איך עושים ביטוח נסיעות לחו"ל?

לפני הטיסה לחו"ל אנחנו מנסים לחשוב על הכל: מבניית תקציב ותכנון מסלול הטיול – ועד סגירת טיסות ומקומות לינה. אך גם כשנוסעים לחו"ל, הבריאות היא במקום הראשון. איך עושים ביטוח נסיעות שידאג לכם ולבני המשפחה – גם כשצריך סיוע רפואי הרחק מהבית?

חדשות כיפה תוכן שיווקי בשיתוף הפניקס 28/08/23 15:00 יא באלול התשפג

איך עושים ביטוח נסיעות לחו"ל?
צילום: shutterstock

אם יש משהו שאנחנו יותר אוהבים מהחופשה עצמה, זה להתכונן אליה: לדמיין את עצמנו מטיילים בשוק המקומי, לראות סרטונים של נופים עוצרי נשימה ולספור את הימים עד שנחווה אותם בעצמנו, לחכות לאטרקציות שמעלות את הדופק ולחוויית שופינג כמו שיש רק בחו"ל. מטבע הדברים, אנחנו חושבים בעיקר על החוויות וההפתעות המהנות שיחכו לנו במהלך הנסיעה. אך מה לגבי ההפתעות הפחות נעימות?

כשאנחנו חולים או זקוקים לטיפול רפואי בארץ, יש לנו ביטוח בריאות ממלכתי שמאפשר לנו לקבל טיפול במערכת הבריאות הציבורית. לחלקינו יש גם ביטוח בריאות פרטי, שמספק מענה נוסף. אך ביטוח הבריאות הממלכתי והפרטי לא יכולים לסייע לנו בחו"ל: ברגע שאנחנו יוצאים מגבולות ישראל וזקוקים לסיוע רפואי, קטן כגדול, ניאלץ לשלם עליו מכיסנו. אלא אם רכשנו כיסוי ייעודי כמובן.

כאן נכנס לתמונה ביטוח נסיעות לחו"ל, שנועד לכסות הוצאות רפואיות במהלך הנסיעה לחו"ל. בין ההוצאות הרפואיות שביטוח נסיעות מכסה נכללים ביקור אצל רופא, תרופות, אשפוזים וניתוחים. רכישת ביטוח נסיעות תאפשר לכם לנסוע בראש שקט, מתוך ידיעה שגם במרחק אלפי קילומטרים הבית יש בעת הצורך מי שידאג לבריאות (ולכיס) שלכם. אחרי שהבנו מה חשיבותו של ביטוח נסיעות לחו"ל, בואו נבין איך מצטרפים לביטוח המתאים ביותר עבורכם בשלושה צעדים פשוטים.

צעד ראשון: לבצע השוואת כיסויים חשובים

כמו בביטוחים אחרים, גם כאשר מדובר בביטוח נסיעות היקף הכיסוי עשוי להשתנות מחברה לחברה. ולכן, לפני שרוכשים ביטוח, חשוב לבצע השוואה של הכיסויים החשובים ולבחור את הכיסוי המקיף ביותר בהתאם לצרכים שלכם.

אחד הרכיבים המשמעותיים ביותר בביטוח נסיעות היא התקרה לכיסוי הוצאות רפואיות: גם כאשר התקרה נראית גבוהה, היא עלולה שלא להספיק כאשר הטיפול הרפואי יקר או מורכב. מבוטחים שמגיעים לתקרת הכיסוי, נאלצים לשלם על כל הוצאה רפואית נוספת מהכיס שלהם. כדי למנוע מצבים מסוג זה ולטוס בראש שקט, מומלץ לחפש ביטוח נסיעות שכולל כיסוי ללא הגבלת סכום של הוצאות רפואיות. כך למשל ביטוח נסיעות הפניקס smart travel

כולל כיסוי הוצאות רפואיות ללא תקרה (למעט מצב רפואי קיים).

שיקול נוסף בעת בחירת ביטוח נסיעות לחו"ל הוא גובה ההשתתפות העצמית בעת הפעלת הביטוח. אם חשוב לכם שהביטוח יכסה את ההוצאות הרפואיות בלי לשלם השתתפות עצמית, כדאי לבחור בביטוח שמאפשר את זה – דוגמת ביטוח נסיעות הפניקס smart travel.

