.

• תחושות עקצוץ או נמלול - תסמיני אאורה כוללים גם תחושות של עקצוץ או נמלול שלרוב יתחילו ביד אחת ולאחר מכן יתקדמו לאורך כל הזרוע עד שלבסוף יקרינו לאזור הפנים.

חשוב לציין כי תסמיני אאורה בדרך כלל ימשכו בין חמש דקות לשעה, כאשר לעיתים הם יופיעו יחד עם כאב הראש האופייני למיגרנה, זאת בעוד כי לעיתים חריגות עלולים להופיע תסמיני אאורה ללא כאב ראש מתמשך.

שורה תחתונה

מיגרנה היא אינה עניין של מה בכך שכן, מעבר לכאבי הראש העוצמתיים והתסמינים הלא נעימים, מדובר על תופעה שעלולה לפגוע באורח החיים ובמקרים של התקף, להביא את האדם אשר סובל ממנה עד לכדי מצב של חוסר מעש מוחלט. על כן, חשוב מאוד לטפל במיגרנה, דבר שתוכלו לעשות על ידי טיפול אצל רופא נוירולוג.


בשיתוף האתר הישראלי לטיפול במיגרנה


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368