רשות הטבע והגנים נערכת ללמעלה ממיליון מבקרים במהלך ימי החג וחול המועד

בכל מקום שתעצרו יש חוויה שמחכה לכם, ואם זה בטבע שלנו אז אנחנו מציעים לכם לא לחשוב פעמיים ולצאת עם המשפחה והחברים הקרובים לחגוג את סוכות בגנים הלאומיים ובשמורות הטבע

חדשות כיפה תוכן שיווקי בשיתוף רשות הטבע והגנים 26/09/23 15:03 יא בתשרי התשפד

רשות הטבע והגנים נערכת ללמעלה ממיליון מבקרים במהלך ימי החג וחול המועד
גן לאומי כורזים, צילום: רחל אשכול

בכל מקום שתעצרו יש חוויה שמחכה לכם, ואם זה בטבע שלנו אז אנחנו מציעים לכם לא לחשוב פעמיים ולצאת עם המשפחה והחברים הקרובים לחגוג את סוכות בגנים הלאומיים ובשמורות הטבע שם תוכלו ליהנות משלל פעילויות מהנות לכל המשפחה בחיק הטבע ובאתרי המורשת, במזג אוויר נעים עם תחילת עונת הסתיו. גם השנה, רשות הטבע והגנים נערכת לקליטת מטיילים רבים שינצלו את זמן החופשה לבקר באתרים הרבים ברחבי הארץ, מצפון ועד דרום. אנו ממליצים לכם מראש לשריין את מקומכם במערכת הביקור באתר רשות הטבע והגנים ולוודא כי אם נרשמתם – נכנסתם.

כחלק מהחוויות הרבות שיחכו לכם, תוכלו ליהנות ממופעי "נושמים תרבות" בשיתוף מפעל הפיס, ללא תשלום נוסף, הכוללים מופעי נגנים, אמני רחוב, אמני קרקס, להטוטנים מוזיקאים ועוד בשישה גנים לאומיים: ציפורי, יחיעם, בית שערים, בית גוברין, ממשית ומגדל צדק במהלך ימי חול המועד. בנוסף, יוכלו המבקרים ליהנות מחגיגת אושפיזין בגן הלאומי ציפורי, מסוכות של שירים משחקים ואושפיזין באתר הלאומי חאן שער הגיא, חוויה ססגונית בגן הלאומי מבצר יחיעם, מופעים מוזיקליים בין מערות בגן הלאומי בית שערים ובגן הלאומי בית גוברין, פסטיבל מחול אתני, לצד שוק נבטי וסדנאות צבעוניות בגן הלאומי ממשית ומופעי אמני רחוב במצודת הגן הלאומי מגדל צדק.

גן לאומי יחיעם

גן לאומי יחיעם צילום: אדיב פלאח

מגדל צדק

מגדל צדק צילום: דינה רוזנטל

במהלך ימי החג יוכלו המבקרים לבקר גם בגן הלאומי מצדה ולצאת למסלול אתגרי חדש וייחודי אשר חושף את מסתרי מצדה מחוץ לחומת הסוגרים, ליהנות ולקחת חלק בתחרות פיסול בחול בגן הלאומי חוף פלמחים, להתרגש בחוויה לילית קסומה ובלתי נשכחת בגן הלאומי בית שאן, להשתתף בסיור בשמורת טבע גמלא לכבוד חודש הנשרים אותו מציינת רשות הטבע והגנים ולהכיר את מושבת קינון הנשרים הגדולה בגולן, לצאת לסיור גן הלאומי סוסיתא ולגלות עולם ישן חדש מול הפתעות בנוף עוצר נשימה, בגן הלאומי כורזים יתקיימו פעילויות שונות בכל יום: תוכלו לקחת חלק בפעילות חפירה אמיתית בכפר היהודי העתיק, להשתתף בסדנא להפקת צבע וליצור כלים מבוץ ולצאת במשחק 'חפירה בחקירה' ולפתור רמזים הפזורים באתר. כמו כן, לגלות את יצירת "לשון אחת" של האמן דור זליכה במערות הפעמון בגן הלאומי בית גוברין, לסייר בין הפסיפסים במוזיאון השומרוני הטוב, להשתתף בהצגה מטיילת ובהפנינג משפחתי משגע בגן הלאומי תל באר שבע, לצאת לסיור מודרך בשבילי העיר הכנענית העתיקה בגן הלאומי תל ערד ולהכיר את ארמונו של המלך הורדוס בגן הלאומי הרודיון. בתוך כך, רשות הטבע והגנים הציבה גם סוכות כשרות באתרים קולטי הקהל בתשלום לרווחת המטיילים.

