כך תעלו את שווי הדירה שלכם לפני המכירה

כאשר ההיצע בשוק הנדל"ן מאוד רחב ואתם רוצים למכור את הדירה ברווח המקסימלי, מה שצריך לעשות הוא למצוא דרך לעלות את השווי שלה, וזאת מבלי להוציא על כך הון תועפות. אחרת - לא באמת מיציתם את הרווח הפוטנציאלי

חדשות כיפה תוכן שיווקי 28/09/23 11:50 יג בתשרי התשפד

כך תעלו את שווי הדירה שלכם לפני המכירה
צילום: shutterstock

כאשר ההיצע בשוק הנדל"ן מאוד רחב ואתם רוצים למכור את הדירה ברווח המקסימלי, מה שצריך לעשות הוא למצוא דרך לעלות את השווי שלה, וזאת מבלי להוציא על כך הון תועפות. אחרת - לא באמת מיציתם את הרווח הפוטנציאלי.

כמובן שיש נתונים בסיסיים עליהם אתם לא יכולים לשלוט, כגון מיקום הדירה, מספר החדרים או הקומה, אבל בשביל להתחרות עם דירות בעלי מאפיינים דומים ולגרום לרוכשים הפוטנציאליים להתאהב דווקא בזו שלכם יש מספר דברים שתוכלו לעשות - הכנו עבורכם מדריך קצר ושימושי.

בצעו את התיקונים הדרושים

אתם לא חייבים לעשות שיפוץ מקיף ורחב אבל ישנם תיקונים בסיסיים שישפרו את מראה הדירה ולא כדאי לוותר עליהם, כי מי שמגיע לראות אותה ישים לב אליהם בוודאות. מדובר בתיקון סדקים בקירות ובתקרה, תיקון פגמים ברצפה, טיפול בחוטי חשמל גלויים, תיקון דליפות, טיפול בעובש ואבנית בברזים וכיורים וכמובן ביצוע עבודת צבע, שלא תאמינו עד כמה היא יכולה לשנות את המראה הכללי של הבית. שימו לב לא להסתיר שום ליקוי כגון רטיבויות, חורים וכו' - תכסיסים מסוג זה עלולים לסבך אתכם.

לפעמים אנחנו רגילים לבית ולא שמים לב לכך, אבל קילופים על קירות וסדקים שונים מעניקים לו מראה ישן, התיקון של פגמים אלה אינו יקר ונמשך ימים בודדים בלבד. שימו לב כי היות ואתם לא יודעים מי יהיו דיירים שיכנסו לדירה בעת הצביעה עדיף לבחור בגוונים בהירים וקלאסיים.

עצבו מחדש והשקיעו בקירות

עיצוב מודרני ומרשים משדרג את החלל משמעותית, כמובן שהחלפה של כלל הרהיטים היא עסק יקר אבל היום לא חסרות אלטרנטיבות. אפשרות אחת היא השכרה של רהיטים לזמן מוגבל ויש לא מעט חברות שנותנות שירות כזה, אך אפשר לבחור גם באופציות זולות יותר ולשדרג פריטים עיצוביים כמו וילון או כריות נוי – לא תאמינו כמה צבע וסטייל זה מוסיף.



יחד עם זאת, השדרוג הכי משתלם וייחודי שתוכלו להעניק לדירה הוא חיפוי קירות פנים. מדובר בפתרון נגיש כספית ויוקרתי שישדרג כל חלל באופן עצום. לחיפוי קיר יש יתרונות רבים – ההתקנה שלו פשוטה, הוא מגן על הקיר הקיים ומסתיר פגמים שנוצרו עליו, הוא קל לתחזוקה וניקוי והוא חזק ועמיד בפני בלאי, שריטות ומזיקים.
חיפוי הקיר הוא זה שיעשה את ההבדל בין הדירה שלכם לבין דירה עם נתונים דומים ומומלץ ליישם אותו בחללים כמו סלון, מטבח ומקלחת שתופסים המון תשומת לב כשאנשים מגיעים לראות את הדירה. חיפויי הקיר מגיעים בשלל חומרים, כגון עץ, בטון אדריכלי ואפילו קיר צומח, וגם במגוון רחב של צבעים, טקסטורות, צבעים וצורות – כך שהם יתאימו לכל סגנון עיצוב.

השקיעו גם בחלל מחוץ לדירה

אנשים נוטים לשכוח כי לא רק פנים הדירה חשוב אלא גם על האזור מחוץ לדירה, בין אם זה הכניסה לבניין, המדרגות, הכניסה לדירה, המרפסת או החצר (במידה ומדובר בדירת גן). במקרים בהם הלובי או אזור המדרגות אינם נראים במיטבם אפשר להציע לדיירים האחרים לבצע שיפוץ קטן יחד, לתקן פגמים ולצבוע.

אם כולם מתאגדים יחד העלות תהיה נמוכה. בנוסף, השקיעו במרחב האישי שלכם מחוץ לדירה ושימו שטיח ועציץ בכניסה, טפחו את הגינה וסדרו את המרפסת על מנת שהפוטנציאל שלה יהיה ניכר לעין.

טיפ לסיום: החשיבות של ניקיון וריח

בסופו של דבר, גם לפרמטרים כמו ניקיון וריח טוב יש השפעה על הרושם שהדירה יוצרת. אם הקונה הפוטנציאלי מקבל תחושה נעימה מהשהות בדירה הוא ישקול אותה כמקום מגורים פוטנציאלי, כי הוא הרגיש בה תחושה של בית.

דירה מלוכלכת ששורר בה בלגן ויש דברים מפוזרים על הרצפה מסתירה את הפוטנציאל האמיתי של הנכס. דבר נוסף שמשרה תחושה חמימה וביתית הוא ריח נעים, בחרו ריחות עדינים שסביר להניח יהיו אהובים על מרבית האנשים וכמובן – תאפו משהו, כי שום דבר לא משתווה לריח אפייה.