טיול לשארם עם 5 טיפים למסורתיים

את הקסם של סיני מכירים היטב האנשים שכבר ביקרו בה: החופים המרהיבים, השקט הממכר, היופי המהפנט – כולם מושכים ישראלים בכל הגילאים, כולל שומרי מסורת. איך להיערך לחופשה בסיני ושארם א שייח' בתור שומרי מסורת?

חדשות כיפה תוכן שיווקי 14/06/23 15:23 כה בסיון התשפג

טיול לשארם עם 5 טיפים למסורתיים
צילום: shutterstock

שארם הפכה ליעד שהוא כמעט חובה לישראלים שמגיעים לסיני, כאשר מטיילים עם משפחה וילדים או שפשוט מתחשקת חופשה בתנאים נוחים ומודרניים בחצי האי. העיר המודרנית מלאה באפשרויות בילוי מפנקות, כולל מלונות פאר, שופינג, מועדוני צלילה איכותיים, מסעדות ושלל אטרקציות. זאת לצד האווירה המיוחדת שהפכה את סיני לשם דבר והחופים המיוחדים שיש רק בים סוף. אפשר לטוס לשארם או לנסוע אליה ממעבר הגבול בטאבה.

למרות עליות המחירים בשנים האחרונות, שארם עדיין יכולה להציע לתיירים חופשה חלומית במחירים מצחיקים והיא סוג של "עיר הבירה" של סיני. אל העיר מגיעים בכירים לקיום שיחות דיפלומטיות, ומתקיימת בה מדיניות קפדנית של פיקוח ושיטור לטובת התיירים שתורמת לתחושת ביטחון. 

על מנת למצות עד תום את החופשה ואת האפשרויות הגלומות בה, כדאי לתכנן מראש היכן לבקר, איפה ללון ובאיזה מסעדות לאכול. תכנון מראש יאפשר לכם להתמודד עם המרחקים הגדולים בין האתרים השונים, וגם לשמור על כשרות ועל הלכות חשובות נוספות כמו מניין לתפילה ושמירת שבת.

טיול בסיני לשומרי כשרות - 5 טיפים קלים ליישום

איך מסתדרים עם אוכל כשר בשארם? מה אפשר לאכול ומה כדאי להביא מהבית? הנה 5 טיפים שיאפשרו לכם ליהנות מהחופשה ולשמור על כשרות בשארם:

  1. להביא אוכל מהבית – אפשר להביא מהבית אוכל כשר שיכול להחזיק מעמד כל הדרך, כמו קופסאות שימורים ואוכל ארוז בשקיות (כמו חטיפים, פתיתים ואורז). כדאי להביא גם כלים חד פעמיים כמו כוסות, סכו"ם וצלחות.
  2. לאכול מה שאפשר – אפשר לאכול למשל דגים טריים בתנאי שיש להם קשקשים, גם במסעדות המקומיות. תוכלו לבקש שיעטפו את הדג בנייר כסף לפני הצלייה ואף לשאול על התבלינים שבהם משתמשים.
  3. פירות וירקות – מותר לאכול בסיני פירות וירקות, בתנאי שבודקים מראש שאין בהם תולעים. מכאן שאפשר גם לשתות שייק פירות מרענן ולאכול סלט חתוך טרי כמו שרק בסיני יודעים להכין.
  4. על מה כדאי לוותר? אין בשר כשר בסיני ולכן לא מומלץ להזמין מנות של עוף או בשר. ומה לגבי מוצרי חלב? אם הם סגורים באריזה כמו בסופר, לא אמורה להיות בעיה. מצד שני, במקומות מסוימים עדיין יכולים להגיש חלב שנחלב זה עתה מהפרה/העז שאותו שומרי כשרות לא יכולים לצרוך.
  5. עשו זאת בעצמכם – המקומיים בסיני רגילים לארח ישראלים, כולל שומרי מסורת. לכן, בחלק מהמסעדות ובתי המלון יאפשרו לכם לבשל בעצמכם. רק זכרו לבקש בנימוס ולכבד את הכללים המקובלים במקום.

לאכול, להתפלל, לאהוב 

דווקא בזכות האופי הלא מערבי של סיני, יותר קל לשמור בה שבת וכשרות. המקומיים מכבדים ומסייעים בשמחה כמעט בכל נושא. גם אם תרצו להתפלל עם מניין, בדרך כלל מספיק להיכנס לאחת מקבוצות הפייסבוק של מטיילים דתיים בסיני ולהתחבר למטיילים אחרים שנמצאים בסביבה.

