הראי לנשמה - כל מה שחשוב שתדעי על טיפול וטיפוח קוסמטי של אזור העיניים

העיניים שלנו הן אזור רגיש ועדין שמשפיע מאוד על מראה הפנים הכללי, ונשים רבות פונות לטפל בו כדי לשמור על מראה פנים צעיר. הקוסמטיקאית מורן צדק עונה על שאלות נפוצות ומסבירה - כך נשמור על העור העדין סביב העיניים

חדשות כיפה תוכן שיווקי בשיתוף בבלה 17/07/23 13:28 כח בתמוז התשפג

הראי לנשמה - כל מה שחשוב שתדעי על טיפול וטיפוח קוסמטי של אזור העיניים
צילום: FREEPIK

כולנו היינו רוצות להראות כמה שיותר ערניות חיוניות וחינניות, כאשר אחת הבעיות הנפוצות שמפריעות לנו בדרך היא שקעים, כהויות, נפיחות וקמטוטים באזור העיניים. העיניים שלנו הן אזור רגיש ועדין שמשפיע מאוד על מראה הפנים הכללי, ונשים רבות פונות לטפל בו כדי לשמור על מראה פנים צעיר, ערני ורענן. עם זאת במקרים רבים אנשים נוטים להתבלבל ולחשוב שמקור הכהויות מתחת לעיניים הן בבעיית פיגמנטציה, ואז הם עושים טעות חמורה ופונים לטפל עצמאית ומניחים קרם הבהרה על האזור סביב העיניים.

כמובן שלא מומלץ לעשות כך כיוון שחומרי ההבהרה לא מותאמים לאזור העדין מאוד שמתחת לעיניים מבחינת עובי העור, שקיפות העור, כמות הקולגן והחומצה ההיאלרונית הטבעית באזור הזה. חשוב לזכור כי עור הפנים שלנו לא דומה לעור מתחת לעיניים. כמובן שאותם אנשים שמנסים לטפל בכהויות תחת העיניים בתכשירים המיועדים לפיגמנטציה לא יגיעו לתוצאה הרצויה וסתם יבזבזו זמן וכסף. יתר על כן הם גם עלולים להוביל לדיקוק נוסף של העור מתחת לעיניים ולהחמרה של המצב.

פנינו לקוסמטיקאית מורן צדק, בעלת קליניקה מוכרת ומובילה ומנהלת האתר המקצועי BEBELLE עם כמה שאלות בנושא.

האם טיפול  אצל קוסמטיקאית ושגרת טיפול בבית יכולה לפתור או לשפר לפחות מצב של שקעי עיניים וכהויות?

"טיפול מתאים אצל קוסמטיקאית מקצועית ומנוסה לצד שגרת טיפוח בבית יכולה בהחלט לשפר את נראות אזור העיניים מבחינת טיפול בקמטוטים, מרקם העור והאלסטיות שלו, אך לא מבחינת נפח תת עורי, שבמידה והנראות מפריעה מאוד, הזרקה של חומר מילוי מתאים יכולה להיות הפתרון עבור מי שרואה זאת לנכון".

"עם זאת, מקור הבעיה של שקעי עיניים וכהויות נובעת ממצבים בריאותיים (תפקודי כבד וכליות למשל), מאובדן נפח תת עורי – דבר שקורה באופן טבעי עם הגיל, ולא פחות חשוב מכך, מראה האזור שתחת העיניים תלוי במבנה הפנים. לכן יש אנשים עם שקעי עיניים בולטים יותר, כהויות בדרגות שונות או 'שקיות' מתחת לעיניים". 

באילו מקרים טיפול אצל קוסמטיקאית יהיה מספק ללא צורך בהזרקות?

"במידה והכהויות והצניחה של העור מתחת לעין נובעת בעיקר מעייפות וסטרס אז בהחלט אפשר להגיע לתוצאות מאוד יפות על ידי טיפולי פנים משולב בשגרת טיפוח בבית. אפילו יש מצבים שאפשר להחזיר את הגלגל לאחור ולטשטש קמטוטים". 

"אציין שאצל צעירות העור מגיב טוב יותר לטיפול מאשר אצל נשים מבוגרות. כמובן שהסיבה לכך היא שאצל נשים מבוגרות העור פחות אלסטי וגם אם האישה עשתה מילוי שקעי עיניים, העור לא מחזיק את המילוי ויש מקרים בהם ממש אפשר לראות מעין גבעה בולטת. במקרה כזה אמנם המילוי מילא את שקעי העיניים אבל נוצר מצב של מרקם עור לא אחיד. אם הטיפול הקוסמטי נעשה בהתמדה במקביל להזרקות וטיפול קוסמטי, הפתרון המשולב יכול לעבוד, אבל אם לא, אז יידרשו טיפולים מאוד אינטנסיביים של שיקום מרקם העור כדי לקבל תוצאה מספקת. צריך לזכור שהטיפול הקוסמטי הוא קריטי. מרקם עור לא אחיד נותן מראה 'מוזרק', כאשר המטרה היא להראות טוב באופן טבעי, המגמה מכוונת למראה טבעי באופן גורף". 

