ביטוח סייבר - הכתבה שתעשה לכם סדר

חדשות כיפה תוכן שיווקי בשיתוף גור חברה לביטוח 26/10/23 13:39 יא בחשון התשפד

ביטוח סייבר - הכתבה שתעשה לכם סדר
סייבר, צילום: shutterstock

בעולם המודרני שבו אנו חיים, כמעט ולא ניתן למצוא חברה או ארגון שאינם עורכים שימוש בתקשורת ממוחשבת לצורך הפעילות העסקיות שכן, סחר והעברת מידע אונליין הפכו לחלק בלתי נפרד מהעולם העסקי. בעוד כי אותה מהפכה אינטרנטית הביאה איתה הרבה מאוד יתרונות לשולחן, חשוב להדגיש כי לצד כל אותן אפשרויות, קיימים גם סיכונים שאסור להקל בהם ראש שכן, התקפות סייבר שעלולות לפגוע בעסק בצורה משמעותית הן אינן עניין של מה בכך. אז מהו הפתרון המתבקש, וכיצד חברות סייבר והייטק שונות יוכלו להגן על עצמן מול התופעה הזו? ובכן, בכתבה זו, החלטנו להסביר לכם כל מה שתצטרכו לדעת על ביטוח סייבר, ביטוח הייטק ומה שביניהם.

מתקפות סייבר - תופעה בעייתית ושכיחה

בעת בה אנו מדברים על ביטוח סייבר או על ביטוח הייטק, חשוב מאוד לציין כי המתקפות של עולם הסייבר הפכו בימינו להיות תופעה מאוד שכיחה, כזו אשר מוערכת בנזק של מעל מאה מיליארד דולרים בשנה. חברות וארגונים רבים נאלצו להיחשף לאותן מתקפות זדוניות, כאשר לא כולם הצליחו לשרוד את המכה שכן, מתקפות אלו יכולות לערער את אמינותה של החברה בשל דליפת מידע רגיש, ובכך בעצם לגרום לה נזק כלכלי גדול מאין כל שיעור. זו בדיוק הסיבה מדוע חברות רבות שוכרות את שירותיהן של חברות ייעוץ אבטחת מידע, כאשר חברות אלו עובדות מסביב לשעון על מנת להמשיך ולפתח כלים מתקדמים שמטרתם היא להגן על כל אותם חברות וארגונים שונים מפני גורמי זדון שעלולים לתקוף בכל רגע נתון. אמנם, לא כולם יוכלו להגן על החברה או הארגון שלהם בזמן, זאת בעוד כי קיימים כבר כאלו אשר בית העסק שלכם כבר נפגע לנוכח אותן התקפות. אז מהו הפתרון המתבקש במקרים אלו?

כיסוי ביטוחי עבור מתקפות סייבר

ביטוח סייבר זהו בעצם כיסוי ביטוחי ייחודי אשר מכסה נזקים כספיים שחברות וארגונים מתמודדים איתם כתוצאה ממתקפת סייבר. כיסויים אלו כוללים בדרך כלל פיצוי על אובדן הכנסות בשל השבתת המערכות הממוחשבות, כיסוי נזקים של צד ג' שהתרחשו בעקבות המתקפה, כיסוי עבור תשלום כופר במקרים של סחיטה וכן גם כיסוי עבור התייעצות עם גורמים מומחים בתחום הסייבר. נוסף על כך, חשוב לציין כי כיסויים אלו ברוב המקרים גם יכסו קנסות, שחברות וארגונים עלולים להתמודד איתם בשל דליפת מידע רגיש של לקוחות החברה, דבר נפוץ למדי כאשר מדובר על מתקפות סייבר. כל חברה או ארגון שמתנהלים במרחב האינטרנטי חשופים לסיכון של מתקפת סייבר, בעוד כי ככל שמדובר על ארגון גדול יותר, כך בפעילותו צפוי להיות מידע רגיש יותר - מה שמגדיל את הסיכון בסופו של דבר - זו בדיוק הסיבה מדוע כל ארגון וחברה בימינו זקוקים לביטוח סייבר.


בשיתוף גור חברה לביטוח