רשות הטבע והגנים מזמינה: קיץ של חוויות ערב לכל המשפחה מצפון ועד דרום

החופש הזה יש מה לעשות עם הילדים! ברשות הטבע והגנים דאגו לכם לפעילויות וטיולים חווייתיים בכל יום בשבוע מבוקר עד ערב. בפעילויות: גן לאומי מצדה, אתר השומרוני הטוב וסיור במבצר יחיעם

חדשות כיפה תוכן שיווקי 30/07/23 16:35 יב באב התשפג

רשות הטבע והגנים מזמינה: קיץ של חוויות ערב לכל המשפחה מצפון ועד דרום
גן לאומי יחיעם, צילום: יואב פלמה

מעדיפים להישאר עם השלט והמזגן? תחשבו על זה שוב. חודש אוגוסט זה הזמן לנצל כל הזדמנות בחופשה עם הילדים ולמצות את הטבע הישראלי בחוויות מהנות בשעות השקיעה והערב המתאימות לכל המשפחה ושהותאמו במיוחד לעונה החמה, בעשרות גנים לאומיים ושמורות טבע של רשות הטבע והגנים ברחבי הארץ. אז קחו לכם הזדמנות לבקר באחד מהאתרים ואפילו יותר ולגלות סיורים, מסלולים, מופעים, תצפיות, מופעי כוכבים ופעילויות חשיכה ייחודיות ובלתי נשכחות במהלך כל ימות השבוע בחודש החם של השנה.

הפעילויות בגן לאומי מצדה

בין שלל הפעילויות שיחכו לכם תוכלו לבקר בגן הלאומי מצדה ולבצע בשעת הבוקר את מסלול אתגר מצדה, מסלול חדש אשר חושף את מסתרי מצדה מחוץ לחומת ההר ולהעלות להר ברכבל שנפתח בחודשי הקיץ גם בימי שישי לזריחה, להגיע לגן הלאומי אפולוניה ולהשתתף במהלך השבוע באחת מהפעילויות המיוחדות לכל המשפחה: משחקים חווייתיים, הפעלת "פקחים צעירים, הכנת חרוזי זכוכית, סיורים מודרכים וללמוד על חיי האבירים במבצר העתיק.

גן לאומי מצדה

גן לאומי מצדה צילום: יואב גנטק

כמו כן, להתרשם מתערוכת "לשון אחת" של האמן דור זליכה במערות הפעמון שבגן הלאומי בית גוברין, יצירה הנוצרה בהשראת ההיסטוריה של המערות הקדומות ומייצרת חוויה מוזיקלית ו-ויזואלית רב חושית. בנוסף, תוכלו להרחיב את חווית הביקור במתחם הפיקניק הסמוך למערות ולהצטייד בתוצרת מקומית איכותית של גבינות ויין מיקביי האזור הנמכרים במרכז שירות חדש במתחם הגן הלאומי. בנוסף, בגן לאומי מגדל צדק תוכלו לקחת חלק בפעילות חשיכה לכל המשפחה ולגלות את עולמם של בעלי החיים המתעוררים בלילה.

סיור תיאטרלי בין הפסיפסים בשקיעה

באתר השומרוני הטוב תוכלו לצאת לסיור תיאטרלי בין הפסיפסים בשקיעה, ואם כבר שקיעה, כדאי לבקר בגן הלאומי ציפורי בשעות הערב ולסייר בין ערביים בשבילי הכרמים והבוסתנים לקבל הסבר על הגן. בגן הלאומי כוכב הירדן תוכלו לחוות את חווית המטאורים בזמן מטר הפסראידים המרהיב, לשכב על הגב ולהתרשם מתצפיות כוכבים ונופי שמים בליל המטאורים וללון בחניון הלילה.

ביום חמישי ה-17 לאוגוסט יתקיים בשעות הערב אירוע יין מיוחד עם רוח מדברית נעימה, בגן הלאומי עבדת למפגש של יין משובח, אוכל נפלא והכל מתוצרת הר הנגב בתמיכת קרן מיראז', תיירות הר הנגב, ומועצה אזורית רמת נגב. מידע מלא על כל הפעילויות בשעות הערב הנעימות באתר רשות הטבע והגנים.

