כל מה שצריך לדעת על איתור נזילות מים

חדשות כיפה תוכן שיווקי 16/10/23 11:06 א בחשון התשפד

כל מה שצריך לדעת על איתור נזילות מים
נזילת מים, צילום: shutterstock

איתור נזילות מים הוא מיומנות חיונית שיכולה לחסוך כסף, למנוע נזקים ולחסוך במים. בין אם מתמודדים עם נזילה ביתית קטנה או בעיה גדולה יותר בסביבה מסחרית או תעשייתית, לדעת כיצד לאתר נזילות מים בצורה יעילה ואפקטיבית יש חשיבות רצינית. במאמר הקרוב נחקור את כל מה שצריך לדעת על איתור נזילות מים.

1. סימנים לדליפות מים שבודקים איתור נזילות:

- חשבונות מים גבוהים: אחת האינדיקציות הראשונות לדליפת מים היא עלייה פתאומית בחשבון המים ללא עלייה מקבילה בשימוש.

- כתמי מים: לחפש כתמי מים על קירות, תקרות או רצפות, במיוחד באזורים ליד גופי אינסטלציה או צנרת.

- ריחות רעים: ריחות רעים מתמשכים באזורים מסוימים בבית או בחצר עשויים להצביע על נזילות מים נסתרות.

- צמיחת עובש או טחב: לחות מוגזמת כתוצאה מנזילות עלולה לגרום לצמיחה של עובש או טחב באזורים כמו חדרי אמבטיה, מרתפים או חללים שונים במגע עם מים.

- פעילות חריגה במד המים: ניטור מד המים יכול לעזור לזהות דליפות. אם המונה ממשיך לפעול גם כאשר כל מקורות המים כבויים, הדבר עשוי להעיד על דליפה.

2. סוגי דליפות מים באיתור נזילות:

- נזילות בצנרת: נזילות אלו עלולות להתרחש בצינורות, ברזים, שירותים או קווי אספקת מים. לבדוק אם יש סימנים גלויים של דליפות או להקשיב לטפטוף או מים זורמים.

- נזילות תת קרקעיות: נזילות מים תת קרקעיות יכולות להיות מאתגרות לגילוי מכיוון שהן נסתרות מהעין. לחפש כתמים רטובים, אזורים רכים או בוציים בחצר, או עלייה בלתי מוסברת בשימוש במים.

- דליפות לוחות: נזילות לוחות מתרחשות כאשר צינורות מתחת ליסוד הבטון של בניין מפתחים נזילות. הסימנים עשויים לכלול נקודות חמות על הרצפה, סדקים בבסיס או איגום מים בלתי מוסבר.

- נזילות בגג: נזילות מים מהגג עלולות לגרום לנזק לתקרות, לקירות או לבידוד. לחפש כתמי מים, שינוי צבע או רטיבות בעליית הגג או בקומות העליונות.

3. בדיקה של הדליפה באיתור נזילות:

- להתחיל עם בדיקה ויזואלית של כל אביזרי האינסטלציה הגלויים, הצינורות והחיבורים. לחפש סימנים של רטיבות, קורוזיה או נזק לצינור.

- לבדוק אם יש דליפות של ברזים, שירותים, ראשי מקלחת או צינורות מתחת לכיור. לחפש גם אם יש טפטוף.

- לבדוק צינורות, חיבורים או שסתומים חשופים לאיתור סימנים של דליפות, כגון טיפות מים או כתמי חלודה.

- לבדוק תקרות, קירות ורצפות עם יש כתמי מים, שינוי צבע או שיש צבע מבעבע.

4. איתור נזילות אקוסטי:

- איתור נזילות אקוסטי משתמש בקול כדי לאתר נזילות נסתרות. ציוד מיוחד, כגון מיקרופונים קרקעיים או מכשירי האזנה אלקטרוניים, יכולים להגביר את צליל המים הבורחים מצינורות או אביזרים.

- אנשי מקצוע משתמשים בכלים אלה כדי להאזין לצליל הייחודי של דליפות מים, מה שמאפשר להם לאתר את מקור הדליפה במדויק.

בסופו של דבר, איתור נזילות מים דורש סבלנות, תשומת לב לפרטים וגישה מקצועית. על ידי הבנת הסימנים, שימוש בשיטות איתור מתאימות ופנייה לסיוע מקצועי בעת הצורך, אפשר לאתר ולטפל בנזילות מים ביעילות, להגן על הרכוש, לחסוך במים ולמזער נזקים פוטנציאליים. נכתב על ידי ארז רובין מאתר נזילות.