לצד הרובד הבסיסי בביטוח נסיעות שמכסה הוצאות רפואיות, ניתן לרכוש הרחבות בתשלום בהתאם לצרכים הייחודיים שלכם. כך למשל אפשר לרכוש הרחבת ספורט אתגרי שתכסה אתכם גם אם תזדקקו לסיוע רפואי בעקבות השתתפות בפעילות אתגרית. אפשר גם לרכוש ביטוח כבודה המכסה אובדן או גניבה של כבודה בהתאם לתנאי הפוליסה, ביטוח לביטול או קיצור נסיעה ממגוון סיבות (רפואיות ואחרות), כיסוי ייעודי לגניבת טלפון נייד, מצלמה או מחשב נייד ועוד.

צעד שני: לבדוק איך מפעילים את הביטוח

אחרי שבחרתם את ביטוח הנסיעות שמספק את הכיסוי הטוב ביותר לצרכים שלכם, חשוב לוודא שניתן להפעיל אותו בקלות ובמהירות: בשנים האחרונות השיקו חלק מחברות הביטוח אפליקציות ייעודיות, המאפשרות לבצע מגוון פעולות בלחיצת כפתור. המלצה שלנו: בדקו איזה פעולות אפשר לבצע דרך האפליקציה, לפני שאתם מקבלים החלטה.

כך למשל ביטוח נסיעות הפניקס smart travel מאפשר לכם לחפש רופא בקרבת מקום השהייה שלכם בחו"ל לפי מגוון קריטריונים – וחשוב לא פחות: להזמין אליו תור בלחיצת כפתור, בלי שצריך להרים את הטלפון. האפליקציה מאפשרת לכם להזמין תור למרפאה, לקבוע תור לשיחת ווידאו בלי לקום מהכיסא (כולל קבלת מרשמים לפי הצורך) ובחלק מהמקרים להזמין רופא עד אליכם.

הזמנתם תור דרך האפליקציה? חסכתם שני כאבי ראש בלחיצה אחת: גם את הצורך לכתת רגליים בחיפוש אחר הרופא המתאים – וגם את הצורך לשלם. הפניקס כבר תשלם לרופא מאחורי הקלעים עבורכם, בלי שתצטרכו לשלם מהכיס ולבקש החזר. השירות באפליקציה ניתן ע"י חברת Air Doctor הישראלית, המחברת בין רופאים למטיילים פרטיים ברחבי העולם.

צעד שלישי: להצטרף לביטוח אונליין

אחרי שביצעתם השוואה בלחיצת כפתור, גם את ההצטרפות לביטוח נסיעות לחו"ל אפשר לבצע בקלות ובמהירות דרך הדיגיטל. כך למשל לצורך רכישת ביטוח נסיעות של הפניקס, כל שצריך הוא להיכנס לדף ביטוח לחו"ל של הפניקס smart, לבחור את היעד ותאריך הנסיעה – ולענות על מספר שאלות. אפשר כמובן להוסיף הרחבות בתשלום בקלי קלות. בזכות חיתום דיגיטלי חכם, תהליך הרכישה של ביטוח הנסיעות בהפניקס קצר – וברוב המקרים מסתיים תוך דקות.

הצטרפות לביטוח נסיעות והפעלתו ברגע האמת, הפכו בשנים האחרונות לפשוטים מאי פעם. בחירת הביטוח המתאים עבורכם מראש, תסייע לכם לטוס בראש שקט ולהתרכז בדבר החשוב ביותר: בהנאה מהחופשה.

מידע זה הינו כללי אודות התכנית בלבד וכל האמור כפוף לתנאי הפוליסה המלאים ולסייגיה. לעיון בתנאי הפוליסה המלאים ולמידע מלא אודות הכיסויים הביטוחים, החרגות וסייגים, ניתן להיכנס לאתר החברה בכתובת https://www.fnx.co.il/. הקבלה לביטוח הינה בכפוף להליכי החיתום וההצטרפות המקובלים בחברה.

החברה עושה מאמצים בכדי לוודא שהמידע המוצג בכתבה הינו המידע השלם והמדויק, אולם עשויים להיות שינויים ו/או להופיע בכתבה אי דיוקים ו/או שגיאות. הסתמכות על המידע הינה באחריות עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין כל נזק ו/או הפסד מכל מין וסוג שהוא העלולים להיגרם, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה מהסתמכות על מידע זה. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי או כל ייעוץ אחר המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הפניקס חברה לביטוח בע"מ.


בשיתוף הפניקס