גן לאומי מגדל צדק

גן לאומי מגדל צדק צילום: דניאל די צזרה

החל מאמצע חודש אוגוסט יתקיים פסטיבל קיץ מורשת בצפון בחסות משרד מורשת ב-11 אתרי מורשת בצפון מתוכם 5 אתרי רשות הטבע והגנים. הפסטיבל יכלול עשרות אירועים, סיורי זריחה ושקיעה, הופעות מוסיקליות, הקרנת סרט, פעילויות משפחתיות, הדרכות ועוד. כחלק מכך, מי שיחפוץ בחוויה מפעימה יוכל לבקר בגן הלאומי ושמורת טבע ארבל בשעות הבוקר המוקדמות ליהנות ולתעד את הזריחה מהמצוק המשקיף אל הכנרת.

במבצר יחיעם תוכלו לצאת לסיור מודרך שבסיומו יערך מופע מוזיקלי

בנוסף, תוכלו לבקר בגן הלאומי סוסיתא בשעות אחר הצהרים והערב ולצאת לסיורים מודרכים בין השרידים המרשימים של העיר היוונית הקדומה, להצטרף למופע שקיעה מוזיקלי בגן הלאומי כורסי לאחר סיור באתר מקסים המשמר שרידים של מנזר וכנסייה מהתקופה הביזנטית, בגן הלאומי מבצר יחיעם תוכלו לצאת לסיור מודרך שבסיומו יערך מופע מוזיקלי של "צלילים מחצר הגרוטאות", או להגיע לערב של הקרנת סרט במרפסת העליונה, בגן הלאומי כורזים תוכלו להשתתף בפעילות חדשה לכל המשפחה "חפירה בחקירה" ולחקור שרידים של כפר יהודי עתיק מתקופת המשנה והתלמוד. הפעילויות והכניסה ללא תשלום בחסות משרד מורשת והמועצה לשימור אתרים.

גן לאומי יחיעם

גן לאומי יחיעם צילום: יואב פלמה

אורית שטיינפלד, מנהלת חטיבת קהל וקהילה ברשות הטבע והגנים: "חודש אוגוסט הוא זמן מושלם לצאת לטבע ולטבול במי נחל קרירים, ליהנות ממרומי מבצר מרשים, מבריזת אחה"צ נעימה עד לשעת שקיעה יפה, או ללון בחניון לילה עם מיליון כוכבים ולהתעורר לטיול זריחה מול נוף מחסיר פעימה. כל אלו יחכו לכם בגנים הלאומיים, בשמורות הטבע ובחניוני הלילה ברחבי הארץ, לחוויה שאתם חייבים לעצמכם רגע לפני שהקיץ נגמר".

"אנחנו שמחים להזמינכם לצאת אל אתרי הטבע והמורשת הישראלים בכל דרך שתבחרו" מוסיפה שטיינפלד, "אם זה לבד, בזוג עם חברים או עם המשפחה הקרובה ולהינות משלל פעילויות מהנות. כדאי לכם לשריין את מקומכם מראש בהרשמה באתר רשות הטבע והגנים וכמובן לדאוג לצאת מוקדם מהבית כדי לא להגיע בשעות העומס. חשוב מאוד לא לשכוח להצטייד בכובע, מים ונעלי הליכה נוחות ולצעוד רק בשבילים המסומנים. בילוי קיץ בטוח, נעים ומהנה".

מידע נוסף על הימים ושעות הפעילות של האתרים ברשות הטבע והגנים והרשמה ניתן למצוא באתר רשות הטבע והגנים. הרשמה מראש מבטיחה לנרשמים כניסה לאתרים. במידה ויחולו שינויים בעקבות מזג האוויר נעדכן את הציבור באתר רשות הטבע והגנים.

https://www.parks.org.il/activities/