אילו בעיות אינסטלציה ניתן לפתור בקלות ואילו יותר בעייתיות?

אינסטלציית DIY VS הזמנת אינסטלטור: מתי אפשר לתקן אינסטלציה לבד, ומתי חובה להזמין שרברב או אפילו ביובית? | קראו כאן

חדשות כיפה תוכן שיווקי בשיתוף piper 02/10/23 09:00 יז בתשרי התשפד

אילו בעיות אינסטלציה ניתן לפתור בקלות ואילו יותר בעייתיות?
צילום: shutterstock

אם אתם מתלבטים בין תיקון אינסטלציה בעצמכם לבין הזמנת איש מקצוע, הטיפ הכי חשוב הוא לבחון מקרוב ובכנות את הכישורים שלכם ואת הכלים המקצועיים שיש בידיכם. במקרים הבאים, אפשר לנסות לפתור את הבעיה בעצמכם:

  • סתימות קלות בכיור, באמבטיה וכולי, המצריכות שימוש בפומפה או בסודה קאוסטית.
  • תיקונים קלים של החלפת אטמים בכיורים או באסלה.
  • החלפת ברזים פשוטה שאינה מצריכה התעסקות עם תשתיות הצנרת.

צריך ידע מקצועי עבור תיקוני אינסטלציה קלים?

התשובה היא: כן ולא, מכיוון שתיקונים מסוימים בהחלט עשויים להצריך ידע מקצועי כדי להימנע מנזקים מיותרים, ובעיות אחרות לא בהכרח יצריכו סט כישורים מקצועיים. למשל, בכל הנוגע לסתימות סמויות וניאגרות סמויות, אתם תצטרכו אינסטלטורים. בכל הנוגע לסתימות קלות ונראות לעין, במקרים רבים תהיינה אפשרות לפתור זאת לבד. עם זאת, במקרים מסוימים אפילו שרברב לא יספיק, שכן יהיה צורך בהזמנת ביובית, בואו נדבר גם על זה.

מתי צריך הזמנת ביובית, ולא אינסטלטור?

ישנן כמה וכמה בעיות אינסטלציה נפוצות שחשוב להכיר, לפני ששואלים כמה עולה ביובית או כמה עולה שירות שאיבת ביוב, חיתוך שורשים בביוב וכן הלאה. למשל, חלק מהבעיות הנפוצות ביותר כוללות מקרים כמו עצמים זרים אשר נתקעים במערכת הביוב. במקרים אלו, לא בטוח שתצטרכו ביובית, אבל אם כן תצטרכו אותה, היא תעלה לכם בין כ-750 ₪ - 1,500 ₪ ומעלה. נציין ונדגיש, המחיר הנ"ל מתייחס לעבודות פשוטות של ביובית. עבודות מורכבות יותר כמו למשל הסרת שורשים בביוב, יכולות להגיע לאלפי שקלים ויותר.

אילו עבודות אינסטלציה נוספות מצריכות שרברב?

ריכזנו עבורכם טבלת עבודות אינסטלציה הכוללת גם מחירי אינסטלטורים מומלצים לצרכן. הטבלה הבאה אינה כוללת את כלל שירותי האינסטלציה הקיימים בשוק, אלא את אילו הנחשבים הנפוצים ביותר:

עבודת אינסטלציה

מחיר ומידע נוסף

איתור נזילות מים

עבודה זו יכולה להתבצע באמצעות מצלמות טרמיות, ע"י סיב אופטי או באמצעות גז. המחירים ינועו בין כ-600 – 2,500 ₪, בהתאם לסוג העבודה.

פתיחת סתימת שורשים

עבודה זו יכולה להתבצע ע"י אינסטלטור או ע"י ביובית, תלוי בסדר הגודל של הפרויקט, כאשר המחירים ינועו בין כ-550 – 1,000 ₪ ומעלה.

תיקון צנרת אינסטלציה

העבודה יכולה לכלול תיקון צינור מים ראשי, החלפת סיפון, החלפות של צנרות גלויות או סמויות ועוד, החל ממחירים של מאות שקלים ועד אלפי שקלים לפרויקט.

לסיכום, חלק מהעבודות בתחום האינסטלציה ניתנות לביצוע לבד, בעוד כי עבודות אינסטלציה אחרות מצריכות השוואת מחירי אינסטלטורים, בדיקת דירוגים באינטרנט וכן הלאה. אם אתם צריכים שירות של שרברב, ההמלצה הכי טובה היא לחפש מישהו לוקאלי בעיר המגורים שלכם.


בשיתוף piper