רישיון נשק בשנת 2023 - כל מה שצריך לדעת

חדשות כיפה תוכן שיווקי בשיתוף ארומה ארמס 26/10/23 13:48 יא בחשון התשפד

רישיון נשק בשנת 2023 - כל מה שצריך לדעת
רשיון נשק, צילום: shutterstock

על אף המציאות הביטחונית הסוערת, במדינת ישראל לא כל אדם יוכל לשאת נשק חם שכן, על מנת לעשות זאת בצורה חוקית יש צורך ברישיון, אם כי התקנות ודרישות הסף באשר להוצאת רישיון נשק הן מחמירות. אמנם, הוצאת רישיון נשק היא מומלצת לכל דבר ועניין עבור כל אלו שמסוגלים לכך שכן, התרחשו בעבר מספר פעילויות חבלניות עוינות שסוכלו בידי אזרחים חמושים שהיו הראשונים לתת מענה ולחתור למגע. בכלל, הזכות לשאת נשק היא הזכות לביטחון, בייחוד במדינה עם מציאות כמו של מדינת ישראל. אז מה צריך לדעת על הוצאת רישיון נשק בשנת 2023, ואיפה כדאי לרכוש ציוד כמו כוונות לנשק? ובכן, בכתבה זו, החלטנו להסביר לכם כל מה שתצטרכו לדעת על נשיאת נשק וכל הסובב סביב נושא זה.

איך מגישים בקשה לקבלת רישיון לנשיאת נשק חם בישראל?

בעת בה אנו מדברים על רישיון נשק, הרי שעליכם להבין כיצד להגיש בקשה לפני שאתם מחפשים אחר מקום שבו תוכלו לרכוש את הנשק עצמו ושאר ציוד כדוגמת כוונות לנשק. ובכן, ראשית חשוב להבין כי החוק אשר מסדיר את כל הנושא של קבלת רשיון עבור כלי ירייה פרטי הוא חוק הנשק הישראלי, אם כי חשוב להדגיש שרוב הדרישות לקבלת רישיון עבור כלי נשק מצויות בנהלי האגף לרישוי כלי ירייה במשרד הפנים.

אז מה הדרישות של קבלת רישיון נשיאת נשק בישראל?

תחילה, חשוב לציין כי על מגיש הבקשה חובה להיות אזרח או תושב קבע בישראל, כזה אשר התגורר בארץ במשך שלוש השנים האחרונות או סיים לאחרונה שירות לאומי או צבאי. עבור אלו שערכו שירות מלא בצה"ל, יהיה ניתן להגיש את הבקשה החל מגיל 18, זאת בעוד כי אלו שערכו שירות לאומי יוכלו להגיש בקשה לקבלת רישיון החל מגיל 21. עבור אלו שאינם שירתו כלל זהו סיפור שונה לחלוטין שכן, במקרים כאלו יהיה ניתן להגיש את הבקשה לקבלת רישיון רק לאחר גיל 27. האדם שמגיש את הבקשה אמור לדעת לדבר עברית שוטפת מאחר וזו השפה בה יערך ראיון ויועברו למועמדים הדרכות. נוסף על כך, כל אחד המעוניין בהוצאת אישור לנשיאת נשק אמור לצרף לבקשתו הצהרת בריאות מטעם רופא.

קריטריונים להוצאת אישור לנשיאת נשק

על מנת לקבל את האישור לנשיאת נשק פרטי, הרי שאדם אמור לעמוד באחד ממספר קריטריונים אשר מפורטים היטב בנהלים. לדוגמא, אדם אשר זכאי לתעודת לוחם אך לא עברה שנה מיום סיום השירות הפעיל שלו (או שירות המילואים) בהחלט עומד בקריטריונים של הוצאת אישור לנשיאת נשק. כמו כן, גם אלו שגרים או עובדים מעבר לקו הירוק (הגדה המערבית או קהילה שמוכרת בתור "זכאית לנשק") יוכלו להגיש בקשה להוצאת אישור לנשיאת נשק.


בשיתוף ארומה ארמס