ציצית הגנה לישראל

אין אחד שלא נחשף בחודש אלול לקמפיין רחב היקף ברשתות החברתיות ובעלוני בתי הכנסת לעידוד מצוות הציצית בדגש על סגולותיה. הגנה. הצלחה. גאווה

חדשות כיפה תוכן שיווקי בשיתוף קמפיין הציצית 18/10/23 14:47 ג בחשון התשפד

ציצית הגנה לישראל
צילום: יחצ

מאחורי הקמפיין עומד יהודי טוב שביקש להישאר בעילום שם, אך גם הוא לא האמין שחודש אחרי תהפוך המצווה לאחת המבוקשות ביותר בשעת המלחמה.
"ציצית הגנה לישראל" התנוססה הסיסמה על מודעות הקמפיין עם צילום של חייל עוד הרבה לפני שמישהו חשב שחיילנו יעמדו בגבורה מול הצורר הערבי.
ואכן לציצית סגולות רבות והגדולה שבהן היא אימרת חכמים כי הציצית שקולה לכל המצוות בתורה כולן!

ישנם סיפורים רבים ממלחמות ישראל איך כיצד הציצית שמרה על חיילי ישראל בתוך הכאוס בו אתה לא מבדיל בין כוחותינו לכוחות אויב תמיד שימשה הציצית כתו זיהוי למיהו יהודי. אחד מהסיפורים קרה ממש בשבוע האחרון והובא כאן בהרחבה. הנה תמציתו, סיפור ששמענו מהצדיק גיא מדר סא"ל, מגד בקבע. תושב כרמי קטיף.
גיא חגג את שמחת תורה בקרית גת, שמע כמו כולנו את המטחים ומיד נסע על אזרחי לדרום, עם אקדח בלבד.
הגיע עד איזור רעים שם הבין וראה את גודל האסון, פינה חייל גולני פצוע קשה, מחבל ירה לכיוונו, גיא איגף את המחבל וירה בו והרגו.
בהמשך גיא לקח נשק של חייל והרג 5 מחבלים שהיו על אופנועים.

גיא עלה על ניידת משטרה יחד עם שוטר והמשיכו דרומה, בנסיעתם מחבלים ירו עליהם מחסניות.... גיא והשוטר נפצעו ברגליהם, פרקו מהאוטו ששבק חיים, והתגלגלו לתוך תעלה בכביש, משם הצליח גיא לחסל עוד מס' מחבלים ארורים, אך לאט לאט כוחותיו נגמרו מהפציעה ומהדימום ברגלו, גיא עשה לעצמו חוסם עורקים, כך שכב כשעתיים וחצי, כשמסביבו כ 20 מחבלים ארורים הרוגים, עד להגעת כוחות שחשבו שהוא מחבל! הרי היה לבוש בגדים אזרחיים... ונושא נשק....
ניסה לצעוק להם שהוא חייל, יהודי, אך היה חלש, ממש שניות לפני שירו בו, אחד החיילים צעק לא לירות יש לו ציצית ממש כך ניצלו חייו, פונה לבלינסון שם נותח וטופל....

קמפיין הציצית

קמפיין הציצית צילום: יחצ

אנו נחשפים בשבוע האחרון לעשרות יוזמות של דתיים וחילוניים לקשירת ציציות עבור חיילי צהל.
המצווה לא דילגה על אמני ישראל וגם בקרבם ישנם רבים שהתחילו לקיים את המצווה. עומר אדם נחשף ברחובות תל אביב לובש בגד ציצית, אלירז שדה העלה סרטון בוא הוא לבוש ציצית בצאתו למילואים.

גם הזמר מוש בן ארי סיפר על קיום המצווה, וכך דבריו כפי שפורסמו בראיון לרדיוס 100fm,
"החזרת לפני שנתיים את הציצית?", הוא נשאל על ידי המראיין.
והוא ענה שאכן, הוא לובש ציצית אך כרגע רק בחורף כי הקיץ יותר קשה לו.
"מה עושה לך הציצית?", המשיך המראיין לשאול.
בן ארי ענה כך:
"קודם כל זה לעצמי, אני מכנס את זה פנימה, אני לא בחוץ, גם לא מדבר על זה, זה לא קשור לאף אחד.
"אני חושב שזה איזה סוג של ארכה. זה סוג של רגע שאני צריך שניה אחת באמת משהו שיתפוס אותי יציב. שיחבר אותי לשורש של עצמי אז אני שם. זה עובד. לי זה עובד".

חשוב בימים אלו שכל אחד יקבל על עצמו את מצוות הציצית למען חיילי צהל, למען הפצועים והחטופים.
בתפילה לימים טובים יותר לעם ישראל בעזרת השם.


בשיתוף קמפיין הציצית