טיפים מנצחים לעיצוב חדר ילדים בבית חדש

לא משנה אם רכשתם בית חדש מקבלן או קניתם דירה מיד שניה - סביר להניח שתהיו מוכנים להשקיע לא מעט מאמצים וכסף בדרך ליצירת חדר ילדים מושלם. קבלו מספר טיפים אשר יכולים לסייע לכם במטרה

חדשות כיפה תוכן שיווקי 27/08/23 14:33 י באלול התשפג

טיפים מנצחים לעיצוב חדר ילדים בבית חדש
חדר ילדים, אילוסטרציה, צילום: shutterstock

לא משנה אם רכשתם בית חדש מקבלן, בניתם בית באמצעות חברת בניה או קניתם דירה מיד שניה. סביר להניח שתהיו מוכנים להשקיע לא מעט מאמצים וכסף בדרך ליצירת חדר ילדים מושלם. 
אז אם גם אתם לפני הליך עיצוב חדר ילדים להלן מספר טיפים אשר יכולים לסייע לכם במטרה.

ערבו את הילדים בתהליך העיצוב

מידת המעורבות של הילדים תלויה במידה רבה בגיל שלהם. כמובן, שאם מדובר בחדר המיועד לתינוקות או לילדים קטנים במיוחד, אתם אלו שתצטרכו להחליט עבורם. יחד עם זאת, במידה ומדובר בילדים שיש להם כבר דעה, כדאי לשתף אותם בהחלטות עיצוביות שונות כמו לדוגמא בחירת הצבעים, בחירת הנושאים והעלאת רעיונות שונים אותם תוכלו ליישם בעיצוב החדר.

בחרו קונספט או נושא לעיצוב החדר

שקלו לשלב או לבחור בקונספט או נושא מעולמו של הילד. נושאים פופולריים יכולים להיות: טבע, חלל, חיות, גיבורי על, אגדות או התחביבים האהובים עליהם.

דגש משמעותי על נושא הבטיחות

כאשר מדובר בעיצוב חדר ילדים יש לשים דגש משמעותי על נושא הבטיחות. זאת על ידי הקפדה על עיגון רהיטים לקיר כדי למנוע התהפכות והשתמש באמצעי איטום ילדים לפי הצורך. כדאי להימנע משלב בעיצוב החדר חפצים קטנים או פריטים שעלולים להוות סכנת חנק.

בחירה מושכלת בפתרונות האחסון המתאימים

ילדים כידוע צוברים הרבה צעצועים וחפצים לאורך הזמן. השתמשו בפתרונות אחסון יצירתיים כמו מדפים, קופסאות מעוצבות, סלים ואחסון מתחת למיטה כדי לשמור על החדר מאורגן וללא עומס.

שימוש בצבעים בהירים ושובבים

כדאי לשקול שילוב של צבעים עזים ושובבים כדי ליצור אווירה עליזה וילדותית. יש לשקול לעשות שימוש בשילוב של צבעים התואמים את הנושא או הקונספט אותו בחרתם לחדר הילדים.

דגש על עיצוב קיר

כדאי להשתמש במדבקות קיר, ציורי קיר או יצירות אמנות ממוסגרות כדי להוסיף עניין ויזואלי לחדר ילדים. עיצוב קיר יכול לעזור לקשור את הנושא ולגרום לחלל להרגיש מותאם יותר.

הקפדה על בחירת ריהוט פונקציונלי

בחרו רהיטים אשר יכולים לשמש עבור מספר מטרות. לדוגמה, ניתן למצוא מיטה עם סולם אשר יכולה לספק מרחב שינה מעל ופינת לימוד או מרחב משחק מתחת. כמובן, בעת בחירת רהיטים יש לקחת בחשבון גם את נושא הבטיחות.

אזורי משחק יצירתיים

כדאי ליצור אזורי משחק ייעודיים בתוך חדר הילדים. כדאי לשקול לתכנן בחדר הילדים: פינת קריאה, פינת יצירה או חלל ייעודי למשחקים וצעצועים אחרים. יש לא מעט דרכים יצירתיות באמצעותן תוכלו לתחום את אותן פינות וליצור פינות שהן גם מרשימות וגם פונקציונאליות. תוכלו לקחת מרשת האינטרנט רעיונות מקוריים אשר יאפשרו לכם לתכנן פינות ייעודיות מרשימות ומותאמות לצרכי הילד. ככלל, ההמלצה היא להפריד בין פינת השינה לפינת המשחקים ולשים דגש משמעותי על בחירת התאורה המתאימה לכל פינה שכזאת.

הקפדה על עיצוב גמיש וניתן להתאמה

עצבו את החדר כך שיהיה גמיש וניתן להתאמה לגילו של הילד – כידוע, הילד גדל מהר ויש לקחת בחשבון שככל שהוא יגדל כך גם ההעדפות שלו ישתנו. בחרו רהיטים ועיצוב שניתן לעדכן או לשנות בקלות בהתאמה לשינוי של שחומי העניין שלהם.

לסיכום, חדר ילדים יכול להיות חדר מרשים, ייחודי, פונקציונאלי ובטיחותי. בכדי לעצב חדר ילדים שכאלו, ההמלצה היא לשים דגש על כל אותם הפרמטרים אשר יאפשרו לכם לתכנן את חדר הילדים בצורה חכמה – כאשר, בשלב הבא ובהתבסס על אותו התכנון תוכלו ליצור ולעצב את חדר הילדים המושלם – ואין שום סיבה שתתפשרו על פחות מכך.