לומדים, נהנים ומתגבשים בחוות הרוח בגלבוע

"חוות הרוח" היא מיזם חדש יחסית אשר הוקם בסמוך לקיבוץ מעלה גלבוע, ומהווה מבחינות רבות יעד אולטימטיבי לא רק עבור משפחות, יחידים וקבוצות למיניהן, אלא גם (ובמיוחד) עבור קבוצות עובדים היוצאות ליום כיף וגיבוש בצפון. אפשרות נהדרת ליהנות יחד, להתגבש ו"על הדרך" ללמוד המון אודות אחד הנושאים החשובים של תקופתנו, בצורה מרתקת ומרשימה

חדשות כיפה תוכן שיווקי בשיתוף בשיתוף חוות הרוח 14/08/23 10:56 כז באב התשפג

לומדים, נהנים ומתגבשים בחוות הרוח בגלבוע
חוות הרוח , צילום: עידן ארד

ב"חוות הרוח" שבמעלה גלבוע ניתן למצוא לא רק מרכז מבקרים בצפון המסביר בצורה מרתקת אודות הנושא של אנרגיה ירוקה ומתחדשת, אלא גם שלל מתחמים ומתקנים המדגימים בפועל שיטות מתקדמות בתחום זה כיום. המקום מציע מגוון פעילויות וסיורים שונים המהווים תוכן מושלם עבור יום גיבוש לעובדים בצפון, אותם ניתן לשלב גם עם אטרקציות נוספות באזור.

"חוות הרוח" – מה כולל המקום ומה הוא מציע לקבוצות המגיעות ליום כיף וסיור?

מבחינות רבות "חוות הרוח" מהווה כאמור יעד מתבקש ומושלם עבור יום כיף בצפון לקבוצות מכל סוג, בפרט ימי כיף וגיבוש לעובדים.

בכניסה לחווה מרכז מבקרים בצפון אשר נגיש לכל סוגי המבקרים והאוכלוסיות, וכולל הסברים מסוגים שונים אודות הנושא העיקרי בו עוסק המקום – אנרגיות מתחדשות וברות קיימא.

חוות הרוח

חוות הרוח צילום: עידן ארד

החווה עצמה כוללת כמה וכמה מתקנים ומתחמים בהם מוסבר הנושא בצורה ישירה, גראפית, ברורה ומעניינת. למשל – מתחם של אנרגיה סולארית (פאנלים סולריים לקליטת אנרגיית השמש), שבשבות רוח המפיקות חשמל מהאנרגיה של זרימת הרוח (ובמעלה גלבוע יש לא מעט רוח...) ואף מיזם ייחודי במינו ומעניין במיוחד המדגים בפועל את העקרון של אנרגיה שאובה: שני מאגרי מים הממוקמים בהפרשי גובה של כמה מאות מטרים אחד מן השני, כאשר בשעות תצרוכת חשמל נמוכה (בלילה בעיקר) נשאבים המים על ידי משאבה מהמאגר התחתון אל העליון. בשעות צריכת השיא של חשמל (שעות היום) מוזרמים המים חזרה למאגר התחתון, תוך הפקת אנרגיה הידרו אלקטרית!

הסיור בחווה מלווה כמובן בהדרכה קולחת ומקצועית של מדריכים מטעם המקום, אשר ילוו את הקבוצה לאורך הסיור וישמחו להעניק מידע ולתת מענה לשאלות.

חוות הרוח

חוות הרוח צילום: עידן ארד

מבחר סיורים שונים ושילוב עם אטרקציות נוספות באזור

"חוות הרוח" מציעה כמה וכמה סוגים שונים של סיורים בצפון ביניהם ניתן לבחור עבור יום כיף וסיור לעובדים וקבוצות, עם דגשים ונושאים מעט שונים. חלק מהסיורים נערכים גם באתרים אחרים, אשר קרובים לחווה עצמה. למשל – סיור פריחה ואנרגיה מתחדשת, סיור חדשנות ירוקה בעמק המעיינות וחקלאות ביולוגית ואורגנית, סיור "מחזון החשמל ועד לאנרגיות מתחדשות" הכולל גם ביקור באתר "נהריים בגשר" ועוד. כך, ניתן ליצור תוכן נרחב וייחודי עבור יום הכיף והגיבוש.

אפשרות נוספת היא לשלב במסגרת יום הכיף בין סוגים נוספים של אטרקציות בגלבוע והסביבה. כמה אפשרויות אטרקטיביות בהקשר זה שכדאי לשקול הן ביקור בעתיקות בית שאן, מסלולי האופניים הייחודיים של האזור, בריכת אבוקה ועין צמד, מצפה עליזה ואירוסים בעונת האביב, תצפית מרהיבה על העמק מ"כתף שאול" ועוד.


בשיתוף בשיתוף חוות הרוח