איך לשפר את סיכויי הקבלה ללימודים?

יש לחקור מוסדות ומסלולי לימודי שונים כדי למצוא את אלה אשר תואמים עם תחומי העניין, יעדי הקריירה, הכישורים והחוזקות האקדמיות שלכם. חפשו מוסדות לימוד שמציעים את ההתאמה הטובה ביותר לשאיפות שלכם

חדשות כיפה תוכן שיווקי 27/08/23 17:35 י באלול התשפג

איך לשפר את סיכויי הקבלה ללימודים?
צילום: shutterstock

יש לקחת בחשבון שתנאי הקבלה ללימודים יכולים להיות נוקשים – בעיקר אם מדובר בתחום לימודים מבוקש או כזה אשר נחשב לקשה או מורכב. מהסיבה הזאת, ההמלצה לכל מי שמעוניין להירשם ללימודים ולא משנה באיזה תחום – חינוך מיוחד, הנהלת חשבונות או כל תחום אחר, היא לפעול על מנת לשפר את סיכויי הקבלה ללימודים.

שיפור סיכויי הקבלה מצריך גישה פרואקטיבית ובחינה מדוקדקת של היבטים שונים.
בכדי להקל עליכם את המשימה להלן מספר אסטרטגיות יעילות לשיפור הסיכויים שלכם להתקבל:

חקרו תחילה את האפשרויות שלכם

יש לחקור מוסדות ומסלולי לימודי שונים כדי למצוא את אלה אשר תואמים עם תחומי העניין, יעדי הקריירה, הכישורים והחוזקות האקדמיות שלכם. חפשו מוסדות לימוד שמציעים את ההתאמה הטובה ביותר לשאיפות שלכם. בשורה התחתונה, עליכם להבין מה אתם רוצים ללמוד ולהיות שלמים ובטוחים לגבי ההחלטה שאתם מקבלים. כאשר בשלבים הבאים, תוכלו גם לחקור מהם תנאי הקבלה לאותם מסלולים במוסדות השונים ולראות אם אתם אכן עומדים בהם.

בדקו את תנאי הקבלה ומה אתם יכולים לשפר בציונים שלכם

בשלב הבא, חשוב לקבל תמונה מלאה לגבי תנאי הקבלה לאותו מסלול לימוד במוסד שמעניין אתכם – כאשר יש לקחת בחשבון שתנאי הקבלה יכולים להשתנות במעט כל סמסטר מכיוון שהם מושפעים מרמת הביקוש. אם תגלו שאתם לא עומדים בתנאי הקבלה נסו לבדוק מה ואיך אתם יכולים לשפר על מנת שכן תוכלו לעמוד באותם התנאים. לדוגמא, יכול להיות שהציון הפסיכומטרי שלכם הוא לא גבוה מספיק ולכן, כדאי לשקול על חזרה על המבחן וכיוצא בזה. בכל מקרה, המטרה שלכם היא להגיע עם הציונים הטובים ביותר שאתם יכולים להשיג, על מנת להבטיח את מקומכם.

נסו לתכנן רשימת חלופות

אם החלטתם שאתם רוצים ללמוד מקצוע מסוים במוסד לימוד מסוים, אבל אתם לא בטוחים שתתקבלו לאותו מסלול. תוכלו לתכנן לעצמכם גם אופציה ב' ואף אופציה ג' למקרה שלא תתקבלו. כמובן, כאן יכולה לעלות השאלה עד כמה אתם סגורים על ההחלטה הראשונית שקיבלתם. אם אתם מרגישים שהאופציה הראשונה שלכם היא "הכול או כלום", אז מה שתצטרכו לעשות זה פשוט לפעול על מנת לשפר את סיכויי הקבלה שלכם – גם אם דבר זה יהיה כרוך בדחיית מועד תחילת הלימודים לסמסטר מאוחר יותר.

לימודי מכינה

לא מעט מסגרות לימוד מאפשרות לכם להירשם ללימודים מכינה. המכינה פותחת צוהר לשיפור או שדרוג של ציוני בגרות, להשלמת מקצועות בגרות חסרים ועוד. ישנן גם מסגרות ללימודי מכינה אשר מעוניינים ללמוד באותה מסגרת לימוד אך לא עומדים בתנאי הקבלה בגלל ציונים נמוכים במקצועות ספציפיים. מכינה שכזאת תאפשר להם לעבור בחינות פניות של אותה מסגרת לימוד והציון שהם יקבלו בבחינות יהיה קביל לצורך הקבלה ללימודים באותו מוסד לימודים. כמובן, שיש לקחת בחשבון שלימודי מכינה מצריכים זמן והם כרוכים בעלות כספית – כך שכדאי להכניס גם את הפרמטרים הללו לרשימת השיקולים מה לעשות ואיך לפעול.

לסיכום, יש לא מעט פעולות בהן תוכלו לנקוט על מנת לשפר את סיכוי הקבלה שלכם ללימודים. ההמלצה היא כמובן להכיר בצורה מעמיקה את כל האפשרויות המדוברות, להבין אלו מהן יכולות יותר להתאים לכם ולהעלות את סיכויי הקבלה שלכם וכמובן, להשקיע את הזמן ואת כל מה שנדרש ממכם על מנת להצליח בהן.

יש לזכור כי אולי דבר זה דורש ממכם זמן ומאמץ, אבל בכוחו להתוות לכם את הדרך ללימודים ולתחום קריירה עליו אתם חולמים ולכן, המאמץ ללא כל ספק משתלם.