האם צריך רישיון נהיגה בינלאומי באיטליה?

אתם חייבים רישיון נהיגה בינלאומי כדי לשכור רכב במהלך טיול באיטליה, וכדי להימנע מלחץ ועצבים מיותרים במהלך החופשה, חשוב להיערך לכך מבעוד מועד. כך תוציאו רישיון נהיגה בינלאומי בקלות וביעילות

חדשות כיפה תוכן שיווקי בשיתוף north-italy 26/06/23 10:46 ז בתמוז התשפג

האם צריך רישיון נהיגה בינלאומי באיטליה?
צילום: shutterstock

אחת השאלות המבלבלות והנפוצות ביותר שאנו נתקלים בהן בפני לקוחותינו המטיילים באיטליה, היא האם הם זקוקים לרישיון נהיגה בינלאומי, הידוע גם כ- IDP. זו שאלה מוצדקת לחלוטין וגם ככל הנראה לא תמיד ברורה. לדוגמא מקבוצות שונות בפייסבוק ניתן להבין שאין צורך ברישיון בינלאומי באיטליה. אך מדובר בטעות חמורה. זה שמישהו טייל כמה פעמים באיטליה ולא ביקשו ממנו רישיון בינלאומי – עדיין לא אומר שאין חובה להביא רישיון זה!

התשובה החד משמעית לשאלה - האם צריך רישיון נהיגה בינלאומי עבור השכרת רכב באיטליה? - כן! אתם חייבים להחזיק ברישיון נהיגה בינלאומי בכדי להשכיר רכב ולנהוג ברחבי איטליה - לפי החוק!

מניסיון שלנו היו המון מקרים בהם חברות השכרה לא רצו לשחרר לאנשים את הרכב ללא רישיון נהיגה בינלאומי. ואתם כנראה לא רוצים להתחיל את הטיול ברגל שמאל ועצבים מיותרים. 

המקרה היחידי שהוא יוצא דופן וחריג הוא אם אתם מחזיקים ברישיון נהיגה אירופאי שהופק במדינה כלשהי באירופה. 

מה עוד חשוב לקחת בחשבון בזמן השכרת רכב באיטליה?

  • מאד חשוב להביא רישיון ישראלי "מפלסטיק". כמו כן לבדוק, לוודא שהוא בתוקף. חשוב לשים לב – לא יתקבלו שום אישורים מנייר ממשרד התחבורה – לא אישורים זמניים, לא רישיונות זמניים, לא אישורים החתומים על ידי פקיד מאד בכיר במשרד תחבורה שבעל אישור זה יכול לא להחזיק רישיון נהיגה בפלסטיק (ולא, לא מדובר בצחוק אלה מקרה אמיתי). כמובן לא יתקבלו גם צילומים של רישיון נהיגה מפלסטיק. 
  • מאד חשוב להחזיק כרטיס אשראי בתוקף, על שם בעל הרישיון.

אי החזקה של אחד מהמסמכים האלו גורמים מדי יום לישראלים רבים להתחיל טיול באיטליה ב"רגל שמאל", וחבל ומיותר!

איך מוציאים רישיון בינלאומי

נכון להיום (2023) רישיון בינלאומי תקף ל-5 שנים, ומוציאים אותו במקום, ללא צורך בהזמנת תור, באחד מחנויות מטיילים, חנויות אופטיקה וכו'. עלות רישיון בינלאומי כ-20 ש"ח.

על מנת למצוא סניף הקרוב לבתיהם – מספיק לרשום בגוגל – "רישיון נהיגה בינלאומי סניפים". 

מעט – גימפל נטע, מצוות אתר "המומחים לאיטליה". למבצעים בלעדיים להשכרת רכב באיטליה, עד 20% הנחה, שלא תמצאו בשום אתר אחר – תחפשו – השכרת רכב באיטליה המומחים לאיטליה.


בשיתוף north-italy