לתכנן מראש את הטיול בשארם כדי להפיק ממנו את המקסימום ולשמור על כשרות זה חשוב. ואם כבר מתכננים את הטיול, חשוב לרכוש מראש גם ביטוח נסיעות לחו"ל, שיוכל לספק לכם הגנה במקרים הפחות צפויים שיכולים להתרחש בחופשה. למשל כשצריכים סיוע רפואי. ביטוח נסיעות חשוב במיוחד כשנוסעים לשארם, שבה שירותי הבריאות לא תמיד תואמים את הסטנדרט המערבי אליו אנחנו רגילים. שהאווירה הנינוחה בעיר והקרבה לארץ לא יטעו אתכם: חוק בריאות חובה שתקף בישראל, לא מכסה הוצאות רפואיות בחו"ל. ולכן, מרגע יציאתכם מגבולות ישראל, תיאלצו לממן כל הוצאה רפואית מכסכם. אלא אם רכשתם כמובן ביטוח נסיעות לחו"ל – ביטוח שמכסה במהלך השהייה בחו"ל הוצאות רפואיות דוגמת תרופות, ניתוחים, אשפוזים, ביקור אצל רופא ובמידת הצורך אפילו פינוי אווירי לישראל. 

לצד הרובד הבסיסי שכולל כיסוי הוצאות רפואיות, ביטוח נסיעות לחו"ל כולל מגוון הרחבות ייעודיות שאפשר להוסיף בהתאם לצרכי הנסיעה שלכם. החלטתם לקחת לחופשה חפצים יקרי ערך כמו תשמישי קדושה או תכשיטים? תוכלו לרכוש ביטוח כבודה, שנועד לכסות את הכבודה במקרים של אובדן או גניבה, בהתאם לתנאי הפוליסה. ביטוח כבודה יכול לכסות בין היתר חפצי קודש, תכשיטים, פריטי לבוש, ציוד ספורט אתגרי ועוד. רכשתם הרחבת ביטוח כבודה בביטוח הנסיעות הפניקס smart travel? במקרה שהגעתם לשדה והמזוודה לא הגיעה, תוכלו לקבל החזר כספי בגובה $200 דרך אפליקציית bit, בכפוף לתנאי הפוליסה.

כל שצריך הוא להיכנס לאפליקציית smart travel, למלא טופס מקוון ולהעלות אישור של חברת התעופה על העיכוב בהגעת הכבודה.  

בזמן השהות בסיני כנראה שיקרצו לכם פעילויות שמעלות את הדופק כמו  צלילה, שיט ביאכטה, סקי מים וגלישה. חשוב לדעת שפעילויות מסוג זה נחשבות לספורט אתגרי. כדי שביטוח נסיעות לחו"ל יכסה אתכם במקרה שיהיה צורך בסיוע רפואי בעקבות השתתפות בפעילות ספורט אתגרי יש לרכוש הרחבת ספורט אתגרי ייעודית – ולוודא שהפעילות בה אתם עתידים להשתתף כלולה בכיסוי. 

תכנון נכון של החופשה בשארם יאפשר לכם מצד אחד לשמור על כשרות וליהנות מהקסם הייחודי שלה – ומצד שני לשמור על עצמכם ועל היקרים לכם באמצעות רכישה מראש של ביטוח נסיעות לחו"ל.

מידע זה הינו כללי אודות התכנית בלבד וכל האמור כפוף לתנאי הפוליסה המלאים ולסייגיה. לעיון בתנאי הפוליסה המלאים ולמידע מלא אודות הכיסויים הביטוחים, החרגות וסייגים, ניתן להיכנס לאתר החברה בכתובת WWW.FNX.CO.IL

החברה עושה מאמצים בכדי לוודא שהמידע המוצג בכתבה הינו המידע השלם והמדויק, אולם עשויים להיות שינויים ו/או להופיע בכתבה אי דיוקים ו/או שגיאות. הסתמכות על המידע הינה באחריות עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין כל נזק ו/או הפסד מכל מין וסוג שהוא העלולים להיגרם, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה מהסתמכות על מידע זה. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי או כל ייעוץ אחר המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הפניקס חברה לביטוח בע"מ.

לרוכשי כיסוי כבודה בלבד – במקרה בו מדובר בעיכוב מזוודות של עד 3 מבוטחים, ניתן להיכנס לקישור ייעודי באפליקציה, להעלות אישור של עיכוב בהגעת הכבודה מחברת התעופה, וחברת הביטוח תפצה ב-$200 ב-bit כל אחד מהמבוטחים בפוליסה שרכשו את הכיסוי.