כך תקבלו אזרחות אמריקאית

לכל מסלול בדרך לקבלת אזרחות אמריקאית יש את הקריטריונים שלו. לא מעט סיבות עומדות מאחורי האינטרס של ארצות הברית לפתות אנשים מכל העולם להגיע אליה, כך תדעו לבחור את הדרך הנכונה ביותר בדרך לאזרחות אמריקאית

חדשות כיפה תוכן שיווקי 25/10/23 12:36 י בחשון התשפד

כך תקבלו אזרחות אמריקאית
צילום: shutterstock

אז איך אפשר לעבור לארצות הברית?

יש לא מעט אנשים אשר חולמים לעבור לארצות הברית. לעתים אפילו אנשים מבוססים, מעוניינים לעזוב את ארצנו היפה ולעבור לארצות הברית. ויש גם לא מעט דרכים ומסלולים להגיע אל היעד הנכסף, אבל כמובן לכל מסלול יש את הקריטריונים שלו. ומה האינטרס של ארצות הברית למגנט אליה אנשים מכל העולם, אתם שואלים?

מסתבר שיש לא מעט סיבות לכך. ארצות הברית זאת מדינה שניתן לפתח בה קריירה חלומית. זה אומר, שבמידה ואתם עובדים ומרוויחים טוב, אתם יכולים להרשות לעצמכם רמת חיים גבוהה יותר. בארצות הברית זירת העסקים מהגדולות בעולם. זאת אומרת, שאם אתם אנשי עסקים, אז יש לכם אפשרות להצליח בענק, אך זה לא מבטל את הצורך לעבוד ולהשקיע כמובן. ארצות הברית גם נחשבת בין המדינות שבהן בהתנהלות נכונה, מהגר הופך להיות אזרח ארצות הברית תוך מספר שנים בניגוד למדינות האירופאיות למשל.

באיזו מסגרת לבחור?

ניתן להגיע לארצות הברית עם ויזת תייר או סטודנט או ויזת עבודה כזו או אחרת, לתקופת זמן מוגבלת. לחילופין ניתן להתחיל הליך של התאזרחות עם ויזת אירוסין או נישואין או להיכנס להליך של גרין קארד אם זכיתם בהגרלה שמבצעת מדינת ארצות הברית אחת לשנה. אלו האפשרויות הנפוצות ביותר אך ישנן אפשרויות שונות, ניתן למשל להשקיע בעסק חדש או לחילופין להראות פעילות של עסק קיים ולבקש לעבור לארצות הברית על מנת להיות קרוב לעסק ולנהל אותו לוקאלית.

עכשיו קצת נפרט לגבי האפשרויות השונות והדרישות של כל אחד מהמסלולים. נתחיל מוויזת עבודה. קיימים סוגים שונים של ויזות העבודה. כאלו שניתנות לאנשים, שקיבלו הצעה לעבוד בחברה אמריקאית. בדרך כלל, בני הזוג של בעל הוויזה מסוג זה אינו יהיה רשאי לעבוד בארצות הברית.

ויזת עבודה נוספת מיועדת לעובדים, שהיו מועסקים במדינה אחרת (לצורך העניין בישראל) וכרגע רוצים אותם בסניף החברה שנמצא בשטחה של ארצות הברית. ויש גם ויזות עבודה אשר ניתנות לעובדים זמניים.

בנוסף לוויזות הקשורות לתעסוקה, יש גם ויזות לאומנים או מצטיינים בתחום. אלו יכולים להיות ספורטאים, חוקרים, אנשי קולנוע או מוזיקאים.

כמו כן, במידה ויש לכם רעיון לפתוח עסק בשטחה של ארצות הברית, אתם יכולים להגיש בקשה לוויזה למשקיעים. אחת האפשרויות הקלות יחסית לגבי פתיחת עסק חדש בארצות הברית היא לרכוש דומיין לאתר אינטרנט וחבילת אחסון אתרים באחת מהחברות המובילות בתחום זה, דוגמת חברת JetServer שמחזיקה סניפים ושרתים במספר מדינות בעולם כולל ישראל וארצות הברית, להקים אתר מכירות, מה שנקרא בשפה המקצועית איקומרס, לקדם את האתר אם באופן אורגני ואם באופן ממומן לארצות הברית, להכניס מספיק מכירות לתושבי ארצות הברית ועל בסיס זה להגיש בקשה. לחילופחין או בנוסף, ניתן גם לפתוח חנות אינטרנטית באחת הפלטפורמות הגדולות בארצות הברית דוגמת איביי ואמזון.

ודאי שישנם קריטריונים כמו הגשת תוכנית עסקית מפורטת, הצגת הוכחה על הון עצמי מספק ועוד. אם אתם תעמדו בכל הדרישות ותגישו את הבקשות עם עורך דין שמתמחה בתחום, הסיכוי שלכם להתקבל לארצות הברית יגדל מכיוון שבארצות הברית מעוניינים בפיתוח הכלכלה והוספת מקומות עבדוה.

כאמור, אם אף אחת מהדרכים אינה מתאימה עבורכם, תמיד כדאי לנסות את מזלכם ולהגיש מסמכים להגרלת גרין קארד, אשר מתרחשת בכל שנה.

הטיפ החשוב באמת:

כיוון שהחלטה להגר למדינה אחרת היא החלטה קשה ורצינית מאוד וכיוון שרוב הסיכויים שאם לא תגישו את המסמכים כפי שצריך תקבלו סירוב ופעמים רבות סירוב כזה שלא יאפשר לכם להגיע כלל לארצות הברית, בהחלט כדאי להשקיע כסף ולטפל בהליך באמצעות עורכי דין מומחים לנושא. אחת מעורכות הדין הוותיקות ביותר לנושאי ארצות הברית בישראל היא עורכת דין תמר קלרפלד מאבן יהודה. תוכלו למצוא אותה די בקלות ברשת. היא גם מספיק הוגנת כדי להגיד לכם כבר בשיחה הטלפון הראשונית ללא עלות האם יש לכם סיכוי או לאו.