טיפול בכהויות תחת העיניים

"הטיפול בכהויות מתחת לעיניים נעשה על ידי שימוש בחומרים מכווצים, מרגיעים וממריצים כאחד, כיוון שהמטרה היא להמריץ את פעילות כלי הדם מתחת לשקעי העיניים. ליצור מניפולציות שמזרימות את הדם, מכווצות - כדי שזרימה הדם תהיה טובה יותר וכמובן שגם כדי שמרקם העור שיהיה יותר חזק וגמיש, עם המון הזנה לעור".

"הרכיבים הפעילים שנפגוש בטיפולי עיניים יכילו קפאין, חומצה היאלורונית בעלת חדירות עורית גבוהה, קולגן ממוזער ומקופסל בעל חדירות עורית גבוהה ותמציות הרגעה מצמחים." הטיפול אצלי בקליניקה כולל עיסוי פנים מקומי סביב אזור העיניים הוא משולב גם לכלי הדם גם לשרירים סביב אזור העין, וגם לעור". 

קמטוטים סביב העיניים

אחד הסיבות הנפוצות לקמטוטים סביב העיניים, היא דווקא סנוור. מומלץ ללכת עם משקפי שמש ולחבוש כובע או לנסות לשהות בצל. גם צחוק וחיוכים גורמים לקמטוטים סביב העיניים, אבל לצחוק ולחייך זה מבורך והקמטוטים שווים את זה. מה שכן, כאשר אנחנו צוחקים ומחייכים משתחררים בגוף אנדרופינים שהם טובים מאוד לעור. כמו כן ישנם קמטי הבעה שונים של תמיהה, כעס, בכי וכן הלאה. למעשה בדיקת חומרת הקמטוטים ומצב העור נעשית על פי בחינת מראה העור במצב רפוי, האם לאחר ההבעה המסוימת העור חוזר לעצמו או נשאר מקומט. אם העור חזק ובריא אחרי הכיווץ הוא יחזור להיות יפה ומתוח אבל אם הוא לא, יישארו סימני הקמטוטים". 

נפיחויות באזור העיניים

במקרה שיש נפיחות תחת העין או סביב העין, למעשה מדובר במצב שהוא מעין בצקת - הצטברות של נוזלים שהם תקועים וצריך להניע אותם על מנת להיפטר מהנפיחות. הטיפול לכך נעשה באמצעות עיסוי המקום, וכדאי גם להניח דברים קרים על אזור הנפיחות, אפילו קרם עיניים שנשמר במקרר שכן זה גורם לכיווץ כלי הדם ולהזרמת הנוזלים החוצה. אציין שבטיפול פנים בקליניקה נעשה עיסוי לימפטי שמזרים את הנוזלים והרעלים אל מערכת הלימפה מה שמשפר משמעותית את המראה סביב העיניים". 

הדרך הנכונה לשמור על אזור העיניים ולטפל בו

"בראש ובראשונה להיזהר מהשמש ומסנוור. להחדיר לחויות בוקר וערב בשילוב עיסוי מקומי כדי להפעיל את השרירים סביב העין. זה משפיע בצורה משמעותית על מראה אזור העיניים".

"חשוב להקפיד על הסרת האיפור עם חומרים טובים כמו חלב פנים מזין או מי פנים שמזינים את העור, צריך לבחור חומרים מסירי איפור שכבר יש בהם הזנה, כאלה שמחדירים ויטמינים כמו אבץ או תמציות הרגעה. פשוט לבחור בקפידה את החומרים בהם משתמשים".

"כמו כן, אתן דגש מסוים בשביל בנות ששוחות או מבלות בבריכה. הכלור בבריכה הוא חומר קשוח מאוד לעור הפנים וחשוב להקפיד על לחות לפני הכניסה לבריכה, כך שתהיה פחות חדירה של חומרים מזיקים, וגם אחרי הבריכה למהר לשטוף במים מתוקים (רגילים) ומיד להזין את העור בלחות מתאימה". 

למידע נוסף על טיפולים ולקבלת ייעוץ קוסמטי מקצועי כנסי לאתר BeBelle

"אני והצוות של מתמחות במוצרי חוה זינגבוים ונשמח לעמוד לרשותכן הן בקליניקה והן בחנות אונליין ולהתאים לכן שגרת טיפול וטיפוח ביתית. אתן מוזמנות לבקר אותנו גם בחנות הפיזית שלנו הנמצאת במדרחוב כפר סבא מול היכל התרבות". 


בשיתוף בבלה