התקנת מערכות סולאריות - פתרון ירוק לעולם ירוק יותר

חדשות כיפה תוכן שיווקי בשיתוף סלע תשתיות 26/10/23 14:09 יא בחשון התשפד

התקנת מערכות סולאריות - פתרון ירוק לעולם ירוק יותר
פועלים על הגג, צילום: shutterstock

בעולם שבו אנו חיים, כולם הפכו בשנים האחרונות להיות ערים לעובדה שההתחממות הגלובלית הבלתי פוסקת פוגעת בכולנו. החל מגלי צונאמי ועד להוריקן, כל אותן תופעות טבע קיצוניות מתרחשות בעקבות הטמפרטורה שעולה באופן עקבי מדי שנה. גם אותם קרחוני הקטבים אשר נמסים בעקבות אותה התחממות גלובלית מאיימים לשנות את פני היבשת ובכך בעצם להציף ערים שלמות. המציאות הזו, גרמה להרבה מאוד אנשים לחפש אחר פתרונות ירוקים יותר, כאלו שיוכלו לתרום לעולם ולצמצם ככל הניתן פגיעה נוספת ובלתי נחוצה בכדור הארץ. ובכן, אחד מאותם הפתרונות אשר החלטנו לסקר עבורכם בכתבה זו הוא ביצוע התקנת מערכות סולאריות. אז מהן מערכות סולאריות, ומדוע מומלץ לבצע התקנה שלהן? בכתבה זו תוכלו למצוא את כל התשובות.

קצת רקע על מערכת סולארית

לפני שנדון על היתרונות של התקנת מערכות סולאריות, הרי שעליכם להבין בדיוק מהי מערכת סולארית. ובכן, מדובר על מערכת שיכולה להחליף את החשמל הישן והמסורתי, כאשר תהליך הפקת החשמל באמצעות מערכת זו מבוסס על אנרגיה סולארית, אנרגיה שמקורה בקרינת השמש.

יתרונות של התקנת מערכות סולאריות

• חיסכון בפחמן דו חמצני - כאשר בני אדם מייצרים חשמל עם שימוש באנרגיה סולארית, מתבצע חיסכון של אלפי טונות של פחמן דו חמצני. כך למעשה, השימוש באנרגיה הסולארית מסייע למנוע את התחממות כדור הארץ, על ידי צמצום משמעותי של הגזים אשר נפלטים ומזהמים את האוויר. כאשר לוקחים בחשבון את העובדה שבמדינה שטופת שמש כמו ישראל, אנרגיה סולארית היא בהחלט דבר זמין עבור אלו שיבצעו התקנת מערכות סולאריות, מבינים שמדובר ביתרון של ממש.

• חיסכון אדיר בעלויות - ייצור חשמל באמצעות השימוש במערכות סולאריות הוא הרבה יותר זול בהשוואה לצריכת חשמל בדרך הישנה והמסורתית, כאשר ככל שמשתמשים במערכות סולאריות יותר זמן, כך אותו חיסכון הולך וגדל. בתור כלל אצבע, ככל שהמערכת הסולארית היא גדולה יותר, כך העלות שלה תהיה נמוכה יותר בהשוואה לכושר הייצור שלה.

• אופציה להכנסה פאסיבית - כאמור, ככל שמערכת סולארית גדולה יותר, כך היא מייצרת יותר אנרגיה ולפיכך, כך עלות התחזוק שלה קטנה יותר בהשוואה לכושר הייצור שלה. אולם, לאחר תקופה ממושכת של ייצור אנרגיה סולארית, נוצרים עודפי חשמל שכן, כמות האנרגיה המיוצרת לאורך השנים במקרים אלו מספיקה הרבה יותר מהאנרגיה הדרושה עבור חשמל ביתי. אז מה עושים עם אותם עודפי חשמל? ובכן, במקרים שכאלו, חברת חשמל קונה את אותם עודפי חשמל, כך שלאחר שנים של שימוש נכון במערכות סולאריות יהיה ניתן להשיג מכך אפיק הכנסה פאסיבית לכל דבר ועניין.

שורה תחתונה

אין ספק כי בשל כל היתרונות הטמונים בדבר, התקנת מערכות סולאריות היא דבר מומלץ לכל הדעות. אולם, על מנת לדעת כיצד לבצע זאת נכון, עליכם לשכור את שירותיהם של אנשי מקצוע מומחים בתחום, כאלו אשר יוכלו לסייע לכם לערוך את ההתקנה על הצד הטוב ביותר וכן גם להדריך אתכם באשר לביצוע תחזוקת מערכת סולארית.


בשיתוף סלע תשתיות