איך להוציא את המיטב מהכרטיס שלך בחו"ל

במקום להסתובב עם שטרות ומטבעות לא מוכרים ולנסות לספור עודף מדויק כשמאחוריכם מחכים אנשים בתור – אפשר פשוט לקחת את כרטיס האשראי לחו"ל, וליהנות מהטבות

חדשות כיפה אביבה טנא בשיתוף תוכן ממומן ע"י אמריקן אקספרס (אקספרס פרימיום) 02/07/23 13:17 יג בתמוז התשפג

איך להוציא את המיטב מהכרטיס שלך בחו"ל
צילום: shutterstock

אתם זוכרים את הימים בהם ברשימת המטלות הארוכה לפני טיסה לחו"ל, היה גם סעיף של המרת כספים? אם לא מספיק שהיינו צריכים ללכת למשרד נסיעות כדי שיסייע לנו לרכוש כרטיסי טיסה ולהזמין מלון, ולקנות ספרי נסיעות כדי לתכנן את המסלול, נאלצנו גם לפנות זמן כדי לגשת לבנק הדואר ולהמיר שקלים במטבע של ארץ היעד. אחר כך הייתה ההתלבטות איך לשמור את הכסף – בתא אחורי בתיק שמחזיקים מלפנים, בכיס הכי פנימי, או אולי בכלל בפאוץ' שטוח שמתחבא מתחת לבגדים ואמור להקשות את מלאכתם של גנבים. 

מאז המריאו הרבה מאוד טיסות מנתב"ג, והחיים שלנו נעשו קלים יותר. כמו שהזמנת כרטיסי טיסה ומלון מתבצעת כיום בדקות ספורות ובנוחות של הבית או המשרד, גם בתחומים אחרים הכל פשוט יותר: רבים מהתיירים פשוט לוקחים איתם כרטיס אשראי בטיסה לחו"ל, גם אם ליתר ביטחון הם מושכים קצת כסף מקומי בשדה התעופה או בכספומט ליד המלון. 

במדינות המתקדמות במיוחד אפילו לא צריך להוציא את הכרטיס מהארנק – כי אפשר ואפילו רצוי והגייני יותר, לשלם באמצעות הטלפון הסלולרי שיש בו אפליקציות תשלום ייעודיות, כמו Google Pay או Apple Pay. בכתבה שלפניכם, אספנו כמה טיפים לשימוש נכון ויעיל בכרטיס האשראי שלכם בחו"ל ואפילו כבר בדרך לחופשה. נסיעה מהנה!

  1. האם כרטיס האשראי שלכם הוא בינלאומי? כרטיס האשראי מלווה אותנו 24 שעות ביממה, לכל מקום שאליו אנחנו הולכים וגם בקניות ברשת, כך שהוא כבר חלק בלתי נפרד מאיתנו. ואולם חשוב לשים לב כי לא כל כרטיס אשראי הוא בינלאומי – כלומר, יש כרטיסים שאי אפשר להשתמש בהם בחו"ל. לכן, כבר בעת תכנון הטיסה, בדקו לאיזה סוג משתייך כרטיס האשראי שלכם. 
  2. בחרו את הכרטיס המתאים ביותר לנסיעות לחו"ל. גם מבין כרטיסי האשראי הבינלאומיים, קיימים סוגי כרטיסים רבים – ויש מגוון אפשרויות לבחור מביניהן. כשאתם מנפיקים כרטיס אשראי חדש, אם אתם מתכוונים לנסוע איתו לחו"ל – כדאי לבדוק אילו הטבות הוא מציע. כך למשל, ישנם כרטיסים המאפשרים כניסה לטרקלינים בנמל התעופה בן גוריון וגם בנמלי תעופה אחרים, בחינם או במחיר מופחת; כרטיסים המאפשרים צבירת נקודות מוגברת בטיסות ובתי מלון בחו"ל; כרטיסים שיקנו לכם הטבות באירועים, הופעות, מסעדות ואטרקציות; ועוד ועוד. 
  3. בדקו את עמלות המרת המטבע בכרטיס. גם אם קל ונוח לשלם בכרטיס האשראי שלכם בחו"ל, חשוב לזכור כי ממש כמו בהמרת שטרות ומטבעות בבנק – גם כאן, יש לשלם עמלה על ההמרה בין מטבע למטבע. כדי לא להיתקל בהפתעה לא נעימה לאחר שתשובו לארץ, בדקו מראש מהו שער החליפין למטבע הנחוץ ומהי עמלת המטבע בכרטיס שבידיכם. אם היא נראית לכם גבוהה מדי, זה הזמן לערוך השוואה מול כרטיסי אשראי בינלאומיים אחרים. 
  4. נצלו את ההטבות בכרטיס. אם הכרטיס שלכם הוא מאלה שמציעים הטבות כמו הנחות בהופעות, אטרקציות, מסעדות וסיורים, כדאי לבדוק מראש אילו הטבות בדיוק כלולות – ומתאימות לכם מבחינת לוח הזמנים, האופי והמחיר. כשמצאתם את ההטבות שברצונכם לממש, הזמינו אותן מראש – כדי שלא תתאכזבו ברגע האמת. 
  5. שקלו לרכז את כל ההוצאות בכרטיס האשראי. כאמור, ביעדים מסוימים, כמו למשל בריטניה או גרמניה, כרטיס אשראי מתקבל בברכה בכל מקום – בין אם בכלבו, בבית הקפה או בדוכן בשוק. אז מעבר לכך שלא תצטרכו להסתובב עם שטרות ומטבעות זרים ולנסות לדלות עודף כשאנשים מחכים מאחוריכם בתור, יתרון משמעותי הוא האפשרות לעקוב כל העת אחרי ההוצאות שלכם – באמצעות האפליקציה של חברת האשראי. כך תוכלו לדעת בכל רגע איפה אתם עומדים – וכמה כסף עוד נשאר לכם לבזבז. 

בשורה התחתונה, ממש כפי שכרטיס האשראי הוא אמצעי תשלום נוח וקל לשימוש כשאתם קונים בחנות או באינטרנט בישראל – הוא הופך גם את הקניות בחו"ל לפשוטות יותר. עם זאת, חשוב להבין מראש האם הכרטיס שבידיכם מתאים לנסיעה לחו"ל, ואילו הטבות הוא מציע. 

*הנפקת הכרטיס וגובה המסגרת נתונים לשיקול דעתה הבלעדי של המנפיקה אמריקן אקספרס בע"מ ו/או אקספרס פרימיום בע"מ. בכפוף לתנאי החברה ולתנאים המפורטים באתר, ההטבות עשויות להשתנות מעת לעת. אי עמידה בפירעון ההלוואה או האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

** הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

*** מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.


בשיתוף תוכן ממומן ע"י אמריקן אקספרס (אקספרס פרימיום)