רשות הטבע והגנים תפעיל בחג סוכות ובבין הזמנים 2023, בין התאריכים 26.9-15.10, 82 תחנות מידע והסברה בכניסה למסלולי טיול בגנים לאומיים ושמורות טבע לא בתשלום ברחבי הארץ. תחנות ההסברה והמידע יאוישו על ידי עובדי ומדריכי רשות הטבע והגנים בשילוב מתנדבים המטיילים מוזמנים לפנות למדריכות והמדריכים בתחנות ולקבל המלצות ומידע על מסלול הטיול תוך דגש ותשומת לב לכללי הטיול הבטוח. כמו כן, ניתן לקבל בתחנות שקית לאיסוף האשפה בדרך. אל תשכחו לקחת אתכם את שקית האשפה ולהשליכה לנקודת איסוף הזבל בסיום הטיול.

פרטים מלאים על שעות הביקור בכל אתר באתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים.

בתוך כך, רשות הטבע והגנים הציבה סוכות כשרות בכל האתרים קולטי הקהל לרווחת המבקרים כדי לאפשר קיומה של מצוות הישיבה בסוכה גם במהלך טיול בחיק הטבע.

כמו כן, לאלו שיבחרו ללון תחת כיפת השמים באחד מחניוני הלילה שרשות הטבע והגנים מפעילה מחכה לינה וחוויה ייחודית של מיליון כוכבים בחיק משפחה וחברים.

לדברי רעיה שורקי מנכ"לית רשות הטבע והגנים: "אנו מצפים ושמחים לקבל את מאות אלפי המבקרים במהלך חג סוכות וימי חול המועד בגנים הלאומיים ובשמורות הטבע. אני בטוחה שחוויה משפחתית בשמורות ובגנים שכוללת מגוון פעילויות, הדרכות, סיורים ותצפיות נוף מיוחדות שמחכות לכם תהיה חוויה מעצימה ומחברת. גם בחג הזה נשמח שתיקחו חלק במופעי 'נושמים תרבות' בשיתוף מפעל הפיס בשישה גנים לאומיים. דאגו לשריין את מקומכם במערכת ההרשמה מראש באתר רשות הטבע והגנים. במהלך ימי החג יחכו למטיילים הרבים עמדות הסברה בכניסה למסלולי הטיולים אשר יאוישו על ידי מדריכים ומתנדבים ויספקו למטיילים הרבים דגשים על כללי הטיול הבטוח, כמו כן תוכלו לקבל שקית לאיסוף האשפה בדרך עזרו לנו לשמור על שטחים פתוחים נקיים. מבקשת לאחל לכם ולמשפחותיכם בילוי מעשיר ומהנה, חג שמח ושנה טובה".

בתוך כך, רשות הטבע והגנים שבה ומזכירה למטיילים את כללי הטיול הבטוח והנכון:

  • תכננו מראש: למדו מראש את אופי המסלול וודאו שהוא מתאים לגיל המטיילים ולכושרם הגופני. ותרו על הטיול בימי שרב ובימים שבהם קיימת סכנת שיטפונות
  • הצטיידו בהתאם: עם מפה עדכנית של המסלול, כמות מספקת של מים ומזון, לבוש מתאים, נעלי הליכה, קרם הגנה, כיסוי ראש וטלפון נייד עם סוללה מלאה
  • טיילו רק בשעות האור: תכננו את הטיול באופן שיסתיים בטרם החשכה. אם נקלעתם לחשכה עצרו במקומכם, הישארו בציר המסלול והזעיקו סיוע בטלפון.
  • הישארו על השביל המסומן: לכו אך ורק על שביל מסומן כפי שמופיע במפות עדכניות ולפי הוראות הסימון והשילוט במסלול
  • עדכנו על הטיול במסלול: השאירו פתק על חלון רכבכם ובו פרטים על המסלול, פרטי התקשרות עמכם, מספר המטיילים ולוח זמנים משוער של המסלול.
  • שומרים על עצמכם וגם על הטבע: קחו את הפסולת עמכם, לרבות המגבונים ונייר הטואלט לבל תגרמו נזק לחיות הבר. הימנעו מלשרוף את נייר הטואלט מחשש לשריפות. שימרו מרחק מחיות הבר ואל תאכילו אותן.

למידע נוסף על שעות הפעילות של שמורות הטבע והגנים הלאומיים, מידע על שלל הפעילויות והחוויות וכן הרשמה לביקור באתרים ניתן להיכנס לאתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים בכתובת: https://www.parks.org.il/


בשיתוף רשות הטבע והגנים